søndag 14. september 2008

Høstbord


Nok en helg går mot slutten, ikke forstår jeg hvor tiden blir av! Men en flott helg har det vært, nydelig høstvær og litt tid til avslapning! Mannen og jeg hadde barnefri i går, og var på kino og ute og spiste middag. Deilig å ha litt kjærestetid igjen:)


I dag har svigerforeldrene og svigerinnene+svogeren min vært på middag hos oss, og da prøvde jeg å dekke et litt høstlig bord.

Roser fra hagen. Blomstringen går dessverre mot slutten nå.



Disse glassene kjøpte jeg i Gøteborg i sommer, og de er veldig fine synes jeg! Kanskje de fineste jeg har faktisk. Vinglepetter som jeg er klarte jeg ikke å bestemme meg, og kjøpte både disse og samme i champagneplass. Og det er jeg glad for nå!


Noen flere awarder har jeg fått, jeg prøver å takke alle "personlig", og legger awardene til i listen min. Tusen takk alle sammen!

Ønsker dere en flott ny uke!

28 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej igen!
Sitter precis och skriver en kommentar och när jag tittade tillbaka så hade det kommit ännu ett vackert inlägg med en så fin dukning! Du kan du!
Kram C

Emmeline sa...

Du er så flink til å pynte når du får besøk. Dekker alltid nydelige bord til inspirasjon for oss alle. Skjønne bilder fra bordet og fra spisestuen din, den er så fin og stolene dine er kjempetøffe med kryss i ryggen.

Likte også veldig godt glassene dine, et godt valg vil jeg si!!
Du må ha en fin uke Silje, alltid inspirerende bilder hos deg:)

ENGEL sa...

kjempefint pynta!fikk helt høstfølelse!du kan det å dekorere!

MissValentin sa...

Håper maten smakte :D
Så får du ha en trivelig kveld videre, og god uke ..

Klemmer

Anka sa...

Her var det mange fine detaljer på bordet;) Håper det ble vellykket.
God kveld.

Det hvite hjerte sa...

Hei,

For et herlig høstbord du hadde dekket til, helt nydelig!
Takk for hyggelig hilsen på Bloggen min!

Ha en ny fin uke!

Klem

Min Lille Drøm sa...

Hva du kan min kjære..
Skulle gjerne vært i din familie og kommet til slike bord!
Har så lyst på sånne lyshus ja, men hvor kommer de fra?
Husker du fikk et tips om hvor men jeg finner ingen.
Ha en fin kveld vennen min!
Så ses vi til uka..
M

Timotei sa...

Så vakkert dekket høstbord og nydelige glass! Må være koselig å komme på middagsbesøk til deg Silje!

SOFIESHUS sa...

Et virkelig flott dekket høstbord:). Kan tenke meg at dere koste dere. Ellers flotte bilder på innlegget og generelt på bloggen din. Du har et nydelig hjem.
Ha en fin høstkveld, og en topp uke:)

Trines Hus og Hage sa...

Hei Silje!
Koselig høstbord hos deg!Har samme skålen du hadde plommer i, har den både som liten (2 stk) og større fat faktisk. Hatt dem i flere år, men liker de godt og de er stadig i bruk. Har aldri brukt dem til plommer så det var et fint tips.
En kveld med kjæresten er uvurderlig og viktig, tror jeg.Og oss småbarnsforeldre i mellom så har jeg hørt at noe av det beste man kan gjøre mot ungene sine er å elske deres mor eller far. Dagens gullkorn?
Du spurte om tips til matrett når man skal ha jentetreff. Jeg serverte en lun kylling- og pastasalat som jeg synes er innmari god. Skulle du finne ut at en slik salat er noe for deg, så si fra så får du oppskriften. Nå får jeg prøve å bevege meg mot senga for natten. Ha ei riktig fin uke, Silje, og takk for din koselige kommentar! Trine

Anitas hus sa...

Det er så koselig hos deg og du dekker de skjønneste bord.
Nydelige glasser, kjekt å være vinglepetter noen ganger.
Ønsker deg en flott uke!
Klem:O)

Livet er heeerlig sa...

Flott og fargerikt borddekke!
Hurra for farger :)
Glassene var flotte, minner meg litt om mormor besøk. Skikkelig stødige glass
Ha en flott søndagskveld
*Siv*

Blå-hvit samlemani sa...

Så nydelig bord du hadde dekket. Nydelige glasser. Det er virkelig inspirerende å se hvordan du lager til fest.

Nå hadde du noen skikkelig høstlige servietter...

Mine roser er også på hell nå, men de blomstrer fortsatt villig langs gjerdet. I går tok jeg inn noen knopper som jeg plasserte i noen små vannglass..som flyteroser.. Det gjelder å ta vare på siste rest av sommer...

Ha en fin uke!

aase sa...

Så helig bord du har dekket nok engang Silje!!! Det er virkelig en fryd å komme på besøk til deg og bloggen din!!

Kjærstetid er viktig, man skulle bare være mye flinkere til å passe på det!!

Jeg bare gleder meg til jeg kan pynte og stæsje igjen jeg, nå er alt kaos!!!

Ragnhild W sa...

Så flott du har d! D va virkelig et nyedelig høstbord :)

Hulda sa...

For et flott høstbord du har dekket, det må være en fryd å være gjest hos deg. Du ordner så fint!! :) Likte glassene dine veldig godt.

Hildegunn sa...

OI, hjelpe meg for ett nyyydelig høstbord !
Herlig stettfat du hadde bilde av her i begynnelsen-det likte jeg.Prøver å få tak i slike.
Så koselig at du setter pris på mine innlegg da...Jeg liker også dine vet du.

Emmas Verden sa...

Hei Silje :)
Tusen takk for de fine orda om butikken,det var kjekt..Har vært innom deg mange ganger,tror vi har mye lik smak..
Jeg er også så glad i Maileg kaninene og jeg har bestilt inn nye + nissene nå til jul til butikken :)
De zinkhjertene jeg har er fra Madam Stoltz,det er ikke noe i veien for at jeg kan sende til deg..Bare send meg en mail :)
Snakkes...
Klem Anne

MOLLY sa...

Jatakk, jeg sitter gjerne ved ditt bord:)
Ha en fin uke!!!

Silje sa...

Wow! Det bordet var lekkert!!! Herlig å pynte nå som høsten og alle de flotte fargene setter inn!:)

Dorthe sa...

Rigtigt fint bord, med en masse fine detaljer.
Ønsker dig en god uge.
Dorthe

Anita sa...

Hallo kjære Silje!!
Så lyst og lett og høstlig du har gjort det denne gangen!! Vakkert:o) Sitter her og venter på en mann som skal montere persienner på to vinduer og etter på er det fellessamling på skoeln hvor 1. klasse skal under holde!! Og til slutt i dag skal jeg til TANNLEGEN:O{ Åh! Som jeg gruer meg! Har aldri hull, men samma det, gruer meg sååå masse hvergang at jeg ikke får sove på flere netter før jeg skal dit! Skal premiere meg selv når jeg har vært der:o) Nå kommer han jeg venter på! Ha en flott dag!

Silje sa...

Så flott bord du har dekket, synest du altid er så flink til det.

Tulip sa...

Du; de glassene var kjempefine1 ble litt misunnelig her!!!

Har vært innom å kikka på bloggen til din venninne. Moro med nye bloggere!
Ganske mange av oss etterhvert..

ha en fin dag!

Mia sa...

For et vakkert høstbord du har dekket! Nyyydelig var det. Og glassene dine, de likte jeg også veldig godt. Skjønner godt at du er fornøyd du kjøpte også champagneglassende. Jeg er på jakt etter pene nye glass, og disse falt helt i smak hos meg.

Grip dagen sa...

Dette innlegget handlet om ei helg som så fort gikk mot slutten...
-Nå står ei ny helg for døren!
Som tiden flyr!

Håper også denne helgen blir fin for dere!
Mange hilsner Marit

Rådyrveien sa...

Hei'sann!
Mange takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Koselig du likte klærne. Har du vært innom hjemmesiden også? Det er link til den på bloggen.
Kikket meg litt rundt på bloggen din. Må si du er virkelig flink til å dekke koselige middagsbord!!
Har vært i bursdag i hele dag og i morgen er det aktivitetsturnering i håndball i Tyristrandhallen for Maren. Blir nok ikke så seint i kveld, vil jeg tro...
Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Husmora sa...

Flott blogg du har! Legger meg som følger så jeg finner deg igjen jeg.
:-)