lørdag 6. september 2008

Bursdagskake

I dag fyller min yngste nevø 1 år! Gratulerer med dagen Håkongutten min:) søstra mi og jeg baker alltid kaker for hverandre når det er dåp eller bursdag, og denne har jeg bakt til Håkon i dag. Det er sjokoladekake med marshmallowfondant utenpå.





Også har jeg fått en award, tusen takk fru jensens!



Jeg skal gi den videre til 5 stk, og det blir:

Hulda: Du lager så utrolig mye flott, og er det mest kreative mennesket jeg "kjenner". Setter stor pris på deg Hulda!

Anita: Du syr og hekler, og pynter så flott. Jeg er så fornøyd med kaninene du har sydd til meg!

aase: Du lager flotte kort og LO'er, og vi er begge glade i gamle ting:)

Livy: Du er så flink med scrapbooking, og gjør det så koselig rundt deg.

odaanna: Du strikker og ordner så mye fint!



Jeg har blitt utfordret av livet er heeerlig og her er mine svar:)

1.Vilken mat äter du ofta? Oj.. her i huset blir det ofte retter med kjøttdeig eller kylling. Ellers er jeg veldig glad i risgrøt!

2. När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka ut? Det kommer helt an på hvem jeg er hos. Men jeg håper jeg er flink til å hjelpe til!

3. Var sitter du helst när du bloggar? I sofaen, med et halvt øye på tv.

4. Köper du ofta triss? vet ikke hva det er:)

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Hmm.. Barcelona var fantastisk. Og Island. Ellers blir jeg aldri lei av London.

6. Vilken tv-kanal tittar du mest på? Det blir vel tv2 eller tvNorge. Ser ikke så veldig mye på tv lenger, etter at jeg begynte med blogging!


en flott helg ønsker jeg dere!

28 kommentarer:

Høvebakken sa...

Å for en flott kake!!:)

MOLLY sa...

For en fantastisk kake!!!! Du er helt vannvittig på disse husmor syslene:) Kan du sende noen over hit;)
Skulle gjerne smakt den, kanskje du kan dele en soppskrift med oss???
God helg videre:)

Cilla sa...

Kjempefin kake! Min svigersøster er også kjempeflink på disse kakene og jeg skulle så gjerne kunnet litt selv også.. men men! Regner med din lille nivø blir superfornøyd:)

Ha en fortsatt fin lørdag!

Anette sa...

Du e' skikkelig flink på kjøkkenet du Silje ;) Litt sånn Gant og Grand- inspirert den kaken med alle stjernene på! Flott var den! Smaker nok godt også tenker eg ;) God Lørdagskveld. Klem

mali-mo sa...

Hei!

Lenge siden jeg har lagt igjen en hilsen hos deg, tror jeg. Men den kaken var fantastisk da, jeg blei helt stum! At det går an å lage noe sånt selv!!! Er du konditor på si eller? Kanskje et bloggkurs hadde vært noe ;)

Må kommentere litt på tingene under her også, såååå fine bilder du tar da! En nytelse å se på ;) SKapet ditt var blitt nydelig, sånn ren og klar bakrunn for de nydelige tingene du har "på pynt". Kjempefine ting alt sammen, men det pastellserviset...sukk ;)

Ønsker deg fortsatt god helg!

Nr. 5 sa...

Å huttemegtu for en flott kake!!!!
Kan jeg få oppskriften, vææær så snill, hehe :)
Den må jeg bake til neste passende anledning :)

PS: takk for tips til hvor jeg kunne finne Maileg. Jeg endte likevel opp med å bestille en fra eBay, men tror egentlig ikke det var så mye billigere, hehe.

Ha en fin lørdagskveld

Klem fra nr. 5

Maret sa...

For en flott kake, synd gutten ikke virkelig forstår hvilken god tante han har.

Det kommer nok.... ha en fin helg.

I min verden sa...

hei silje:) Nyyydelig lekker kake:) Har veldig sansen for sånne kaker; og planen er å sette meg inn i marsmallowfondant, ordentlig hvit marsipan, osv. Fins jo så mye fin pynt og farger å blande i "deigene":) Kos dere med bursdag!!!!

Tove sa...

Wow for ei kakebakerske! Men marshmellowfondant???? Den vil vi ha oppskrift på, du.....

Livet er heeerlig sa...

FANTASTISK flott kake, den var skikkelig fristende gitt!!!
SÅ flink du er...

Det hvite hjerte sa...

Hei Silje :)
For en skjønn kake, tenker Håkon og ikke minst mamman hans ble fornøyd når de så denne lekre kaken, hørtes spennende ut med det lokket også!
Du er så flink så flink, jeg er helt stum av begeistring og for en flott avtale du og søsteren din har, er det noe man trenger så er det en håndstreknig i famileselskaper og bursdager generelt. Jeg ønsker meg herved en søster som deg!
Klem

sandra sa...

fy søren for en nyydelig kake!!! går det ann å få oppskriften?? har aldrig hørt om det du hadde utenpå... er det noe du har kjøpt i butikken?? så gøy å lage så flotte kaker til hverandre:)

Silje sa...

Fantastisk flott kake!!!!
Tar gjerne imot oppskrift, skal nemlig feire 2-årsdag om noen uker =)

Aina sa...

Ai ai, for en flott kake!!
Den så lekker ut, oppskriften ønskes av meg også;0)

Ha en fin helg!
Klem fra Aina.

Emmas Verden sa...

For ei flott kake!! Den faller nok i smak hos den kjekke karen som har bursdag :)
Skapet som du malte ble kjempefint,det er litt skummelt å male møbler av og til,for det er ikke alltid lett å se for seg resultatet..
Jeg ser at du er like glad i Maileg kaninene som meg,kan ikke få nok av dem(bra vi har dem i butikken så kan jeg bestille dem jeg vil ha ;))
Ha en super lørdagskveld,hilsen meg ;)

Anita sa...

Så flott kake, men hva er marshmellow fondant?? Oppskrift?? Sitter her etter seinvakt og prøver å lande med ett glass vin, Ane har feber og har fått en stikkpille! Egentig ikke syk, men.... Dag vakt i morgen så er denne arbeidshelgen over også:o) Nå skal jeg ta meg litt mat også er det natt! Sov godt kjære du, så snakkes vi!

Elisabeth sa...

Kjempefin kake du har baket!

muskattogkardemomme sa...

Hei ,og go søndagsmorgen :0)
Ojojoj,for ei hærlig kake.
Hvor får du inspirasjon til dette,og ike minst ingredienser...
Kjøper du toppingen ferdig?
Her blir det kakebesøk med gode venninner i ettermiddag ;0)
Håper søndagen din blir fin!

Hulda sa...

Super bursdagskake! Denne faller nok i smak. Artig at du og søsteren din lager kaker til hverandres dager. Hjertelig takk for award og varme ord! Så koselig, Silje. Er på hytta, leser blogg via mobilen.

Ingrid sa...

Så lekker kake! :) Gård et an å få oppskrift? Hvordan fikk du til de flotte stjernene i en slik blå farge? Har du former du trykker ut bokstaver med?
Mange spørsmål her.. hehe.. God søndag!

Sylvia sa...

Hei Silje
Jeg leste inne hos Cecilie at du bodde i Hovenga. Jeg bor også i den samme byen, litt høyere oppe ennn deg. Og huset ditt har jeg kjørt forbi når jeg besøker ei venninne som bor i nærheten. Så artig!
Du får ta deg en titt innom hos meg også, hvis du har tid.
Vi sees!!

Ragnhild sa...

Ååå, d va en fantastisk flott kake, veldig innbydende! Ser d e mange som spør om d samme; legg du ut oppskrift? D hørtes vanskelig ut m den toppingen.. Ellers så vil e bare si at bloggen din e kjempeinspireranes, du tar så flotte bilda! E har ingen blogg sjøl, men titter innom din m jevne mellomrom. Glede meg til neste innlegg! Ha en fin søndag videre. Mvh. Ragnhild

tara sa...

wow...imponert!!! den var lekker...

Ann-Cathrin sa...

For en lekker kake!!! Så flink du er, og for en god ide å bake til hverandre da:) Den ser kjempegod ut! Først ser jeg livys bursdagsbord og så denne... fristelser, fristelser;) Tusen takk for award! Det setter jeg STOR pris på:)

Karoline sa...

hei.
må bare si- kaken ser fantastisk ut!!!hvordan får du det til??? ser jo ut som fra amerikanske filmer!
er så travel, så bloggen står i pausemodus, men sveiper en gang iblant innom i fem raske minutter, har jo ikke glem dere, men jobber bokstavlig talt døgnet rundt i ny jobb.
klem

Smineset sa...

Hei!!!
Det ligger en award til deg inne hos meg....

Ønsker deg en super søndagskveld! ;-)

Tonerose sa...

lekker kake! ....nydelig blogg du har!! ;o)

cat sa...

Går det ann og få oppskriften?
Skal bake til typen, og likte virkelig de blå stjernene. Noen tips og dele ;D ?
Hilsen; cat