mandag 7. juli 2008

Prosjekt stuevegg

Først av alt i dag må jeg takke for overveldende respons på forrige innlegg!! Jeg setter pris på hver eneste kommentar, og har "oppnådd" det jeg ønsket, nemlig å få vite litt mer om hvem som er innom her! Må bare presisere at jeg ikke klager på antall kommentarer, men at jeg bare ville vite litt om de som leser bloggen min, men som aldri gir seg til kjenne. Og jeg mener selvfølgelig ikke at man alltid må legge igjen en kommentar, langt ifra!! Da hadde man jo aldri kommet seg gjennom bloggerunda:) Jeg føler ihvertfall at jeg vet hvem flere av dere er nå, så tusen takk for det!!



Så til forandringen i stua! På bildet under ser dere hvordan stueveggen så ut før, dette bildet ble tatt på julaften i fjor! (jeg glemte selvfølgelig å ta før-bilde denne gangen også!)

Bildene over sofaen er fine de, de har fulgt oss i flere år, og jeg har vært fornøyd med dem! Men etterhvert som flere og flere gamle ting kom inn i huset vårt, ønsket jeg å bytte dem ut med gamle bilder! Over lengre tid har jeg samlet, og nå ser veggen slik ut:


Jeg synes det ble veldig fint, og det synes heldigvis mannen min også:) Jeg fikk hjelp til å henge opp bildene av det antikvitetsglade ekteparet, de har virkelig greie på slike ting!



Her kommer nærbilder av noen av bildene:




Bildene under var egentlig en julegave jeg skulle få av mamma i år, men jeg fikk dem nå i stedet, så de fikk plass på veggen:)

Nok en gang må jeg takke for alle hilsenene i forrige innlegg, jeg setter stor pris på det, men ønsker selvfølgelig alle velkommen på bloggen min, uansett om de legger igjen hilsen eller ikke:)
¤
ha en fin kveld!
¤
Til slutt kommer adressa til pappa Skrot-Tor's butikk, til de av dere som ville ha den:
Heddalsveien 14, 3726 Skien.

14 kommentarer:

Miriam sa...

Du det ble kjempe fint med nye bilder. Og så mange flotte du har skaffet deg. Det er noe ekstra med de gamle bildene. Stilig måte du hadde hengt dem opp på.
Ha en fin kveld videre :)
Klems Miriam

janne - kathrine sa...

Veggen ble jo så mye mer interessant å se på! Så mange fine bilder du har samlet :-)

Ønsker deg en fin kveld videre!

HildeS. sa...

Hei hei.
Veggen vart kjempeflott, og så masse fine gamle bilete og rammer.
Eg samlar på gamle rammer, og har tenkt å ha ein vegg full eingang.
Er alltid innom Fretex for å sjå etter rammer når eg er på bytur:)
Ha ein fin kveld.

Tussaluso sa...

Hei Silje, først vil eg sei at stove veggen med nye bilder på blei kjempefin. Ang. "Hello?" innlegget du hadde: kvar er internettsida til Feedjit Live traffic feed? Eg og har prøvd tidligere å få til ein tellar, men har ikkje fått det til. Kan være veldig greit å vite kor mange (og helst kven) som er innom bloggen? Tenker ofte at no slutter eg å blogge å sletter bloggen, kva er liksom meininga med dette. Men så gir det jo så masse inspirasjon å lese andre sine blogger, derfor fortsetter eg også. Er ofte innom din blogg, som er ein av mine favoritter. Har ganske lik stil. Jaja, ha ein fin kveld.

aase sa...

Flott den nye veggen hadde blitt Silje!! Det er så nydelig med slike gamgle bilder!! Du har jo muligheten via din far du da!! Skulle ønske jeg hadde råd til å ta med alt slik som kommer inn i butkken vår hjem altså!!

Takker for flott inspirasjon i din blogg Silje!!

Lene sa...

heisann! Så flott den veggen din var. Veldig spesiell og veldig personlig... skulle gjerne hatt et slikt vennepar jeg også...
Ha en fin kveld!
klem,Lene.

Monica sa...

Hei. Veggen ble kjempefin med "nye" bilder. Har noen likedanne selv. Ha en fin uke

Charlotte sa...

Det ble super bra!!! SÅ Mange skjønne bilder du har... :)

mali-mo sa...

Så flott bildevegg! Var en fin måte å henge dem opp på syns jeg. Vi har ikke bilder vi, og det er nok mange som syns det er nakent og hvitt på veggene våre ;) men hver gang jeg prøver med et bilde så kjennes det feil. Vi har etpar speil, og foto i sølvrammer på akvariet da, så helt nakent er det ikke ;)

Du spurte om planteavstand for bedet, og jeg er ikke noen ekspert da ;) men vi har vurdert litt avstand ut fra hvor store plantene vil bli som "voksne", ca 1 m +. Siden vi har kjøpt endel planter som vil bruke noen år på å bli store, har vi satt noen stauder imellom så det ikke skal se så tomt ut; Hosta og Astilbe og forskjellige lave bunndekkende stauder. Mellom de som er ferdig utvokst, eller nesten er det, har vi ca 0,5 m på det minste, men dette varierer altså veldig, også ut fra terreng, som du ser ligger bedet i en ujevn og bratt skråning.. Lykke til med plantingen, håper dette var til litt hjelp :)

Tove sa...

Tusen takk for at du la att spor etter deg på bloggen min! Har vore innom din tidlegare, men har no prøvt å lese meg frampå litt! Fantastisk blogg, nydeleg heim du har og skjønne ungar! Vart litt inspirert av innlegget ditt om å legge att spor etter seg, så no har eg skrive eit om same sak på min blogg. Er så kjekt å verte kjend med nye bloggarar! Har lagt ein link til bloggen din på bloggen min, vonar det er i orden! Ha ein strålande dag!
PS! Veggen din vart kjempefin! Men kvar har du fått tak i alle dei flotte bileta??? Arvegods? Loppefunn?

Mvh Tove

kari - carpe diem sa...

hei, her har jeg ikke vært innom før, men dette var en koselig blogg. må lese meg gjennom denne!
klem fra kari på smøla.

Livy sa...

Heisann!
Så fint det ble med stueveggen ferdig! Herlige bilder som gir en lun og fin stemning i stua - nydelig!

Håper dere koser dere masse, og at været blir bra igjen snart!

Ha en fin tirsdag:-)
Klem fra Livy

Huset på toppen sa...

Så koselig stuevegg du har laget, mange fin bilder og flott satt sammen!!

Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Kos dere og nyt sommertiden!!

anneskreative sa...

Hei Silje.
Veggen din ble nydelig og spesiel,,,er ikke mange som har maken til den.
Men jeg har også en slik mugge med rosa roser på,,,helt maken ser det ut til.
Jeg har arvet den etter min mormor.
Så lurer jeg bare på om du vet noe om den,,,årstall eller historien. Skjønner at du har peiling på gamle ting.
Anne