lørdag 27. september 2008

Teppedilla del 2

For en stund tilbake viste jeg bilder av et veggteppe og et hekleteppe svigermor har laget til Ferdinand. Nå er Augusta sine også på plass på rommet hennes!


Teppene pynter opp på barnerommene med sine friske farger! Den hvite lua jeg har hengt opp med en klesklype er den Augusta fikk på seg rett etter fødselen på sykehuset. Jeg tok den med meg hjem, man skal vel egentlig ikke det men.. (Håper ikke noen fra Helse Sør arresterer meg nå..:)) Den er et koselig minne å ha, og det lukter nyfødt baby av den:)


Og her ser dere hekleteppet. Liknende farger har Mia, Emmeline og Anita (og sikkert enda flere) på sine, jeg synes de er flotte sammen. Svigermor puttet inn litt lilla også:) Nå har lille snuppelure fått et fint og varmende sengeteppe til sprinkelsenga si!


Med bildet av herlige Maileg Mus vil jeg ønsker dere en flott lørdagskveld!

18 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte tepper fra svigermoren din! Likte både det på veggen og det i senga. Kos deg med Maileg-ene dine. ;)

Mi :) sa...

Silje ;)

Jeg blir så glad av å lese bloggen din :) Så superfint rom Augusta har! Her i huset er vi også store fans av Maileg-kaninene - eller jeg er - og min lille Engel har også flere av dem på rommet sitt så hun får bastabom bli like glad i dem som meg!
Teppet fra svigermor var kjempeflott og med tøffe farger :)

Ha en finfin lørdag :)

Mi:)

Nr. 5 sa...

Åå så fine tepper. Frisker skikkelig opp med sånne farger på et barnerom, kan fort bli litt mye lyyyyyyse farger :)

Ha en finfin lørdagskveld

Bak en Sky sa...

Så nydelig innlegg!Skikkelig fint barnerom!et slikt teppe kunne jeg også virkelig ha tenkt meg!Helt herlig!Jeg tipper din lille engel sover søtt i den sengen!

God lørdagskveld!;)

ENGEL sa...

så flott!er ikke bare min svigermor som er dyktig ser jeg;)kos deg;)

Ingrid sa...

Nytt innlegg fra deg igjen - alltid sååå koselig! :)
Så herlig med de teppene som ungene har fått.. så personlig og artig når svigermor har laget dem. Skikkelig fine farger ble det.. søtt rom lillejenta har! :)
Ha en fin lørdagskveld!

Pulsatilla sa...

Så heldige jenter som har en kreativ farmor! Det var kjempefine tepper, både det på veggen og ikke minst dete heklede - lekker fargekombinasjon!
God lørdag til deg :-)

Solveig sa...

Så fine tepper hun har fått da:) Kjempe fine, det i senga hadde så flotte farger!

God kveld:)

aase sa...

Gosj så lekkert teppe til veggen!! Sengeteppet var jo også bare helt utrolig flott!!! Skulle ønske mine jenters rom så slik ut jeg.........

prinsessa sa...

Kosleige tepper. Likte spesielt det med navnet på. Tenk så kjekt det blir for henne å ha det som voksen. God lørdag til deg også:O)

Trine sa...

Så fine tepper! Du får si fra hvis svigermoren din har lyst til å starte opp med storproduksjon av slike tepper! Tipper hun ville fått en del kunder! :)

Det hvite hjerte sa...

Nydelig bilde og stemningsfylt med den første luen fra sykehuset, mmm... hvem vil vel ikke snuse inn den herlige lukten av nyfødt baby og veldig hyggelig med vekt/lengde m.m. koselig å ha på veggen sin!

Maileg er bare så skjønne, vår prinsesse har også den i strikkekjole & sko. Veldig søt!

Hekleteppet i sengen var nydelig og er sikkert veldig lunt & varmt, heldige Augusta :)

Ha en fin søndag! Klem klem :)

Fru Jensen's sa...

Så fine tepper!! Frisker godt opp på barnerommet ja! Syntes det hekla teppe var kjempe fint, flotte farger!
Ellers må jeg si at barnerommene deres er helt utrolig flotte! Alt stemmer overens med hverandre!

Ha en finfin søndag!

Anitas hus sa...

Så flink svigermor du har! Nydelige tepper. Her må jeg nok både sy og hekle selv for hverken min mor eller svigermor sysler med sånt;)
Herlig rom Augusta har.
Ha en fin søndag Silje!
Klem:O)

MonaLisa sa...

Å det var virkelig gøy å se så fine ting du har fått laget til barna. Må være stolt som har en så kreativ familie du... akkurat som deg! Min gode venninde Aase, assesfantastiskeverden, har bakt en bursdag kake med topp av marsmellows etter oppskrift av deg i dag. SINNSYKT så flott den ble, og god a gitt..... Skulle ha leita opp oppskrifta her, men vet ikke hvor. kan du sende til meg? Ha enstrålende dag

Livet er heeerlig sa...

Så flott hekleteppe!!!
Og quilte teppe...
Mye fint du har :)
*Siv*

vivian sa...

Et deilig å lyst barnerom må jeg si. KOSELIG ! Hilsen vivian

Ragnhild w sa...

Veldig flott veggteppe!! Og bestemorsrutene var i fine farger - du har et virkelig vakkert hjem!