mandag 13. oktober 2008

fil de fer ♥

I dag viser jeg tingene jeg har i fil de fer. Det er ikke noe jeg samler på egentlig, men litt har det blitt alikevel. Noe nytt og noe gammelt!


Denne er gammel, og den er vel til å ha varme gryter og sånn på.



Denne og de på bildet under er nyproduserte. Praktiske å oppbevare frukt, egg og løk i.




Denne er også gammel, den kommer fra det antikvitetsglade ekteparet jeg kjenner. Jeg synes den er veldig fin, det må ha vært en ganske tidkrevende jobb å lage slike, det er jo så mange detaljer.


ha en fin kveld ♥


26 kommentarer:

Hespe sa...

Her var det masse fin fil de fer. Jeg er heller ingen samler, men det har jo kommet litt inn i hjemmet mitt også... :o)

Ha en fin kveld!

Anette sa...

Skjønner jeg må begynne å samle på noe nytt, virkelig fine ting! En sånn løkkurv skal i hus før jul!

Anemone sa...

Nydelig vakkert.

Har hengt opp min bestemors gamle isper på kjøkkenet jeg, i fil de fer selvsagt (eller tater arbeid, som vi sier i trølndelag :-)

Tulip sa...

Så mange fine fil de fer-ting du har. Likte godt det gamle gryteunderlaget, men de andre tingene var jo flotte de også!

Så fin snøbærkrans du har laget!

Hulda sa...

Virkelig noen herlige fil de fer saker du har! Jeg elsker det materialet selv. Virkelig vakkert, og herlige bilder du tar. Blir alltid så inspirert her hos deg. :)

A-mora sa...

Så mye fint i fin de fer. jeg har lyst på ei eggkorg. Ha en fin kveld

Tove sa...

Jeg syntes slike ting er sååå fine, og spesielt de gamle:)

Ha en flott uke!

Ingrid sa...

Hei Silje! Så mange pene fil de fer ting du har! Artig med de som er gamle også da! :) Men en ting har jeg lurt på: Jeg ser så mange som har egg i slike fil de fer-kurver, og det er jo så søtt.. men egg må jo oppbevares i kjøleskap vel? De kan ikke stå framme på benken til pynt, eller kan de det? Det gå jo evt. an å blåse ut av noen egg, slik at man har til pynt da..
Ha en riktig fin mandagskveld! :) Her sover lillegutt, mannen er på trening.. så det ligger an for te, sofa og interiørblader for min del.. ;)

Merete sa...

Kjempeflotte ting du har frå fil de fer!!! Det er så stilreint og enkelt så det vil du nok ikkje bli lei av med det første ;o)

Solveig sa...

Åhh, så mye fint:)
Bare lekkert!

Ha en fin mandags kveld;)

Anna Lisa sa...

Du har mange nydelige ting!!
Ønska deg ei flott veke.
Klem

Agathe si sie sa...

Hei. Koselig blogg du har, mange flotte bilder.
Ha en fin kveld.

Emmas Verden sa...

Hei :)
Jeg har litt fil de fer jeg også,synes det er fint mot alt det hvite..
Jeg har en del på butikken også,det hører med..Skal legge ut bilde av det etter hvert..
Ha ei fin uke!
Klem Anne ;)

Anitas hus sa...

Her var det masse fint siden sist jeg besøkte deg. Du tar jo bare de skjønneste bilder, sitter å måper hver gang jeg...
Så ut til at dere hadde en koselig helg også. Det er jo så flott utover ved Hydrostranda.
Masse flott fil de fer har du også, selv har jeg ingenting med her blant annet lyst på en løk/egg kurv.
Ha en god natt Silje!
Klem:O)

MonaLisa sa...

Det var jammen mange fine fil de fer ting på en gang - men flott tilbehør selvsagt! har sånn "egg kurv" jeg og - men det hender litt for ofte at det blir eggedosis, så jeg skal nok finne på noe annet lurt ja. I fjor til jul var den fyllt med kongler og ei stor rød sløyfe! har blogget om mine kjære JULEBØKER i dag jeg da. Masse insp i de kan man si :0 Ha en strålende oktober dag

Randi sa...

Fil de fer er vakkert, selv har jeg ingenting av dette. Men jeg tror jeg har hatt, men det er noe som har forsvunnet i flytting og det som var så gammelt og fint..jajaja får vel se om jeg kommer over noe.

Ha en fin dag

Livet er heeerlig sa...

Så mye fint... drømme drømme drømme :)
Syns det er så fint!!!
Mange flotte bilder.
Og i dag har jeg lagd disse berømte kjeksene dine igjen... nok en gang. De er blitt et fast innslag når jeg får besøk og kjapt skal lage til noe. Det er jo geniale ingredienser som jeg alltid har tilgjengelig hurra!
Ha en super kveld
*Siv*

Min Lille Drøm sa...

Så bra det gikk litt bedre med henne i dag da.. Også en baby på kjøpet også da, koselig:)Muntrer litt opp i det triste det da...
Ja, de naboene er jo faktisk med på det ene bildet så jeg, når en kikker litt i bakgrunnen, burde vært redigert bort men pytt..
Men kjære vene, det var virkelig dugnadsstemning her i går:)
Her er det blogging, pepsi max og brøskive, ikke så godt som grandis men men.. Noen tips til klubbmat i morra? Sliter litt, må ikke koste alt for mye og heller ikke være for mye..uff, vanskelig!
Tusen takk for besøk i dag, Theodor snakket mye om baby-Austa i ettermiddag, må vel være lille Gusta det:)

Anita sa...

Hallois!!
Har ikke noe fil de fer ennå jeg,har vært på jakt etter en sånn eggekurv , men de jeg har sett her er formet som en høne og det ville ikke jeg ha;o) Likte utrolig godt det siste "fatet"! SÅåå nydelig! Sover kanskje du nå? Ja ikke når du leser dette da, men når jeg skrev det;o) Jeg skal avgårde og trene litt jeg, er fortsatt veldig flnk (syns jeg);o) Trener to dager i uka og det er veldig mye mere enn ALDRI! Ser at jeg sendte deg en mail for en stund tilbake, håper du fikk den, ellers kan jeg jo bare sende den igjen:o)! Nei, nå skal jeg skifte og komme meg avgårde! Store gode klemmer fra Anita!

Tove sa...

Det ligg ei flott utmerking og ventar på deg på bloggen min!

Anette sa...

God morgen! Har noe til deg på bloggen min...! Klem

Bea's verden sa...

Oj er var det masse fint gitt.
Håper det er greit at jeg legger deg til på blogglisten min.
Kommer nok til å besøke deg flere ganger. :o)

Håper du får en flott dag.

Livy sa...

Heisann!
Så fine bilder du viser - de er utrolig fine de tingene.

Hvordan går det med Augusta og vannkoppene? er et slit når de blir syke, men så får man trøste seg med at de ikke kommer igjen;-)

Ønsker deg en super høstdag i solen!
Klem fra Livy

Shabby Charm sa...

Vakkert! Jeg bare elsker fil de fer. Kjempe fine bilder!

Minmill sa...

Jeg har aldri hørt om fil de fer. Dette var nytt for meg. Men fint er det uansett. Liker godt de kurvene som du har egg i.

Ha en fin fredags ettermiddag :o

Anonym sa...

Vil du selge skåla med porselensfat? Samler på slike:)