mandag 18. august 2008

Ting fra barnerommene

I dag har jeg knipset litt på barnerommene.
Helgen har gått med til maling av inngangspartiet (og andre ting), bilder kommer etterhvert:) Enn så lenge blir det gjensyn med Maileg'ene, disse to har byttet plass fra sprinkelsenga til to stoler, for i natt skal Augusta sove på eget rom!




Stolene kommer fra pappa skrotnisse, og så slik ut da jeg fikk dem. Jeg lurte faktisk litt på å beholde fargen, siden lekestua skal gå i rødt og hvitt, men de ble til slutt hvite.



Briorangle kjøpt i Gøteborg.


Og der kommer bilene til Ferdinand også fra.


Og den kule scooteren også:)

Maileg-plakat som henger på rommet til F.



Soldatrangle, også fra Maileg. Jeg har sett etter den kjempelenge, og da jeg fant den i sommer kjøpte jeg den, selv om F egentlig er litt for stor. Den er fin til pynt også:)

Nå skal jeg ut i finværet og plante litt!

ha en flott dag du som er innom:)

30 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Så koselig.. Tenker det blir litt godt å få vesla inn på eget rom..selv om det sikkert er uvant i begynnelsen.

Her har minsten begynt på skolen i dag, og han nektet mor å gå. jeg måtte pent vøre der i 4 timer til han gikk på SFO. Der er han litt tryggere.. Stakkars liten....Vemodig er det.

prinsessa1976 sa...

Er jeg for gammel for slike Maileg kaniner??? Nix. Dette var en av tingene jeg skulle skaffe meg i sommer men som ikke har blitt gjort. Dermed skal det så skaffes til høsten. De er så fine at jeg blir helt mo. Kjøpte en nisse ifjor jul og den er rett og slett perfekt. Nyedelige ting på barene rommene. Her hos prinsessa vår er det svart og hvitt som gjelder. men greit nok det også. Ha en herlig dag, Silje. Klem fra Elin:O)

Drømmefangeren sa...

Så flotte detaljer, de stolene ble kjempefine

Anitas hus sa...

Herlige bilder fra barnerommene og Mailegene er så skjønne.
Synes stolene var så søte de også. Jeg tenker det skal bli godt å få tulla inn på eget rom, selv om det blir litt rart med en gang.
Ha en flott dag i hagen!
Klem:O)

Drømmen om en eplehage sa...

Herlige detaljbilder!

Maileg har så mange søte kaniner. Hadde jeg hatt en tulle ville der helt sikkert bodd noen. Her er det bare biler som gjelder og de retro bilene du viser var jo skikkelig knall! De hadde lillebror likt :o)

Ha en fin uke!

Hespe sa...

Så herlig barnerom, og de kaninene var jo bare helt skjønne..... Heldige tulla som har fått seg et slikt rom!

Super uke til deg!

Klem:o)

Litt av Mitt sa...

Så mange fine leker! Kaninene er bare såå søte da :0)

Kari sa...

For et nydelig rom !!
Kjempeflotte bilder .Jeg er heller ikke for stor tl mailegkaninene :) de er jo bare såå søte ;)

Ha en fin dag

Kari sa...

For et nydelig rom !!
Kjempeflotte bilder .Jeg er heller ikke for stor tl mailegkaninene :) de er jo bare såå søte ;)

Ha en fin dag

Gunhild, NO sa...

Måtte bare si at du har så "sansen", om du skjønner hva jeg mener :)

tinemor sa...

Maileg-serien er så flott!!! Desv. begynner min minstemann å bli for stor til dem. Men , men.
Flotte bilder du har tatt!!

Det hvite hjerte sa...

Hei Silje :)
Så mye fint fra barnerommene :)
Nå har jeg også laget min egen Blogg :)
Jeg oppdaget Blogg på nyåret og det var takket være din Blogg som datt inn på meg da jeg surfet på nettet. Du er en av mine favoritter, jeg er innom Bloggen din så ofte, du er min inspirasjon og du viser frem så mye vakkert, hygge og gode tradisjoner :)
Tusen takk, Silje!
Ha en fin kveld, Klem :)

Livet er heeerlig sa...

Så mange fine ting på barnerommene :)
Holder på med lille prinsessen sitt rom, spennende...
Gleder meg til å se inngangspartiet ditt
*Siv*

Timotei sa...

Så koselig innlegg med kjempefine og dekorative leker! Stolene var nå søte både som røde og hvite. Det er jo det som er så fint med maling, en kan forandre og fornye uten at det koster så mye.

ENGEL sa...

å.så søtt!masse flott.kanskje jeg trenger noen nye leker;)besvimer vel engel-mannen om jeg drar sånne leker inn på vårt rom. ser ikke for meg at min skolegutt synes de er så tøffe,men kankje prinsessa mi synes det...hmm...jobbe med saken!
ha en god kveld;)(og natt;))

Anita sa...

Skjønne du, såååå nydelig det er der hos dere!! Blir lykkelig av å se på bildene jeg! Det er en hilsen til deg hos meg!! Skal sende deg en e-post i morgen, jeg!!Kos deg!!

Litt av Mitt sa...

Her er jeg igjen!! Denne gangen vil jeg bare fortelle at det ligger en award til deg på siden min :0)

LYKKEBO sa...

Gud så utrolig mange fine ting! Ønsker meg alt jeg! (til mine barn, selvfølgelig...he-he.)

Ønsker deg en fortsatt herlig kveld:)

Klem*

Dorthe sa...

Hei...
Så fint et børneværelse:-)
Mange fine ting, og stolene blev rigtige flotte.
Mailegkaninene er bare sååååå søde.
Ønsker dig og dine kære,
en god uge.
Kram Dorthe

lykkehuset sa...

Blir så inspirert!!! Skal til å pusse opp et barnerom og trenger litt ideer! Tusen takk:)

muskattogkardemomme sa...

Hei og takk for en av de skjønneste,koseligste og mest inspirerende blogger jeg har sett!!!Vil gjerne få ønske deg velkommen inn i min bloggverden.Den er krydret med litt av hvert...

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Tack för titten hos mig, då vill jag kika in till dig. Vilka ljuvliga barnsaker....och vilken fin blogg du har.
Kram Lotta

Anonym sa...

Bloggen din er kjempe nydelig Silje. Jeg får så mange gode tips og bruker denne siden til å hjelpe meg i egen leilighet. Tusen takk.

borghild sa...

Nydelige Maileg-ting altså!!:-) Og er virkelig stolene så små og søte som det ser ut for? Eller er det bare kaninene som er veldig store?;-) De passet uansett kjempegodt til hverandre...:-)
Gikk det greit med Augusta på eget rom? Det er jo alltid litt vemodig / skummelt / deilig det der! Her er minstemor plutselig begynt å bråvåkne og hyle, og så er hun omtrent utrøstelig... Har vært sånn et par, tre kvelder, og det er jo helt pyton! Det er liksom ikke noe galt heller, hun bare hyler. Skal prøve å sette inn et lite nattlys og se om det kanskje hjelper... Ha en fin kveld! Klem B:-)

Hulda sa...

Så mye fint ungene dine har. :) Søte kaniner og de stolene var jo virkelig skjønne. :)

små hverdagsgleder sa...

Så koselig blogg du har! Her var utrolig mye flott og koselig:)

Krabat sa...

Sukk, du har så mye fint. Det er fint å ha barn. Så kan man si at barna ønsket seg, men leke med det selv : )Lille krabat ønsket seg mye Maileg etter å ha sett på bloggen din, og fikk mye til ettårsdagen sin i januar. Hun ønsker seg nok til jul også *fnis*. Har aldri sett rosa Brio-rangle. Den var lekker! I dag begynner barnehagen!

Livy sa...

Heisann Silje!
Så nydelige bilder du viser i dag! Liker Mailegsene dine altså:-) Skal til Danmark neste uke, og håper at noen nye blir med meg hjem også;-)

Håper alt er bra med deg og dine!
Mange klemmer fra Livy

Det hvite hjerte sa...

Test da jeg sliter med bloggen min for tiden....

Trine sa...

Hei! Jeg kom over bloggen din da jeg googlet etter inspirasjon for jenterommet vi holder på å pusse opp, og for et nydelig jenterom jeg fant her inne!! Utrolig søtt!Og Maileg-kaninene falt jeg pladask for... :)
Bloggen din er forøvrig veldig fin og inspirerende. Jeg har sittet lenge og kost meg med alle de flotte bildene du har lagt ut. Sansen din for detaljer og fine sammensetninger er utrolig bra! Nydelig! :) Jeg har egentlig en helt annen innredningsstil, men det var så mye fint her at jeg nesten er blitt omvendt til en mer romantisk stil. ;)
Forresten, hvis mannen din heter Kjetil, så er det nok den Kjetil jeg gikk i klassen til på ungdomsskolen. Synes å huske navnene Silje og Ferdinand i forbindelse med ham. :)