lørdag 19. juli 2008

Tilbake fra Danmark!


Vi er tilbake etter fem flotte dager i Danmark! Vi kjørte litt rundt i nordjylland, og var bl.a i Aalborg Zoo og Nordsømuseet. Skikkelig familieferie med andre ord:) Vi bodde i Sæby, hvor dette nydelige huset står. Det var så mye fint å se på!



Hva gjør man når ungene er utålmodige i baksetet etter en lang kjøretur? Joda, gir dem danske flødeboller. Og da ser de slik ut etterpå....:) Ferdinand måtte rett i dusjen da vi kom hjem, hadde kliss i håret og overalt! Men fornøyd var han:)


Augusta fikk en liten smak hun også, og smilte til fotografen da vi var fremme:)

Det ble ikke så mye shopping dessverre, jeg fant liksom ikke de rette butikkene! Det er vel ofte sånn at interiørbutikker ligger litt utenom de største handlegatene. Og med tre utålmodige familiemedlemmer på slep ble det ikke så mye leting etter butikker heller... Men disse koffertene kjøpte jeg, to til hvert barn.


Nytt sengeteppe til Ferdinand..


...som kan brukes på begge sider!



Og to kaniner til rommet til lillesnupp:)




Må også vise hortensiaene jeg kjøpte i dag! Siden den store eføyen jeg hadde i vinduet hadde takket for seg, var det egentlig en ny eføy jeg var ute etter. Men så falt jeg pladask for disse, og siden utvalget av grønne planter var dårlig.. Nå pynter de opp i vinduet!

...og ja, de er kunstige! Men det er faktisk ikke lett å se!



Forstøverflaska kjøpte jeg i Aalborg, og det lille zinkfatet også. Nå står de på badet, med skjell fra stranda i Sæby.


Masse kakestrøssel fikk også bli med hjem! Vet ikke om det bare er her jeg bor, men her er utvalget av kakestrøssel i butikkene så dårlig!!! Til og med i de største matbutikkene. Nå er lageret fylt opp, og burde holde en stund:)

Dette "buret" har jeg vært på utkikk etter siden jeg så det i et interiørblad for over to år siden. Da jeg så at Hulda hadde kjøpt et, fortet jeg meg å spørre hvor hun hadde funnet det! Hun tipset meg om et sted hun hadde sett det, og fem minutter etterpå var det bestilt! Tusen takk Hulda!


Tusen takk for alle de flotte og varmende kommentarene dere skriver til meg! Det var en del spørsmål blant kommentarene i forrige innlegg, så jeg tar svarene i "fellesskap":)

Ann-Christin i Oslo: Jeg husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte hjertene.. Var nok i en lokal interiørbutikk. Håper du kommer over dem et eller annet sted!

Helene: Jeg så dessverre ikke etter hva bruktbutikkene vi var i het. Men de lå begge i nærheten av Cordelias hus!

Tussaluso: Lysslynga er fra kremmerhuset! Men her i byen er det dessverre utsolgt.. Er lenge siden jeg kjøpte den. Kanskje du er heldig:)

Til dere som lurte på fargen på barnerommet: den heter benhvit! Er veldig fornøyd med den, har den faktisk i alle rom i huset, unntatt på vårt soverom. Tak og lister er i eggehvit, synes de bryter fint til hverandre!

Tusen takk til Anitas hus og Snabby&Charm for awarden dere ga meg, jeg setter kjempestor pris på det!

Ha en flott lørdagskveld:)

22 kommentarer:

Tove sa...

Kjekt å ha deg tilbake! Koffertane du hadde kjøpt var sååååå nydlege! Og forresten; er har også blå jukse-hortensia. Hittil er det faktisk ingen som har avslørt meg...hi, hi! Har dei på terrassen og alle kommenterer den nydlege fargen og kor frodige dei er. Tek til meg alt skryt utan å avsløre noko, sjølvsagt...

jorunnslilleverden sa...

Hi hi så herlige unger! Jeg også liker veeldig godt kokosboller, men jeg trenger som regel ikke dusje etterpå da ;0) Så fine kofferter du har kjøpt, og kaninene var bare helt herlige! Foreldrene mine er ofte i Danmark og da er de alltid i Sæby :0)

Cilla sa...

Ser ut som dere har hatt en fin tur! Kjempesøte kofferter du hadde funnet til barna:)

Ha en fin lørdagskveld!:)

liven sa...

Åh så skjønne småtasser du har:O)

Synest nå du hadde kjøpt masse fint jeg:O)
Disse koffertene var jo bare så søte og sengeteppet også:O)

Ha en fin kveld:O)

Nyperosa sa...

Hei,

det er mye kjekkere
å se på bl.a. din
blogg enn å se på
TV`en sent laurdags-
kveld : )

Her var det mye fint
å se... Har rullet
litt nedover...
Herlige bilder av
de to med kokosbolle-
kliss, fisj ; )

Ha en forsatt fin sommer.

Besta sa...

Synes du hadde kjøpt mye fint jeg ;)
Koffertene var jo såå søte. Passer godt til de søte barna dine ;)
Blomsten var flott !! Må innrømme at jeg ikke er så veldig begeistret for plastblomster, så hvis jeg kjøper en, jada jeg har jeg og hehe, så er jeg veldig nøye på at de skal se så ekte som mulig ut. Og det har jo du klart :)

Sommerhilsen

SiljeVanilje sa...

Endelig et nytt innlegg her!:)
har fulgt med bloggen din en stund, og starter alltid bloggrunden min med et besøk hos deg:) ser på de fine bildene dine om og om igjen.. og gjerne enda en gang!:)
Så med inspirasjon herfra har jeg nå laget min egen blogg:)

Hilsen fra en navnesøster:)

ps: Koffertene fra Danmarksturen var kjempefine!!:)

Anita sa...

Heei vennen!!! Så godt at du er på plass igjen!! HAr savnet deg jeg!! Du har jo fått shoppet litt i sommer da selv om det kanskje ikke ble så mye i danmark! Har vært på noen shopping turer selv jeg, men resultatene har ikke vært store, selv om kjøpe lysten har vært STOR! Nydelige bilder av de to små, utrolig hvor fort de blir store! Forresten tror jeg du og jeg må møtes i Sandefjord en gang også kan du guide meg rundt i alle de flotte butikkene du har oppdaget:o) Nei nå skal jeg sette meg og hekle ferdig kanten rundt på hekleteppet mitt, så kanskje det blir helt ferdig idag!!!!!!!!!!
Kos dere videre i ferien! Store klemmer fra meg!

krinkelkroken sa...

Heisann;)

vi var også i Sæby i sommer , andre gangen vi ferierte der, herlig liten by!De stokkrosene som er på bildet er så nydelige, jeg kjøpte med meg en slik og håper den trives her i vest!
Søte kofferter, det er jo begrenset hvor mye tid mor får til shopping med barna på slep, ble dårlig med det hos meg og;)
Hortensiaen ser jo helt ekte ut, ikke dumt det der:)

Ha en fin søndag!

Tussaluso sa...

Hei, ser ut som ein veldig fin tur dåke har hatt. Danmark er kjempeflott. Synes du har fått med deg masse fint fra Danmark eg. Det buret med blomsteren i var jo knall-fint. Kan eg få spørre om kor du har kjøpt det og?

Krabat sa...

Jeg synes du fikk med deg mye fra Danmark. Masse fint! Så smart å kjøpe kakepynt. Jeg er enig med deg at utvalget i Norge ikke er så bra... Men mulig det er bedre i butikker som selger kjøkkenutstyr. Har sett noe på Rafens her i Oslo. Butikken ligger også i Drammen. Flotte bilder fra Danmark! Kos dere videre. Klem fra Anne

Miss.T sa...

Velkommen hjem : )
Du hadde jo fått meg deg masse fint jo. Å knallflotte fake hortensia, det kunne jo ikke sees engang.
Ser ut til at dere har hatt en flott ferie !!

Hulda sa...

Så flott at du fikk tak i buret!! Var jo kun et igjen da du bestilte det. :) Mitt står ute med en blomkarse i, er kjempefint. Tenkte å ha en svible i det til jul. Vi har nok sikkert sett samme interiørblad, tror det var et julenummer av Drömhem&Trädgård.

Fine bilder fra Danmarkturen, flotte hus der. Syns de små koffertene til ungene var så søte, herlige farger og mønstre.

Nr. 5 sa...

Heisann

Høres ut som dere har hatt en veldig fin tur. Likte kjempegodt de koffertene du hadde kjøpt, er på leting selv etter sånne jeg, og de kaninene var også super-søte :)

Ha en fortsatt fin helg

Klem fra nr. 5

borghild sa...

Uff, jeg fikk litt dårlig samvittighet nå, for du spurte jo om butikktips før du dro, og så fikk jeg aldri rotet meg til å svare før dere dro *flau*... Men jeg må si vi holder oss til de store gatene, vi også, det er bare en barnebutikk jeg alltid må innom; Hønsefødder, men i år fant jeg ingenting der:-( Ellers var det jo masse fint du hadde kjøpt, skjønne kofferter og kjempesøte kaniner, de har jeg ikke sett før...
Og så var det jo herlige bilder av de håpefulle:-) Danske flødeboller er kjempegode, bare spør min mann, han kan hive innpå et helt brett, og det er ikke tull engang...!!!:-) Ha en fin uke!! Klem B:-)

mali-mo sa...

Ser ut som ddere har hatt en koselig Danskeferie. Vi kom oss nok ikke lenger sør enn til Kristiansand denne gangen, men kanskje det blir en tur til i år...

Kjempesøte kofferter du hadde kjøpt, herlige duse farger.

Måtte smile litt av den fargematchingen som du kommenterte på innkjøpene, for jeg så det ikke selv før jeg lastet ned bildet på pc'en. Hehehe. Men det er jo ikke så rart egentlig, for det meste er jo kjøpt til det annekset vi skal til å pusse opp nå, og jeg har jo et "bilde" i hodet av hvordan det skal se ut, fargevalg ol. Skal bli moro å se om det kommmer til å bli som jeg hadde tenkt ;)

Ønsker deg fortsatt fin ferie ;)

Drømmefangeren sa...

For noen nydelige kofferter du har kjøpt, og den skuvsenga.. jeg er bare såå misunnelig, tråler nettet hver dag for jeg har så utrolig lyst på til største jenta.
Du har så utrolig mange flotte gamle møbler :) nydelig hjem du har.

De koppene og kannen har jeg kjøpt i sandefjord, det het vel kaikanten, eller noe lignende.
Men de har ikke flere kopper i hvit og rosa da, de tok nemlig jeg .. hihi.. skal få kjøpt med noen flere, de er så utrolig sjarmerende.

Jeg vet at lunehjem.no har koppene, hun har også åpnet butikk i tønsberg.
Ha en flott uke:)

Anita sa...

Hei Silje!! Be henne lære deg og hekle!! Kjempekos og ha med på nattevakt!! Nå syr jeg her for harde livet;o) Er såå moro med noe nytt!! Bilder kommer! Kos dere videre i ferien så snakkes vi mere når sommeren roer seg:o) Klemmer til deg fra meg!! Skal forresten hilse fra Johnny og si at han ER araber;o)

Anniche ♥ sa...

VELKOMMEN HJEM !!
Takk for hyggelig hilsen-igjen er det stille i huset , og alle untatt meg er i seng .....typisk !! Men i kveld tror jeg at jeg også kaster inn håndkle litt tidligere ;O)
Masse flott du hadde kjøpt på tur !! Endel kjenner jeg igjen fra min egen butikk , balnt annet de koffertene , er så søte !! Guttene mine har også de på rommet sitt ;O)

Så dere skal ut på tur igjen , håper jo du titter innom Søgne da :) Vært sååååå kos !! :=()
Jeg har selvsagt åpnet hver dag hele sommer.....og til 20 hver tir-
Ellers står åpningstidene på www.annasrom.no
Klem A

Anniche ♥ sa...

Ps, glemte å si at fløtebolle bilde var KONGE , hehe

Mari sa...

Åh, det så jammen ut som en suuuper ferie! Nydelige navn dere har gitt barna deres <3 De var helskjønne med flødebolle-ansikt ;)

Takk for koselig og oppmuntrende innlegg hos meg. Jeg er fullstendig klar over at VM ikke er stedet for meg. Jeg handler egentlig ikke noe særlig der, annet enn de herlige lange toppene de har da. -det er bare så himla dumt at jeg liker de buksene så godt :( Bukser med høyt liv er det ei til som har foreslått her. Kanskje jeg skulle prøve det. Det er nettopp en sånn bukse meg trange bein jeg har lyst på, som jeg kan bruke sammen med lange tunikaer og strikkejakker... Lindex her i byen er ikke noe å rope hurra for, men om noen uker skal jeg på Strømmen, så da skal jeg sjekke det opp. Jeg må nok tvinge meg selv til å handle litt mer til meg selv fremover...
Takk for tips i allefall :) Jeg er forresten akkurat som deg; ikke så veldig opptatt av å få bort den kvapsete magen. Jeg er så altfor glad i mat :)

Stor klem fra MAri :)

Randi sa...

Ååå...for noen fantastiske fine ferie bilder, jeg får bare så lyst til å dra til Danmark igjen.....det er faktisk deilig og være norsk i danmark..

Men du...hvor kjøpte du det lekre buret da??