mandag 25. august 2008

Lesekrok

Jeg har lenge hatt planer om at senga som står i loftstua skal bli en lesekrok! Dessverre er det et sted ting alltid hoper seg opp, klær som er vasket og skal legges vekk, klær til ungene som har blitt for små, ting som egentlig ikke har noen plass.. Ja, dere vet.. Nå håper jeg den blir seende slik ut lenge, og at barn og voksne kan lese og slappe av der:)

Tallerkenhylla er nymalt, og rommer noen av bøkene. Noen meter bortenfor står en bokhylle med resten av bøkene her i huset, så alt er innen rekkevidde:)

Denne dukken strikket dagmammaen jeg var hos da jeg var liten til meg. Det er en prinsesse på den ene siden, og snur man skjørtet er det...


....Askepott! At noen klarer å strikke slike ting er ubegripelig for meg!


Emil og Ida:)

Ferdinand har også fått en liten "lesekrok" på rommet sitt, den blir nok mest brukt til tegning og puslespill til han er litt eldre. Stolen og bordet er kjøpt på Ikea.


En forhåpningsfull gjeng som ønsker å bli lekt med

Og ny sparebøsse med traktorer og lastebiler, stor lykke for en toåring!


TUSEN HJERTELIG TAKK for alle kommentarene om inngangspartiet vårt! 42 kommentarer er helt utrolig for meg! Jeg prøver å rekke innom alle dere som har lagt igjen hilsen, men jeg får det ikke alltid til. Men jeg håper dere vet at jeg setter veldig stor pris på dere!

ha en flott kveld!



31 kommentarer:

~♥~bagateller~♥~ sa...

En ordentlig koselig lesekrok, deilig å ha litt ekstra plass som en kan bruke til noe sånt. Strikkedukka som kan vendes er så søt, et artig minne fra dagmammaen din som er veldig flink å strikke ser jeg.

Anette sa...

Hei Silje
Så koselig med lesekrok på loftet da :) Her kommer dere nok til å tilbringe mange avslappende timer :) Nyt det!

Dukken fra dagmammaen din var artig, utrolig at hun har strikket den :) Emil & Ida var også søte!

God kveld videre.
Klemmer fra Anette

Litt av Mitt, Jorunn sa...

Enda en gang kjempemye fint hos deg! Lesekroken ble skikkelig koselig :0) Så moro at du fremdeles har dukken fra dagmammaen, den var søt da. Og kassen med bamser i... bare helt bedårende!!

Hulda sa...

Så nydelig en lesekrok! Her innbys det virkelig til kos over ei god bok. Det er kjempeviktig å lese for ungene. Husker morfar var så flink til å lese for meg da jeg var lita. Flott med bøkene i tallerkenhylla. :)

De Emil og Ida-dukkene var helt nydelige!! Så naturtro.

Miss.T sa...

ÅÅÅå det ser så utrolig koselig ut hjemme hos deg Silje.. hver eneste rom er så flott og gjennomført !
Kjempeflotte ting du viser bilder av : )

så flott du hadde det på trammen din.. likte gresskarene dine knallgodt.. må se om jeg ikke kan skaffe meg noen slike selv...

Maret sa...

Koselig med egen lesekrok, her vil nok små og store trives. Det første jeg tenkte var: å så strøkent, men håper det er til ære for fotografen.
Jeg har i alle fall aldri greid å ha det slik der alle skal få slippe til og kose seg...

Ha en fin uke med dine små..

ps. den dukka har jeg sett før, for lenge siden. Artig å se den igjen, og et svært tolmodighetsarbeid for den som laget den. Artig minne...

Rosa sa...

For ein nydeleg lesekrok! Og kjempesøt strikkadokke, Emil og Ida, og kasse med bamsar. Riktig innbydande, alt saman!

Lena sa...

For en utrolig koselig lesekrok du har laget:)
Må forresten få takke så mye for den hemmelige venn gaven jeg fikk fra deg, den var helt perfekt!
Hadde ingen mistanke til at det skulle være deg nei!
Du har det så koselig at, heldige er barna hos deg:)
Ha en fin kveld!

borghild sa...

Nydelige interiørbilder!!:-) Lesekroken så kjempekoselig ut, kunne godt ligget der med en bok:-) Og så falt jeg fullstendig for Emil og Ida-dukkene, de var bare sååå skjønne! Og jeg skjønner heller ikke hvordan dagmammaen din har klart å strikke en sånn prinsesse/askepott-dukke. Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke sånt, og kan tenke meg den betyr ganske mye for deg også. Ha en koselig mandagskveld! Klem B:-)

Anniche ♥ sa...

Igjen , imponerende bilder !!! Så fin tallerkenhylen var blitt .

tinemor sa...

Så flott og koselig det ble.
Her er det fristende å krype opp isengen og lese ja!
Koselige minner slike dukker.
Flott tgnebord til lillebror også!
Fine bilder av det hele!

Blå-hvit samlemani sa...

Det var en koselig krok, kan tenke meg dere syns det er herlig å sitte der med bøker. Jeg har også tatt vare på noen av mine dukker, de er pakket bort. Satser på å ta dem frem når jeg blir gammel. ( minstemann har min teddybjørn på utstilling på rommet sitt, den har gått i arv på ungenes rom. ..

LillaL sa...

Kjempekoselig lesekrok! Og så fint hjørne på rommet til Ferdinand. Kan tenke meg han koser seg der med puslespill og tegning:) Vet om en til som hadde vært veldig glad for den sparebøssa, alt med bil/traktor/lastebil er topp, hehe!
Ha en fin uke! :)

LYKKEBO sa...

Ååå så koselig.. Herlig med et sted hvor man kan bare slappe av og kose seg:) Så fint med bøkene i tallerk-hyllen!

Ha en kjempe fin kveld:)

Nr. 5 sa...

Heisann
Det minte vedig om den lesekroken som jeg også nettopp er ferdig med i kjellerstua vår. Magler bare litt puter, så er den klar :)

Jeg må bare spørre igjen, hvor kjøper du de fiiiine mailegene dine hen? ;) Jeg har sååå lyst på, til vslemor da selvfølgelig, hihi.

Klem fra nr. 5

Høvebakken sa...

åååå så koselig :)

Tove sa...

Så kosleg du har laga det til! Skulle gjerne ha vore lesegjest i lesekroken din! Eg og ungane har forresten kosa oss med bøker i heile kveld. Til slutt las vi høgt frå leseboka til Johan, så no er han oppdatert på lekser i vekesvis framover, tihi!

Tove sa...

Det gløymte eg visst: TUSEN takk for den fantastiske utmerkinga eg fekk med deg! Prøver desperat å finne eit godt norsk ord for "award".... Eg sette stor pris på den, og særleg omtalen du gav meg. Har eit ynskje om at bloggen min skal vere meir enn stearinlys og "sjå kva eg har kjøpt i dag"-innlegg. Vil SJØLVSAGT ha dei òg, men vil at dei som les bloggen min skal få med seg nokre tankar på vegen. Eg er så glad i å lese bloggen din, forresten....

Hildegunn sa...

Oi, hjertelig takk for awarden ! Jeg er så glad for alle awarder jeg har fått i det siste, er blitt noen så jeg får ikke gitt alle videre slik jeg egentlig skal . Så kjempe koselig lesekrok på loftet da, skal si du har gjort det innbydende der. Og så fint på rommet til lille gutt også.

Ingun sa...

For en koselig krok du har:)
Jeg lurer på hvor man kan få kjøpt en slik tallerkenhylle i disse dager? Vet du/eller noen det?
Nok en gang, blir så inspirert av å lese bloggen din:)

Grip dagen sa...

Skjønn lesekrok! Lyst, fint og koselig!
Nå når høsten setter inn synes jeg det er deilig å sitte sammen med barna. De pusler med hobbyene sine mens jeg syr. Av og til lytter vi også til lydbøker. Da har vi det bare deilig!
Fint at ungene kan slappe av litt i en ellers travel hverdag.
Jeg synes tida flyr! Det er lekser, besøk, idrett, selskaper osv... Jeg liker ikke når kalenderen er full.

Kos deg med deg og dine i den nydelige loftstua deres!
Klem Marit

ENGEL sa...

så kos da!jeg ønsker meg også en sånn.problemet er at vi stort sett leser når barna skal legge seg,så behovet er ikke helt til stede...flott dukke dagmammaen har strikket,jeg hadde også en sånn bare at det var rødhette og bestemor.hvor har du fått tak i emil og ida om man kan spørre?de var jo helt skjønne!

Randi sa...

Her fikk jeg altså så lyst til og krype inn i bildene og kose meg med ei bok og ett barn i armkroken.
Og du, sånne dukker er ikke så vanskelig og strikke. Jeg har laget strikket mange dukker, ikke akkurat denne. Den var virkelig fin, fikk lyst til å lage en bare fordi denne såg så utrolig søt ut.

Ha en fin tirsdag.

Anitas hus sa...

Her så det skikkelig kos ut og det er helt sikkert en krok dere kommer til å bruke masse utover høsten. Deilig og sitte der å lese og kose på mørke høstkvelder.
Så morsom dukken fra dagmammaen din var også og Emil og Ida dukkene var skjønne!
Ha en flott uke og tusen takk for den fine kommentaren om kjøkkengardinene mine!
Klem:O)

Tove sa...

For en koslig lesekrok:) Kjenner igjen det med at noen steder bli oppsamlingssteder.... Forhåpentligvis klarer du å holde klesvasken unna her, hihi

Og så mange flotte detaljer, alt fra dukker til sparebøsse:)

klem

Solstad sa...

Herlig koselig lesekrok!!
Du lurte på de fine hornene mine ...?? Deigen jeg bruker er veldig god å jobbe med ...og da blir de bare slik. men mine horn med fyll blir ikke alltid like enkle å få til :)
Men det er bare å øve ..sikkert ;)
Klemmer

Tussaluso sa...

Hei, først... tusen takk for awarden. Det var kjekt.

Lesekroken var veldig kjekk. Kjekt å ha ein slik krok å kunne krype opp i sofaen og slappe av med ei bok. Både med og uten unger. Kjenner godt til det skriver om oppsamlingsplass for klær og anna rot. Slik er del vel i dei fleste hjem. Ha ein fortsatt fin dag.

Anita sa...

Heeeei! Sååå koselig!! Der kunne jeg godt tenkt meg til å lese/sove noen kveldsstunder!! Ender gjerne med det skjønner du når jeg setter meg med en bok;o) Øynene blir bare sååå tunge *ler*! Den strikke dukken var jo bare helt skjønn! Også så fin som den fortsatt er, ser helt nye ut jo! Hadde vært moro å laget en sånn:o)
Hører forresten rykter om at to Drammens jenter har Skienstur i planene til lørdag. Fikk spm om jeg ville være med, og det ville jeg veldig gjerne, men vi skal til Lillehammer i helgen! Joh. skal sykle Birken og da er vi fast følge! Har litt familie der som vi bor hos og koser oss sammen med! Idag skal jeg på a.vakt, og før det skal jeg kjøre Ane i bh, hente Vetle en time senere og så AMalie en time senere! AMalie og Vetle skal spise middag ho mamma og pappa, før Amalie skal på turn kl 15. En utfordrende dag logostik sett;o) Men det går fint da! Nå får dere kose dere i helgen så snakkes vi!! Klemmer!

Emmeline sa...

Hahaha---en fin gjeng som venter på å bli lekt med der ja. FOR et blinkskudd:) :) Knallfine bilder SIlje. Ikke rart at du får mange kommentarer, du har det så fint og tar bare UTROLIG flotte bilder.

Strikkedukken var virkelig kjempeartig. Flott med den tallerkenhyllen til bøker. Vet at mange har en sånn, men jeg tror jammen at jeg også må skaffe meg en;) Kopikatt vettu:) Ha en fin uke!

prinsessa1976 sa...

Et nydelig lesehjørne. Sånn kunne jeg også godt ha tenkt meg. Har nok av bøker som absolutt ikke skulle hatt ligget bortgjmt i en kasse eller 20. Ha en herlig lesende dag:O)

Anonym sa...

Så trivelig det var med en ny-malt tallerkenhylle, som oppbevaring for bøker.
Den ide`en skal jeg ta med meg videre. Har en slik hylle liggende på kvisten...Takk for tipset.
For en fantastisk strikka-dukke! Ja, tenk om man kunne få til å lage noe slikt....Ta godt vare på den som et vakkert minne fra en barndom.