lørdag 4. oktober 2008

Jentemiddag


I går kveld hadde jeg noen av mine aller beste venner på besøk, det har blitt tradisjon at jeg ber inn til jentemiddag hvert år rundt bursdagen min. Tre av venninnene mine kunne dessverre ikke komme, men vi andre spiste, lo og prata i mange timer!


Jeg dekket et turkist bord, og serverte lun kyllingsalat, oppskriften har jeg fått av Trine med den nydelige bloggen Trines hus og hage. Den smakte kjempegodt, tusen takk Trine!


Og etter maten ble det gulrotmuffins, ostekake og godis! Mange flotte gaver fikk jeg også, det var moro å se at venninnene mine kjenner smaken min så godt!

tusen takk for en flott kveld jenter:)


ha en flott helg!

31 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Nydelig bord og koselig å feire bursdag uansett år man fyller! Godt tips! Jeg har snart!!
Ha en nydelig helg videre og gratulere med dagen som blir/har vært!!!

Mor Kari sa...

For et nydelig bord, så smakfullt og delikat. Jeg er helt imponert!!!
Jentekvelder er koselig,de blir liksom alltid vellykka.
Ha en strålende helg!

Bak en Sky sa...

Så herlig et innlegg!!!Nydelig bord. Tipper gjestene ble helt stumme når de kom!!!;) (eller....de er vel kanskje vant med at det er så pent hjemme hos deg?)hihi

God lørdag!;)

Solstad sa...

For et herlig bord!!! ..du er kjempeflink å pynte bord....virkelig inspirerende! Likte veldig godt fatene dine også ....kan jeg spør hvor de kommer fra..merke???
Ønsker deg ei fin helg!! Klem

Hespe sa...

Så koselig med venninnebesøk! Falt virkelig for bordpyntingen din, det var bare så lekkert og delikat. Serviset var helt nydelig, helt herlig turkig farge. Og så likte jeg så godt "mini" gulrotkaka - helt skjønn.. :o)

Ha en superflott helg!

Klemmer :o)

Solveig sa...

For et nydelig bord!!
Kjempe fint med turkise farger,
fatene var kjempe fine:)
Gratulerer med dagen som har vært/kommer:D
Så fint dere koste dere i går!!

Lena sa...

For et herlig bord du har dekket til venninnene dine!
Nydelige farger:)
Ha en flott helg:)

Anita sa...

Så fint! Heldige de som var hos deg i går! Koselig med venninner på besøk! Den kylling salaten vil jeg gjerne ha oppskrift på! Skal ha jobben her på høstfest snart og lurer på hva jeg skal servere. Tradisjonene sier ost og kjeks, men har lyst til å lage noen istede! her er kakene i mål og Ane asover, så da var det tid for litt blogging og lunsj! Kos deg i 2års bursdag! kleM!

Therese ~ Fjellrosa sa...

Du hadde jo laget de perfekte omgivelsene for en fin kveld må jeg si. Fin muffins *ler*

Håper du får en fin helg :)

lykkehuset sa...

Helt nydelig bord:) Flink du er a:) Jeg ser og lærer;)

MOLLY sa...

For et vanvittig lekkert og delikat bord!!!! det må jovære en fryd å være gjest hos deg:)) Kunne lett sittet lenge ved det bordet der ja;) Og de muffinsene....dååååååån! her må det lages noe godt, det er helt sikkert;) God helg og kos deg masse;)

ENGEL sa...

å så flott bord!ja,venner er det alltid kos å møte!blir alltid tiden flyr da!kos deg i dag og da;)klæm

Rekkehuset sa...

Så koselig med jentekveld! Særlig når man kjenner hverandre godt blir det mye moro :-)
Enig med all skryt av bordet - nydelig!!

Ingrid sa...

Hei Silje! Så fint du har pyntet - herlige farger! Jeg hadde faktisk også bursdagsfest med mine venninner i går.. hos meg var det rosa som gjaldt.. Bare ta en titt på bloggen. Har du laget muffinsene selv? Det var jo såå skjønne! Selvsagt må jeg spørre - kan jeg få oppskrift?

anitas lille lykke sa...

hei, gratulerer på etterskudd.
flott pynta bord.
koselig m jente kvelder, mann prater på en helt annen måte da.
klem

LillaL sa...

Nydelig dekket bord, skjønner ikke hvordan du hele tiden klarer å finne på ny flott borddekking. Jentekvelder er kjekt:) Og gulrotmuffinsa så veldig gode ut! Gulrotkake/muffins er nok min favoritt. Ha ei fin helg videre:)

Hulda sa...

Så herlig dette så ut! Virkelig et lekkert bord! Du har så god smak når det gjelder bordpynting, syns jeg.

Mi :) sa...

Gratulerer med Dagen din ;))

Kjempestilig bord - gjetter på at dere hadde en koselig og skravlete kveld som bare jenter kan:D

Gulrotkakene var supersøte - har du laget dem selv?

Håper lørdagen din er fiiiiiin!

Mi♥

sandra sa...

så fint kjøkken!!! og pynt;) det hørtes gøy ut!!

liven sa...

Så delikat du har dekket bordet!!
Må være en fryd å være gjest her:o)
Koselig med venninne besøk!!

Tillykke med dagen:o)

Fru Jensen's sa...

For et fantastisk flott dekket bord gjestene dine ble møtt med! Kjempeflott og gjennomført!!
Og de muffinsene så veldig gode ut, oppskrift??

Rosa sa...

oj, for ei lekker oppdekking! Gjennomført til minste detalj :)

Og så badet ditt, det må eg berre kommentere. Heilt fantastisk! Så stort, luftig, og usannsynleg lekkert!! hadde ikkje hatt noko imot å plaske der annankvar kveld, eg heller ;)

Ha ein god laurdagskveld!

Garden Angel sa...

Så nydelig du har dekket bordet Silje!
Men det var jo ingen overraskelse akkurat...
Har jo sett mange nydelige bordsettinger fra deg tidligere;)
Jeg kan vel sikkert si: Gratulerer med dagen da:) Hurra!
Og da passer det jo også med award til deg...Titt innom meg da vel..
Du har en herlig blogg!
Klem(",)

Shabby Charm sa...

Så nydelig bord du har dekket! Kan tenke meg det ble en vellykket kveld hos deg! Veldig koselig blogg du har.

KLEM

Livet er heeerlig sa...

Fantastisk nydelig bord du dekket til :)
Elsker de turkise tallerknene dine... Alt var så gjennomført!
Og ikke minst den gulerotkaken, det var jo bare så kult med den guleroten på toppen hehe
Mektig imponert!!!
Ha en fantastisk fin søndag
*Siv*

Ingrid sa...

Hei! Ei venninne av meg lurer på hvor du har kjøpt spisestua di.. Og ca hva den kostet? Ha en fin søndag!

Ann-Cathrin sa...

Så koselig da:) Flott bord du hadde dekket, og muffinsen var bare lekker!

Sissy's Hus sa...

Kjempe nydelig bord! :) Elsker jente-skravle kvelder... :)

Du tar kjempe flotte bilder! Alltid like gøy å titte innom bloggen din! :)

Klem

Hjemmekoz sa...

nyyyydelig bordekking :)

Anonym sa...

De gulrotmuffinsene så kjempegode ut. Mulig å få oppskriften? både for muffinsen og glasur?

Wib&Rune sa...

Så utrolig fint bord. Veldig fine farger og fin pynt ellers:D