torsdag 21. august 2008

Inngangspartiet

Nå er inngangspartiet vårt nesten ferdig! Det som gjenstår er bittelitt maling, beising av gulvet og at mannen min skal bygge en benk på hver side. Vi skal også asfaltere gårdsplassen, forhåpentligvis innen få uker:)


Inngangspartiet i fjør høst:

Inngangspartiet nå:

Jeg har tatt frem pyntegresskarene, og plantet litt høstblomster.





Jeg har også fått plantet i blomsterkassene mine.
¤
¤
TUSEN TAKK for alle de koselige kommentarene i forrige innlegg, jeg ble faktisk rørt av flere av dem:) Jeg skal på andre og siste nattevakt nå, og så er det friuke igjen. Da skal jeg titte innom hos dere!
¤
¤
god helg!


42 kommentarer:

Det hvite hjerte sa...

Åh, så fint Silje! Dette innganspartiet var akkurat sånn jeg hadde forestillt meg at deres hus måtte ha. Du/dere har en så smakfull stil og det er så hyggelig å se! Utrolig bra jobba folkens!
Og igjen - det er DU som er Blogger med STOR B for meg, ante ikke hva dette var før jeg plutselig kom over Bloggen din!
Ha en fin helg! Klem :)

Ann-Cathrin sa...

Så flott!!! Så utrolig koselig, og så fint du har pyntet:)

Anita sa...

Wow! Sååå flott det ble!! MEn hvor ble det av alle sommer blomstene? De var jo sååå fine! Sitter her og venter på at Joh. skal komme hjem fra sin Tromsø tur! Ungene er i seng og forkjøla, iallefall jentene og jeg koser meg som vanlig med blogging! God vakt! Selv om kanskje er gått av når du ser dette:o)

Nr. 5 sa...

Å det ble fint. Noe sånt ønsker jeg meg også, men det er litt vanskelig på vårt hus for inngangen ligger liksom på skrå....
Det blir sikkert knallbra med de benkene, så blir det ikke bare en plass man går forbi heller :)

Ha en fin torsdagskveld

Klem fra nr. 5

janne - kathrine sa...

Det ser jo så flott ut foran inngangsdøren deres nå!!
Koselig med masse blomster som ønsker velkommen - selv om mannen din mener at det kanskje er "litt" mye :-)

Ønsker deg en fin kveld videre!

tinemor sa...

Jobbet og stått på!
Så fint det ble! Kan tenke meg det er deilig med trapp.
;-)
Og som du har plantet og pyntet! Utrolig lekkert!!!! Kan du ikke komme hit en tur og pynte til meg å?!?
;-)
God vakt.
Skjønner det skal bli godt med friuke!

Benedicte sa...

Åh, så fint!! Jeg bare elsker bloggen din, er så enig med Det hvite hjertet=))

Du er kjempeflink!

Gamlå sa...

Her var det blitt fint, og her har du fått plantet så høstlig at det bare er et syn. Dere har grunn til å være stolte.
Ha en fin helg
Gamlå

Livy sa...

Så utrolig flott inngangspartiet har blitt Silje - utrolig lekkert! Så koselig du har gjort det med høstfarger og blomster - du er så flink du!

Ha en riktig fin nattevakt!

Klem fra Livy

Sol sa...

Så vakkert! Jeg blir skikkelig imponert når noen har det så koselig og innbydende foran inngangen sin...man får jo bare lyst til å gå rett inn.....Ja jeg måtte jo ha banket på først da ;-} Klem fra meg.

Anka sa...

Det ble et koselig inngangsparti. Det er det første folk ser og gir et fint inntrykk:) Fikk sikkelig høstfornemmelser av bildene. Herlig:)

Litt av Mitt sa...

Det var stor forskjell fra i fjor ja ;0) Dette ble skikkelig fint! Så flink du er til sammenplantinger, kompinere farger og det hele, ble kjempelekkert!!

Drømmen om en eplehage sa...

Så flott det ble!
Fikk en helt annen fremtoning. Kan være godt fornøyd med den jobben :o)

Ha en fin vakt og sov godt i morgen!

Kari sa...

Dette ble bare lekkert.. Såå flott!! Og de to benkene kommer til å gjøre susen ;)
Du er så flink til å få det til !!

Daisys home sa...

Her var det masse fint å se.Kjempefint et inngangsparti,og så fint det var med alle høstblomstene.Og en kjempefin blogg du har!

borghild sa...

Så utrolig fint du har laget det til ved inngangspartiet!! Og det blir nok veldig bra med de to benkene på sidene, som en svensk stuga!;-) Jeg har alltid vært fascinert av de amerikanske porch'ene, synes det ser sååå koselig ut å sitte i en gyngestol eller hammock med et pledd og drikke limonade! Men det blir ikke med dette huset, for det har helt feil inngangsparti, og nå har vi jo sagt vi skal bo her til vi blir gamle, så... Vel vel, tor jeg må gå til innkjøp av litt lyng og pyntekål jeg også, for nå ser det sannelig stusselig ut i krukkene her, uff... Klem B:-)

Hulda sa...

Åh, så fint inngangspartiet ble, virkelig nydelig rekkverk og det hele. Flott med alle blomstene og pynten. Du er flink å dekorere både ute og inne. :) Koser meg alltid her hos deg!

anitas lille lykke sa...

skal si det ble bra og så flott høststemmning med blomstene dine!

ENGEL sa...

gurimalla!det var jo bare dødslekkert!hadde ikke trengt å komme inn til deg,bare blitt stående ute og nyte synet!!!
nå ble jeg skikkelig inspirert til å kaste sommeren bort og få litt høst på trappa mi jeg også;)

krinkelkroken sa...

Nydelig!!!!
Så utrolig flott inngangsparti, og ser du er en kløpper med plantene også;)

Ha en fin helg!

Minmill sa...

Så herlige farger på blomstene. Det må jo være gøy å gå inn døren deres. Blir i godt humør av slikt.

God helg. Hilsen Minmill

Hildegunn sa...

Oi, hjelpe meg for ett fantastisk inngangsparti !!!! En av de flotteste jeg har sett tror jeg.Hadde ikke fått med meg at du hadde ett så fantastisk nydelig hus, tror jeg må skjerpe meg på hukommelsen...hm.
Du er virkelig flink og har sansen-det er lett å se !!
Takk for hyggelig hilsen på bloggen, ha en flott helg sammen med dine 2 barn og mann.

MOLLY sa...

Så utrolig vakkert!!!!!!!
Det er når jeg ser slike bilder at jeg kjenner jeg er et høstbarn...sukk!
God helg til deg og dine:)
Barnerommene: NYDELIG!!!

Høvebakken sa...

Så vakkert pyntet!!! For en fantasi!

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann Maileg Silje;)

Det var så fint det innegget med de skjønne Mailegene som sitter der på stoler.

Og inngangspartiet ditt er så skjønt at jeg måtte kjøpe meg noen nye blomster i dag. Inspirert av deg og de lekre blomstene dine.
Gøy med de skjønne gresskarene også. De kan jo ligge helt til Halloween og det er jo den 31 oktober;)

Så flink du er til å få det fint rundt deg. Og bildene dine er bare NYDELIGE;) Håper du får en deilig helg. Kos deg!!

Tulip sa...

Så fint det ble med det nye inngangspartiet deres. lekkert!
og kjempefint du har pynta i krukker og kar. Det gjør seg med litt høstblomster fremover nå, når mange av sommerblomstene er på hell..

Kine sa...

Åå så flott dere har det,du er så flink til å pynte og gjøre ting koselig:) Flotte barnerom har du laget også,er helt imponert over deg damen hehe..Sjønner ikke når du får tid til slikt jeg altså;)
Superflott!!!!!!!
Ha en fin helg du og!Klæm

LillaL sa...

Så utrolig flott inngangsparti, skikkelig staselig med de rekkverka:) Kjempekoselig med masse vakre høstblomster, du er flink!
God helg:)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så utruleg flott det vart med det nye inngongspartiet!! er jo drømmehuset du har :o) Skikkeleg koseleg!
fin haustpynt har du tatt fram og. Gjorde seg verkeleg med pyntegresskar ilag med blomane!
Ønsker deg og dine ei fin,fin helg!

Magny sa...

ma bare si,- guri så nydelige bilder...
god vakt,- må visst linke deg~¨¨-

Magny sa...

ma bare si,- guri så nydelige bilder...
god vakt,- må visst linke deg~¨¨-

Timotei sa...

Så fint det er blitt! Alle må jo føle seg velkomne som kommer til dere! Skikkelig koselig har du pyntet også.Du er så flink med detaljer synes jeg!
Ønsker deg en riktig fin helg!

Hulda sa...

Har noe til deg på bloggen min. :)

Anna Lisa sa...

Nydelige bilder!!!
Veldig fint inngangspartiet.
Flinke:)
Ha en fin helg
Klem

Livy sa...

Tusen takk for koselig hilsen Silje! Ja de er helt supre julegaver disse bildene:-) Signe er nok tidlig ute med å sitte - hun har gjort det i 3 mnd nå, og det siste nye er at hun går rundt bordet og holder seg - Ikke mange sekundene jeg kan snu meg vekk før hun har forflyttet seg enten ved å krabbe eller holde seg i noe å gå -neste prosjekt nå er å få opp en trappegrind.

Må igjen få si at jeg liker inngangspartiet deres utrolig godt altså, det er nydelig!!

Ha en fin lørdag videre!
Klem

Det hvite hjerte sa...

Kjære Silje :)
Tusen hjertelig takk for den hyggelige kommentaren du har lagt igjen på min nye Blogg :)
Nå er jeg litt EKSTRA stolt for det er du som betyr mest for meg. Jeg visste jo ikke noe om hva Blogg var før i januar når jeg satt og surfet på nettet for å finne noen ideer til barnerom. Det var da vi pusset opp våre barnerom.
Så kom jeg over din Blogg og siden har jeg vært helt BETATT!
Så når du nå har lagt igjen kommentar hos meg så er det helt FANTASTISK for lille meg! Tusen takk, og veldig hyggelig at vi kan besøke hverandres Blogger :)
Ha en fin søndag med familien, Klem :)

prinsessa1976 sa...

Dette her var et flott inngangsparti. Jeg blir rett og slett glad av å bare se på det. Skikkelig koselig silje:O)

Krabat sa...

Tenk å komme på en høstmiddag hjem til deg. Det blir en varm velkomst med det inngangspartiet der. Men man kan jo bare drømme om en stjerneklar høstkveld, stearinlys i et koselig hus og god middag hjemme hos Silje
: )

Landliv sa...

Oj.... signerer over her. Helt fantastisk nydelig! Imponerende med de gresskarene da! Har du dyrket dem??

Anette sa...

Så koselig inngangsparti. Sånt blir man glad av, når man møter hver gang man kommer hjem :)

Skikkelig koselig å lese på bloggen din Silje, jeg legger deg til på min nyoppstartede blogg jeg :)

Hilsen Anette

Det hvite hjerte sa...

Hei igjen :)
Det ligger en liten Award til deg på siden min :)

Himmelblaa sa...

Å, så nydelig! Kjenner at jeg får lyst til å hive ut sommerplantene som står i krukkene ved inngangspartiet vårt og dunge på med Erika og pyntekål og lykter og mer. Det ser fantastisk ut!!!