søndag 10. august 2008

Høstfarger!

Dette har vært en skikkelig høstdag! Det har regnet nesten hele tiden, og gradestokken har vist 11 grader. Herlig:) Det var min tur til å stå opp tidlig i dag (mannen og jeg tar hver vår dag i helga) og lille snuppelure og jeg var på vei ut for å gå tur i regnet klokka 8.30, med to mål: lillemor skulle sove, og mor skulle sanke blomster:)


Her er noen av blomstene som ble med hjem.


Ellers gikk resten av formiddagen med til matlaging og baking, siden vi skulle få middagsgjester.








m&m i høstfarger:)

Lyng som står på verandabordet vårt.




Jeg kjøpte inn masse epler i går, det er så mye godt man kan lage av det! Og enda bedre blir det når de norske eplene kommer.

Jeg har bakt muffins med eple og kanel, kan anbefales!

Og lagde en epledessert jeg har fått oppskriften til fra en god venninne (takk, Monica;)), og den er så utrolig god! Det er eplebiter med en havregrynsblanding over. Stekes i ovnen, og ble servert med pisket krem og vaniljeis:)



Slik ser inngangspartiet vårt ut i øyeblikket. Det ser ut som en blomsterbutikk i følge mannen min.. Men er ikke det bra da?:)
¤
Tusen takk for alle kommentarene dere skriver, det er så koselig! Takk til dere som har gitt med awarder i løpet av sommeren også, jeg har vært dårlig til å gi dem videre. Men jeg setter stor pris på det!
¤
Både jobb- og barnehageoppstart har gått kjempefint, og nå er det jammen ukeslutt allerede.
¤
ha en flott ny uke!
¤

26 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!
Åååå så herlige bilder du viser - ja i dag har høststemningen satt seg hos meg iallefall! Men jeg synes det er kjekt jeg da:-) Mannen min og jeg deler også på å stå opp med barna i helgene, og det er digg å få sove litt lengre en dag i uken!

Ønsker deg en kjempefin start på uken, og digger inngangspartiet ditt - herlig med alle blomstene!

Klem fra Livy

borghild sa...

Ja jeg fikk skikkelig høstfølelse da jeg leste og så dette!:-) Rognebærene er skikkelig fine, jeg så en gang noen som hadde fryst de ned og brukt de i en sånn 'islykt' på vinteren, det var utrolig stilig! Men det spørs om det er plass for sånt i fryseskapet vårt... Her har det også regnet i dag, eller, det har pøst ned! Først i ettermiddag fikk vi tatt en liten tur ut, og da var vi akkurat i hus til himmelen åpnet seg igjen. Her i huset har vi også samme 'regel' som dere, vi står opp tidlig hver vår dag, men denne helga er min kjære bortreist, og minstemor velger selvfølgelig å våkne klokka 0600! Passet dårlig siden jeg liker å sitte oppe lenge når mannen er borte... Ja, ja, jeg får sove når jeg blir gammel (uff, eldre..) Ha en fin uke iallfall!! Klem B:-)

Aina sa...

Det der var bare lekkert!!
Koselig pyntet hos deg, og høststemning er litt koselig selv om jeg kunne tenkt meg lengre sommer:0)
Håper helgen har vært fin og at uken som kommer blir enda bedre.

Klem!

Lyst på livet sa...

Herlig!!

Jeg elsker høstfarger!

;-)

Litt av Mitt sa...

Så utrolig lekkert! Var en nydelig bukett du har plukket der :0) De andre bildene var også bare helt herlige, jeg er stor fan av stilen din!! "Blomsterbutikken" din er da bare koselig, hyggelig å komme til et så fint inngangsparti :0)

litt av kvært sa...

Åh...for noen nydelige blomster du hadde plukket,man blir glad av å se på en slik bukett. Det er nesten som jeg savner at vi har saget ned rognebærbuska som vi hadde i hagen..no blir det ett stykke å gå for å finne rognebær.

Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld!

Fjordheim sa...

Så nydelig bordet ditt varpyntet. Men jeg kjenner jeg blir vemodig ved å se på det. Det er en måned for tidlig. Kan ikke pynte med høstfarger før i september.
Inngangspartiet var flott. Nydelige blomster. Her hilder de på å drukne. Har ikke plass til alle under tak.
Kakebaksten såg veldig god ut. Godt med eplekaker av forskjellig slag.
Jeg laget vannbakkels på jobb i dag. Vi skulle ha is tildessert så da ble det fylte vannbakkels.
Og vannbakkels med melis på til kaffekosen. Må finne på litt på en såsur dag. Ha en god kveld og ei flott uke :)

Synnøve sa...

Ja her var det flotte høstfarger og fine bilder, er nok kjekt å være gjest hos deg :) Kjennes ut som høst her også, det bare regner og regner, like før jeg fyrer i peisen her... Det er farlig godt med muffins med eple og kanel ja, pleier å lage det, er jo nesten som små eplekaker ;) Så de blir ikke liggende lenge altså...! Fortsatt god søndag til deg :) Synnøve

Ann-Cathrin sa...

Så vakkert, nydelige farger:) Til og med M&M i farger som matcher...snakk om gjennomført;) Ha en flott uke!

lykkehuset sa...

Tror jeg dåner:) For noen herlige bilder!! Begynner nesen å glede deg til høsten:)

LYKKEBO sa...

Fikk skikkelig høsts følelse av å se på de fine bildene:) Må innrømme jeg gleder meg litt til å kunne tenne masse lys og fyre i peisen igjen..er jo så koselig:)Nydelige blomster, og så fint laget til på bordet:)

Ha en kjempe fin søndags kveld:)

Kari sa...

Høstfarger er nydelig og du har plukket flotte blomster :)
En bukett med rognebær er også så herlig :)
Og for et inngangsparti du har !!!
Nydelig !!

Ha en fin uke

tinemor sa...

Masse flotte bilder du viser!!!
Likte fargene på bordet/dekorasjonen.
Men jeg vil ikke ha høst enda altså. Litt sommer, litt til hadde ikke vært å forakte.

Haust sa...

Kjekt å sjå at vi er fleire som set pris på hausten! :D

Mmmm...eg gler meg til dei norske epla kjem, eg òg! Og så fekk eg skrekkeleg lyst på varm eplekake!

Ha ein fin måndag!

Haust/Posidriv

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg er enig i at det var vemodig å se høstfargene dine. Enda så fine de var, så er jeg klar for litt mer sommer og sol..Ute striregner det, så det er vel slutt på varmen...

Rosa sa...

Så nydelege bilder frå deg idag (òg)! Kjenner det vert litt godt med haust, stearinlys og fyr i ovnen, sjølv om eg ikkje takkar nei til litt fleire sommardagar heller.

Lukke til med barnehagestart og alt - god veke til deg og dine!

Tonje Marie sa...

Hørtest ut som en koselig tur =) Vart ein fin haustbukett! Fikk skikkelig haustfølelse her eg satt.

Ps. det er noko på sida mi til deg :)

Ha ein fin dag vidare!

Grip dagen sa...

Utrolig flotte bilder av ei utrolig flott årstid!

Jeg synes høsten er herlig. Det lukter friskt og godt og lyngen lyser lilla i heia.
Det er herlig å gå tur i fjellet. Å så godt som det er å komme hjem til fyr på peisen og stearinlys når det er kaldt og regntungt ute.

Men jeg drar ut sommeren litt til, jeg. Det bugner av blomster ute, og sommerlig pynt står alle veier.

Om ei stund drar jeg ut i heia og plukker puter av mose. Det er nydelig å ha i krukker og spann.

Ha ei deilig uke! Hilsen Marit

ENGEL sa...

å.nå fikk jeg helt høst stemning!så flott du har pyntet!du ser vel deg ikke råd for å legge ut oppskrift på den eple\havregryn desserten?såg himla god ut!

aase sa...

Se der ja, jeg liker høsten, lys og blomster i høstfarger er bare såååå nydelig!! Ihvertfall når det blir så lekkert som hos deg!!!

Hulda sa...

Virkelig flotte foto du viser! Du er jo så flink å dekorere også da. :) Her er det ikke så mye høst enda, men det er artig å ta inn høsten når den kommer. Så flott med rognebæra mot sinken.

kvardagsgløtt sa...

ÅÅ- så nydelig.
No kom eg verkeleg i hauststemning.
Er "ny" innom bloggen din, og jammen har du en flott blogg. Kjem nok heilt sikkert innom igjen.
-Og så flink du er til å pynte..
Ha ei strålande veke

Hobbyhuset-Merete sa...

Nydelege haustfargar på desse bildene du viser!! rognebær er utruleg flott saman med blomar!!

Mia sa...

Nyyydelig bukett i høstfarger! Høsten er jo egentlig en flott tid, og fargene som hører høsten til en herlige. Du har virkelig funnet mange nydelige blomster i de fargene, og så rognebær. Det var så vakkert med rognebærne rundt stearinlyset at jeg fikk lyst til å løpe ut å plukke noen selv... og det ville jeg sikker ha gjort også hadde det ikke vært for at det er beka mørkt ute og styrtregner...

Krabat sa...

Så koselig! Vil du dele epleoppskriftene med oss? Det hadde vært kos å ha noen slike når høsten kommer. Klem

Anita sa...

Hei vennen! Så høstlig og flott det er inne hos deg da!! Her er det forsatt rosa som råder:o) Vi har svigers på besøk omdagen, så det blir ikke så mye tid til blogging, men til uka er det hverdag igjen og DA;o) Nå er Amalie på turnskole og Vetle spiller PS2 i regnet, mens Ane sover, jeg skal tegne litt mønster på no Tilda greier før jeg skal hente Amalie! Skal prøve å få sendt deg en post i kveld:o) KOs dere!