torsdag 28. august 2008

Høstkos


Høstrunden av gave alongen er i gang, og nå er temaet høstkos!

For meg er det et perfekt tema, jeg er, og har alltid vært, et høstmenneske! Mens "alle andre" gjerne vil beholde sommeren lengst mulig, synes jeg det er helt nydelig når den er over, og høsten endelig kan komme! Jeg elsker den friske høstlufta, de flotte fargene i naturen, å kunne kose seg inne, fyre på peisen, tenne stearinlys...


...jeg er glad i å bake, og det blir det også mye av på høsten. Jeg har bursdag i september, mannen min i oktober, og Augusta i november, så da blir det mange selskap. Og jeg elsker bursdager også:)



Ellers liker jeg å pynte og ordne inne på denne tiden. Flytte ting litt rundt, kjøpe nye planter og blomster. Jeg elsker kombinasjonen hvitt, zink, opalin, fattigmannssølv og grønne planter.




Jeg liker å være ute om høsten. Gå lange turer, ta med ungene i skogen (kan ikke skryte av å gjøre det så veldig ofte men...) og å være i hagen eller på lekeplassen med naboene.

Jeg synes høsten er en herlig tid. Rutinene er tilbake igjen, og alt faller til ro etter en hektisk sommer. Også går det mot jul.. Jeg er allerede i gang med litt forberedelser. Høsten er og blir min favoritt:)

Håper min hemmelige venn fikk noen tips her:)

Jeg glemte å svare deg Trine: Ja, det er nok mannen min du har gått i klasse med:)

ha en flott høstkveld!

14 kommentarer:

Bak en Sky sa...

Så mange fine bilder du har tatt!Enig med deg i at høsten er en koselig årstid. Gleder meg til å tenne talglys og kose meg innendørs!;)

Grip dagen sa...

Deilig innlegg, Silje!

Mens jeg leste tenkte jeg enig, enig, å ja så flott, enig, enig...

Kunne visst ha skrevet det samme innlegget selv.
Det er ei herlig tid! Jeg synes den friske lufta gir meg liv.
Jeg blir full av virkelyst på høsten.
I helga bærer det av sted til hytta. Jeg gleder meg å våkne lørdag morgen, sette meg på trammen og snuse inn lukt av lyng og høre fuglene kvitre!
Det er livet, det!
Ha ei strålende helg!
klem Marit

Anita sa...

Heia! Bare kjapt innom fra jobb!! Visste ikke at du også har bursdag i september!! Er du jomfru du også eller?? Jeg har 15. jeg, og Amalie 13.! Nå må jeg løpe skal straks gi raport og komme meg hjem!! Kos deg i kveld! Klemmer!

Magny sa...

nydelige farger , nydelige roser...
synest også høsten er bra, særlig når været er tørt...
og når man etterhvert kan gå tur i delig , tørt vissent løv...

fin helg til deg,
- vi reiser til provence tiiiidlig lørdag morgen.
klem så lenge~

Tiril sa...

Enig, koselig med høsten, men klarer
ikke slippe sommeren helt ennå.
Praktfulle roser.

muskattogkardemomme sa...

Go kveld i stua,elsker høsten jeg også!Med sine fantastiske fargespill,masse innekos med varm sjokolade med krem og nystekte boller,massemasse stearinlys,varme pledd i sofaen+mye mer...
Har bursdag i september jeg også,tror det er noe med at vi er høstbarn.At vi er så glad i høsten mener jeg.
Hvilken dato har du da?
Ha det fint,og nattinatt.

Aina sa...

Det er kos med høst ja, og det er noe med sure kalde kvelder når en kan tenne opp i ovn og i lykter, kose seg med en bok, film eller noe håndarbeid. Og så er det jo nærmere jul, hurra;-D
Kjempekoselig lesekrok i forrige innlegg, fine bilder av mange nydelige detaljer, ble imponert av den strikkede dukken jeg også.
Klem fra meg.

lykkehuset sa...

For noen nydelige bilder. Bloggen din er en fryd for øyet!

Det hvite hjerte sa...

Hei Silje :)
Nydelig innlegg og fantastiske stemingsfylte bilder som vanlig!!!
Mens jeg satt og leste innlegget ditt, våknet plutselig høstføelsen hos meg. Jeg kan levende forestille meg den friske høstluften som du så fint beskrev og jeg den ELSKER jeg! Og ikke minst det å gå i hauger med løv det er en fryd for synet og en herlig føelse å vasse i deilige gule/orange/brune svære blader. Da blir det en tur under trærne i Frognerparken i Oslo. mmmm.... som jeg gleder meg! Og en ting til også, da kan vi tenne flere herlige stearinlys/telys om kveldene!!!
God natta - klem :)

Livet er heeerlig sa...

Masse flotte bilder!!!
Jeg også syns høsten er en flott tid, synd den forsvinner så fort...
*Siv*

~♥~bagateller~♥~ sa...

Alle årstider har sin sjarm, og no etter ein fantastisk sommar gjer det slett ingen ting at hausten kjem(da var det litt verre i fjor). Kos å tenne lys og kroe seg i sofaen med handarbeid og ein kopp te, så kan regnet få piske mot vindua så mykje det berre vil.

Emmeline sa...

Hei Silje!
Jeg liker ALLE detaljer som du viser frem...Dag etter dag, alltid like lekre bilder!!

Men jeg har noe å forkynne; jeg har lånt et bilde av deg...FØR jeg spurte. Men nå spør jeg?? Frekk og freidig som jeg er--men om du ikke vil at jeg skal bruke bildet og linken på min side--gi et ord og så skal jeg ta det vekk sporenstreks;)

Ha en fin dag!!! Klem

Trine sa...

Så moro at du er gift med min gamle klassekamerat da. Du får hilse til ham! :)

Et par spørsmål angående de liftgardinene du har sydd til barnerommene... Brukte du ferdigkjøpt liftsystem? (Kjøpt i så fall hvor?) Og har du foret dem med noe spesielt for å få dem lystette eller er det kun dobbelt opp med stoffet? De er så utrolig fine og jeg har veldig lyst til å sy sånne til barnerommet! :)

Ellers må jeg si at du nok en gang har lagt ut nydelige bilder og formidler den gode høstfølelsen veldig bra! :)

VillaValle sa...

Hvor har du kjøpt de flotte bakebollene?
Jeg liker bloggen din, du har så mange fine ting, du tar fine bilder og skriver så fint! Fin-fint!