søndag 21. september 2008

Høst på verandaen


Sommerblomstene er tatt vekk, og fargene på verandaen har blitt mer høstlige.







Blåbærbusken har fått en nydelig rødfarge! Den har gitt oss ETT helt blåbær i år:)







Uteplassen i går kveld. Ikke lett å få klare bilder i halvmørket men...







Denne krukka kjøpte jeg også hos Mollys Heaven, nå skulle jeg ønske jeg hadde kjøpt flere! Den skal fylles opp med peppernøtter og få rød sløyfe på til jul:)




Må bare fortelle om en liten episode fra i går kveld, jeg satt i sofaen og så på tv (eller blogget..) mens mannen min tømte oppvaskmaskinen på kjøkkenet (ja, han er kjempeflink! Men fordelingen er ikke alltid sånn altså:))

K spør fra kjøkkenet:

K: Hvor skal det krumkakejernet stå hen?

S: Krumkakejern?? (tenker hardt, vi har jo ikke det engang...)

K: Ja, har du brukt det til lys eller?

S: Lys?? (tenker enda hardere...)

Til slutt kommer han inn i stua, med en slik i hånden:




Jeg smiler..

S: Åh, sandkakeform...

K: Sandkakejern heter det ja....


He he:) De er søte de mennene også:)



Ha en fin søndag!

27 kommentarer:

Hulda sa...

Hehe, måtte le av den lille episoden med mannen din, det er ikke rart det kan gå i surr noen ganger. ;)

Så veldig fint ut på verandaen hos dere, flott med kassene og høstblomster. Må få gjort noe ute her jeg også.

Fru Fjeldhammer sa...

*LOL* nå ga mannen din meg en god latter....

gleder meg til å se huset ditt til jul jeg... lekkert du hadde det ute, jeg er i julestemning så når jeg så det røde huset ditt med hvite karmer... ja da kom stemningen enda mer!!!

klem

*Hege*-mine små skatter sa...

Sandkakeformer og krumkakejern... det er jo ganske likt...*ler*

Min mann kunne gjort akkurat det samme;)

Høsbildene du viser var veldigkoselige!!! Høsten har jammen sin sjarm!!

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Sandkakejern ja, det er ikke så lett *ler*
Fine høstfarger på terrassen din nå, og så koselig stemning med lykter.

A-mora sa...

hihi,måtte le av mannen din.Ikke vondt ment.Typisk kar. Men de er gode og ha og da. Så fint det var ute til deg. ha en fin kveld

Solveig sa...

Kjempe fint du har fått det utenfor nå:) Det er så fint med høsten! Ha en fin høst søndag:9

Metteflette sa...

Ha ha, søt historie! Kan jo skjønne at de kan gå i surr noen ganger :-) Som mannen min, han kaller alle blomster for petunia som er det eneste blomsternavnet han husker :-)
Bildene dine er herlige,verandaen din ser kjempekoselig ut.
Endelig kan jeg kommentere litt igjen. Ser ut til at blogspot oppfører seg ordentlig enn så lenge. Du, jeg mener å huske at det var du som lurte på julestrømpe, stemmer det? Hvis det er tilfelle så send meg en mail da hvis du fremdeles er interessert. Har fått inn et par bestillinger og det er jo greit å ha en viss oversikt over antallet! Ønsker deg en fortsatt fin søndag Silje! Klem fra Mette

SOFIESHUS sa...

hi hi, mannfolk likt. De er søte når de trør til slikt:) Så mange flotte bilder du har tatt, også så koselig du har det. Sukker her jeg sitter og beundrer det du får frem.
Hos meg har tiden stått stille LENGE..... har ikke fått til noe selv om ideene hoper seg opp i toppen. Men det løsnet faktisk nå på fredag. Tror jeg fikk en åpenbaring da jeg jeg satte nesen i nye Vakre Hjem;)
Ha en flott kveld!

Sissy's Hus sa...

Haha... Gubber forblir gubber! :)
Kjempe fine bilder... Deilig med høst! Så fine farger! :)

tinemor sa...

Ja, nå er høsten her virkelig.
Men ingen grunn til ikke å kose seg fordet.
Så fint du har gjordt det!
Flotte bilder.

ENGEL sa...

hihih!så gøy!hva skulle han med dem lurer nå jeg på!ååå.som jeg gleder meg til å syssle til jul!!!

Kari - My home is my Castle sa...

hehehe...
Sitter og ler her :-)))
En herlig historie og herlige kommentarer hihi :))

Du har gjort det såå flott ute...
Psst.. neste år blir jeg med på blåbærtur HAHA :))

Ha en fin søndagskveld

Ingrid sa...

Hei!
Så fint og høstlig det var hos dere!! :)
Kjempebra kommentar fra mannen din dag!.. Hehe..
Ønsker dere en fin søndagskveld!

Tove sa...

hihi, krumkakejern...

Så flott dere har det ute! Masse flotte planter og krukker og lys. Og den krukka med "pikekyss" oppi var kjempefin ja! Litt finere variant av norgesglassene:)

Ha en flott søndagskveld

klem

Livet er heeerlig sa...

hehe, måtte le litt :)
Får mange rare spørsmål her i gården også...
Kjempeflott det ble ute hos deg!
Ha en fantastisk flott søndagskveld
*Siv*

Det hvite hjerte sa...

Herlig historie om mannen din i går, helt skjønn, jeg smiler....

Stemningsfylt det bilde med den hvite hagegruppen (vi har lik og jeg er så fornøyd med den!) det var så stemningsfylt i mørket med lyktet og lyset fra vinduene ... nydelig!!!

Ha en fin søndag :) Klem

Oslojente i Bergen sa...

for en søt historie...jeg måtte le litt...

Utrolig mye fint på bloggen din, må følge godt med her. Nå ligger det en utfordring til deg på bloggen min;)

Håper du vil svare på den.

Mona. sa...

Den mannen er RÅÅÅÅÅ,ler så jeg nesten griner her.....hihiiiii ! Den episoden får han sikkert høre noen ganger.... ?! Så koselig du har gjort det på verandaen !!! Og du,de detaljene på vindusomrammingene deres,var NYDELIG !!! Det er vel mannen med krumkakejernet,som har gjort sin flid ? Virkelig fint var det!! Søt krukke fra MH,blir nok lekker med rød sløyfe på,og masse godt inni :) Ha en flott,ny uke :)

MissValentin sa...

*LER*
Så søt hehe...
Det kunne min kjære også funnet på og si ;D
Artig, du fikk deg vel en latter da ;D

Klemmer fra Melissa

Anitas hus sa...

Først ble jeg litt bekymret for om mannen din hadde puttet krumkakejernet i oppvaskmaskinen, men heldigvis var det sandkakeformer han pratet om, he he. Lo godt her nå;) Ja, de er jo søte også, men min mann har ledd godt av meg noen ganger også når jeg har spurt etter de merkeligste verktøy, he he.

Flotte bilder fra verandaen din, du har det jo så utrolig koselig både ute og inne. Vi hadde jo så nydelig vær på lørdag, men istedet for å være i hagen (ett sted jeg aller helst burde ha vært) ble dagen tilbragt på fotballkamp med frøkna på Notodden. Typisk;)
Flott vær i dag også, nyt det!
Klem:O)

Sissel sa...

Hihi! Artig :)
Forresten: den krukka så veldig innbydende og delikat ut! Blir nok kjempefin med sløyfe og peppernøtter til jul :)

Ann-Cathrin sa...

hehe morsom historie:) Vakkert og stemningsfullt ute hos deg:)

aase sa...

Så herlig da, de er nå gode de mennene våre innimellom!!!

Livy sa...

*Ler* så søt han er!!!

Så koselige høstbilder du viser, kunne godt sittet i skumringen med et fleecepledd og en kopp kaffe hos deg jeg altså;-)

Ønsker deg en kjempefin uke! Og jeg tror jammen jeg må bestille meg en liten pakke hos Molly neste gang lønnen tikker inn på konto;-) Gratis porto over 500 - ja det liker vi:-D

Klem fra Livy

Anonym sa...

hei du!!!
Jeg er en fast leser av bloggen din. jeg oppfatter deg som en veldig sympatisk og hyggelig dame. Derfor synes eg det er min plikt å si ifra til deg om

MELISSA i MISSVALENTINE!

Ser at ho har skrevet inn til deg.
Har sett at ho har laga seg ein blogg og driver å legger igjen kommentarar hos folk.
Eg e så uheldig at jeg omgås denne dama på skula. Ho er ei dame som lite hyggelig mot folk rundt seg og snakker bak ryggen på alle og er værtfall ikkje til å stole på. Ho er en person man må væra ytterst forsiktig med å omgås og gi private opplysningar til!Ikke alle er det dei oppgir seg for å være!
Husk det!

Beklager detta!Men føler jeg er nødt å si ifra til deg, så håper eg verkelig at du slipper å oppleve den Melissa vi omgås på skula!

Hilsen fra ei som lesar bloggen din ofte og ikkje tørr å skrive med navn no!

uff....baklagar detta verkelig, men synes eg må si ifra. Det er så mange koselege damer her inne som bør halde seg langt unna henne.

Minmill sa...

For noen nydelige bilder du har lagt ut her. Ble helt gira når jeg så de. Takk for bra inspirasjon. Ha en fin dag videre.

Hilsen Minmill

Solstad sa...

Ha ha ha....de mennene de mennene ;)
Nydelige stemningsbilder du viser oss ! Jeg har visst fått en skikkelig omgang bloggtørke
:( ...skal prøve å skjerpe meg :)
Ha en fin dag! Klem