fredag 10. oktober 2008

God helg ♥


Nå er fredagen her igjen, det er den absolutt beste dagen i uka synes jeg! Og i helga har vi ingen planer, annet enn å kose oss sammen, og ta oss av lille prikkete snuppelure:)


Jeg har puslet litt hjemme i dag, og tatt frem en lysestake vi fikk i innflytningsgave da vi bygde huset vårt for to år siden. Jeg hadde den fremme i lang tid, og satt den vekk for å få litt variasjon. Men nå var det koselig å sette den fram igjen, og den har fått plass på kommoden i stua.



Denne nydelige brikken fikk jeg i bursdagsgave av en av venninnene mine, eller jeg fikk faktisk seks stykker! Det skal nok brukes til borddekking også, men jeg synes de gjør seg så fint til "pynt" også.


Gammel skål i pressglass




Jeg har fått en utfordring av Livy og Mianne Mi, tusen takk! Den går ut på å fortelle om seks ting som gjør meg glad, og jeg har faktisk svart på den for en stund siden, det kan dere se her!

ha en flott helg alle bloggvenner!
¤
ps: Line, vil du sende spm dine til meg på mail? Adressen står på siden her:)

27 kommentarer:

Livy sa...

Kjære Silje!
Så nydelig pyntet du har det til helgen! Jeg er helt enig med deg i at fredag er den beste kvelden i uken! Hjemmebakt pizza, familiekos og mye bra på tv står på menyen i kveld! Herlig!

Så koselig å lese om de tingene som gjør deg glad - det er så viktig å huske på de tingene i en hektisk hverdag!

Ønsker deg en super helg!
Klem fra Livy

Kari - My home is my Castle sa...

Ønsker deg og en god helg :)
For en flott lysestke.. og koselige bilder :)

Klem,Kari

vårt lille hjem sa...

Hei:) Ser på bildet frå stova di at du har lysestakar hengande i 2 knaggar på veggen. Har ikkje sett det før og syns det var knallfint! Ønsker deg og dine ei fin haust-helg.

Magny sa...

herlig...
ha en skjønn helg i dette vakre interiøret..
klemmm¨~~

Anniche ♥ sa...

Så deilig med fredag , helt enig!!! Jeg jobber som regel alltid mandag , så helgen blir liksom ikke helt begynt på fredag her ;O) Men fin tvkveld iallefall :)

Flotte bilder som vanlig fra deg Silje , og den lysestaken vra jo bare så nyyyyydelig!

Kos dere med helg . Klem A

Den gode feen sa...

Så nydeleg fint de har det! Kos deg masse i helga :)

Anita sa...

Her er det høy fredagsfaktor også!! Mangler bare en nydelig rosebukett, men det spørs om jeg ikke må ut senere og kjøpe den selv;o) Kommer akkurat fra lunsj hos ei venninne og før jeg dro dit ryddet og klar gjorde jeg huset til helgen så nå er det bare kos igjen!!!! Ingen planer, bare ett par små loppiser;o) Og en tur til på Fryd for øyet, har vært der i dag og handlet ett par sinhjerter og en liten eføy, men må innom i morgen også, for det var ett par ting som har hengt seg på tromhinnen:o) Skal få lagt ut ett lite helgeinnlegg i kveld! Kos dere alle sammen!!!! Klemmer fra Anita!

Livet er heeerlig sa...

Så koselig :)
Masse fint du har der hjemme!
Fredager er bare det beste som fins, nå er det snart barna i seng, snopet og snacksen på bordet, litt håndarbeid og alle tv-serier hurra!
Ha en fortreffelig helg
*Siv*

Ingrid sa...

Hei!
Så fint det var hos deg - som vanlig! :)
Lysestaken var jo herlig.. enig med deg i at det er fint å variere litt.. Artigere å ta det fram igjen når det har vært borte en stund.
Ha ei riktig fin helg sammen med familien din! Vi skal i bryllup i morgen.. og feire bursdagen min og min brors (igjen) på søndag. Han ble født på 2-års dagen min.. :)

Hulda sa...

Virkelig herlig stemning over dette innlegget. Så fin den lysestaken var, virkelig rustikk og lekker. Fine detaljer som fyrstikkeska og stettskåla.

Arnt Håvard må til Sverige på jobb i helga, så jeg blir hjemme og pusler med mitt. :) Men, kjedelig at han må bort. Har forresten bestilt den boka, Skandinavisk jul, fikk mail om at den alt er sendt. :) Gleder meg til den.

Vi skal kose oss med løvstek nå. :) God helg.

Metteflette sa...

Heisan Silje! Nydelig innlegg hos deg! Håper du får en flott helg du også! Lurte bare på om du har sjekket mailen din i det siste? Sendte en til deg for noen dager siden men har ikke fått noe svar :-) Det jeg lurte på var om du ville ha strømpene slik som de på bloggen min?
Klem fra Mette

Min Lille Drøm sa...

Hei snuppa mi!
Så fint det er hos deg før dere går inn i nok en helg..
Den lysestaken har jeg faktisk savnet litt hos deg, har alltid syns den har vært så vakker. Men er jo greit å variere:)
Så får dere kose dere med dansen og det hele i kveld, her er vi blitt forltt for morsommere saker. (Guttekveld)
Gla i deg!
Klem

Hespe sa...

Jepp, jeg er så enig, så enig - fredag er den beste dagen i uken! Vite at eman her hele helgen fremfor seg. Deilig, deilig... :o)

Ønsker deg en laaang og deilig helg!

Min Lille Drøm sa...

Visst ble det shoppet litt, fant endel. Så får resten vente til magen og det værste vannet er borte fra kroppen.
Han er kjørbar ja, skulle bare mangle. Men han må virkelig minnes på det om dagen altså, vi er liksom så rolige for det her at vi glemmer at det kan skje når som helst. Theodor er ikke helt i form her i kveld, litt feber og hoster endel. Så det lover jo godt for familieselskapet i morra. Vi får bare se det an..
Nå sitter jeg også i sofaen og virkelig benker meg til med pepsi max'en min og snop. Fredag er bare nydelig, selv for ei som er hjemme hele tida om dagen:)

Nettelita sa...

Det var en skikkelig fin lysestake! :) Passet liksom så godt inn nå på høsten! Og fargen på rosene var bare helt nydelig! :)
Håper dere får en fin kveld og helg!
Klem Anette

ENGEL sa...

kjære søte du!du viser så mye fint!!!!herlig med kosehelg da!kos dere masse!klæm

Silje sa...

Så nydelige bilder du viser frem. Du er virkelig flink til og pynte.

Jeg er enig med at fredagen er den beste dagen i uken, elsker helge følesen.

Ha en flott helg!!

Min Lille Drøm sa...

Ja kjedelig med syke barn, men han sover godt nå, med litt paracet mixtur innabords:)
Burde egentlig gjort så mangt her til familieselskap i morra, men det får heller bli i morra.. i kveld ligger beina høyt og jeg ser snart bunn i snop bollen allererde.
Skal jeg sende deg sms hvis vannet går eller noe eller blir det for spennende for deg? Satt og tenkte på det, er liksom spennende å si det til noen da:)
De mennene våre er noe for seg selv, Theodor var jo mye våken i natt og Per Inge gikk hver gang, delvis fordi jeg bruker et vondt år på å komme meg opp, men han er den beste altså:) Selv om jeg ofte klager!
Klem

Min Lille Drøm sa...

Veldig rolig her altså, men må jo være lov å håpe:)
Får se hva jeg får til da og når på døgnet det er.. er jo ikke sikkert det blir like rolig start som sist.
Nå er hvertfall alt pakket og klart. Så alt før 16 Oktober eller etter er bra for meg.
Ja, det var den boka, nå har jeg akkurat bestilt litt på Capris da, litt julegaver og noe til oss, så burde jo prøve å holde meg på matta..holdt av et par støvletter i dag også, vi driver og diskuterer:)
uff, eneste med mennene våre er at de er ikke millionærer:)

Sanna sa...

Å for en utrolig koselig blogg du har ;o) Har nesten gått meg bort her inne blandt alle de flotte innleggene og bildene. Jeg bare ELSKER kremmerhusene dine i innlegget lenger ned. Ser ut som du har brukt kakeserveietter - stemmer det ?? Kunne tenke meg å stjele den ideen din om det er ok ?? Klem fra Sanna i Huset bortenfor

Merete sa...

Nydelege bilder frå den helgepynta heimen din :o) Ønsker deg ei knallfin hausthelg med masse kos!!

Emmeline sa...

Aaahhh deilige bilder, deilig pynt. Fredag er virkelig en deilig dag--og med et sånt hjemmemiljø så hadde jeg STORKOST meg..
Vi snakket akkurat om bloggen din en dag, meg og en venninne. Hun hadde falt så utrolig for de fantastiske bildene dine, og ikke minst for interiøret.Og jeg er bare SÅÅÅ enig, du har en fantastisk inspirerende blogg med lekkert interiør og vakre bilder.

Det er ekstra inspirerende at du er så flink til å bruke det du har. Her skriver du at du tar vekk en lysestake for så å ta den frem igjen. Det er jo bare genialt. Veldig lurt!!! Da får tingene nytt liv. Det er jo akkurat det vi gjør med ungene, når vi tar bort noen leker og tar dem frem igjen noen uker senere. Da er lekene blitt som nye....

Nok mas fra meg. Du må ha en deilig helg;) KOS DEG;)

Mine Vakre Tanker sa...

Hei, hei og go kveld i stua. Takk for sist. Hvordan går det med Augusta? Håper alt er bra med henne. Takk for koselig melding. Alt er fint her. Litt sliten om dagen egentlig. Prøver å ta en dag av gangen. I morgen er det jakt på mannen min og til mandag reiser han til Molde og blir borte til fredagen. Ingen go uke og se fram til. Men,men det skal gå. Takk for alle tips til bloggingen min. Er ganske blank enda, selv om jeg får puttet inn noen bilder. Ha en trivelig helg. Kjempe klem fra meg.

Mine Vakre Tanker sa...

Nydelig lysestake du hadde der snupp. Glemte å si at jeg har vært innom pappaen din. Så koselig mann. Han var så blid og hyggelig. Jeg kjøpt en hel bærepose med krystallting. Alt for 50 kroner, ble helt paff der jeg sto. Virkelig en butikk jeg vil tilbake til. Du må ha et par timer der.

Lovise sa...

Er enig med deg,- fredag er DAGEN!

Det hvite hjerte sa...

Hei :)
Boken årets saga var det hva den het tro... den så aldeles skjønn ut, burde høre til et hvert hjem :)
Den tror jeg at jeg skal prøve å få tak i også :)

Det ligger en liten overraskelse til deg på Bloggen min, kom innom å se! Ha en fin lørdaskveld - Klem

Tulip sa...

JA fredag er en herlig dag!

Fin lysestake.
Lurt å gjemme bort ting innimellom, da blir de nesten som å få nytt når man tar det frem igjen!
God helg!