tirsdag 22. juli 2008

Lykkelig...

...ble jeg da jeg kom over denne butikken i går! Vi var på dagsutflukt til Stavern, og jeg var på leting etter en blomsterbutikk vi kjørte forbi sist mamma og jeg var der, da vi skulle på antikvitetsmesse. Faktisk var det mannen min som fant frem, og da jeg rundet hjørnet og fikk se dette...pulsen steg raskt, for å si det sånn:)


Det var så mye flott å velge mellom, men jeg fikk til slutt bestemt meg. Når mannen nok en gang sto med to utålmodige barn på utsiden måtte jeg være rask.. Det store "tårnet" med eføy inni ble med hjem, her har jeg satt det på plass i stua, sammen med en annen eføy og en nyinnkjøpt krone.







"hjerter på rad" (heter det det på norsk også?) kjøpte jeg også, klarte bare ikke å gå forbi den. Nå må jeg bare klare å holde liv i den! Har noen tips om stell?


Vi var en tur innom festningen i Stavern,og der sto denne nydelige rosen. Så vakker! Vet noen hva den heter?

Disse var også flotte. Kunne nesten vært en brudebukett:)

Denne står på trappa hos oss nå. Roser er så fint!
¤
¤
ha en flott dag du som er innom:)

25 kommentarer:

Tove sa...

Her var det mykje fint å sjå! Rosene i skåla med flytelys var berre heilt fantastisk flotte... Når det gjeld planta di, "hjerter på rad", så har eg to slike i vindaugskarmen på kjøkkenet. Har ikkje peiling på korleis dei best skal stellast, så dei har opplevt både tørke og flaum. Uansett tilstand, desse let seg aldri knekke. Sjølvsagt er det sikkert lurast å gi dei litt vatn på det jamne, men som sagt: mine har tålt all verdens med plager! Ein hardhaus av ei plante! Ser ut til at du har ein flott sommar der du er, her på Sunnmøre ventar vi framleis på sola....

jorunnslilleverden sa...

Å så mye flott! Jeg likte spesielt godt tårnet med eføy, og det lille perlehjertet var bare herlig!

Lene sa...

Hei, Silje.

Skjønner godt du ble lykkelig av sånn en koselig butikk. Skal jeg huske å se etter om vi tar turen til Stavern en dag.

Du, mine hjerter på rad er det eneste som overlever her hos meg. Jeg er flink til å stelle og vanne utendørs, men innendørs tar jeg knekken på det meste. Bortsett fra disse, hehe. De får sjeldent vann, og det er vel dete som er trikset. Ja, og så ser jeg jo at de som står nærmest vinduer blir fyldigst og flottest.

Ha noen deilige dager, Silje. Nåååå kommer sommeren igjen for fult, og vi begynner ferien på fredag!!!

Solskinnsklem :)

Besta sa...

Så mye fint du har kjøpt....:)
Min hjerteplante er og en " survivor " Utrolig at den lever stakkars. Er ikke den flinkeste til å vanne jeg heller, så denne passer meg utmerket. Så husk, ikke for mye vann :)
Lykke til

Klem

prinsessa1976 sa...

Her kjøpte jeg masse av tingene når jeg var på ferie. Jeg forelsket meg helt i denne butikken.
ME LØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØV:o)

Anonym sa...

Hei du;)
Er en av dine anonyme og bloggløse lesere;) Hjerte planten din kalles på norsk for hjerteranke, og heter ceropegia på latin... Den tåler lett tørke og du bør unngå overdreven vanning... Men som flere har nevnt, du får neppe tatt kverken på den:)

Hulda sa...

Oioi!! Skjønner godt at du fikk høyere puls da du så denne butikken! :) Herlig sted! Jeg får slike kick jeg også når jeg finner slike steder. :)

Nydelige saker du har kjøpt, likte både tårnet og den fine krona. Supert var det!!

Hulda sa...

Glemte helt å si at når det gjelder hjerteranken så er det aller beste tipset jeg har å la den tørke ut i mellom hver vanning. Da vokser den godt. Det har iallefall min gjort. Den står oppe på en kjøpmannsdisk og er blitt så lang nå at den rekker helt ned på golvet. :) :)

Helene sa...

Ser ut som en kjempekoselig butikk! Du kommer med mange gode tips, må jeg si :) (apropos: jeg visste ikke om Cordelias hus engang, men nå fant jeg den i går.. i tillegg til bruktbutikkene! Takk!)

Jeg forelsket meg helt fullstendig i bildet av rosene på trappa deres.. N Y D E L I G !

Anita sa...

Heeei! Skjønner at Stavern også er et sted og reise!! Men først Sandefjord;o) Jeg har lenge ønsket meg hjerter på tråd, men ennå ikke våget å kjøpe;O) Får se om du får noen stelletips også kan jeg lære av det!! Nydelig det perlehjertet også!! Så enkelt, men så skjønt!! Idag har vi kost oss på vannet, er så deilig og bare sitte der å være:o) Maten smaker også så nydelig, vi har alltid med oss oppskjært brød og pålegg og smører på stedet!! Hmm! Er visst litt sulten jeg, det ble risgrøt på oss til middag i dag og det vare ikke så lenge;o) Vetle ønsket seg det og det er jo godt og lettvint! Nå skal jeg sy litt mere på teppet mitt! Kos deg! Klem!

Nr. 5 sa...

Det ligger noe til deg på siden min ;)

anneskreative sa...

Hei,,,ja jeg elsker den blomsterbutikken jeg også,,,,så mye lekkert der og så er de så flinke til å dandere det til, Jeg bor rett i nærheten så jeg er stadig innom å snoker litt.
Koselig du hadde fått det,,, skal fortelle jentene i butikken om bloggen din
God sommer videre
Anne

Ann-Cathrin sa...

Så mye fint! Og så gøy å komme over slike butikker plutselig og uplanlagt:) Award til deg hos meg! Ha en fortsatt flott kveld!

Hespe sa...

Forstår godt du er lykkelig gitt...!!! Så masse fint du fikk med deg hjem. En butikk etter mitt hjerte!!

Fortsatt flott sommer til deg!

Klem :o)

mali-mo sa...

Så flotte blomsterbilder! Herlig å komme over en sånn flott butikk, sånn helt uventet ;) Hadde samme følelsen da jeg snublet over en ny bruktbutikk i Haugesund før helgen...

Tussaluso sa...

Hei, kjenner godt til den følelsen du beskriver når du møtte på denne flotte butikken. Roser er fantastisk flotte. Veit desverre ikkje kva den nydelige rosa heiter. Har hatt ein del av den hjerter på tråd blomsten. Har dødd for meg kvar gong, så eg har desverre ingen gode råd. Håper du klarer å beholde den. Ha ein fin dag.

ENGEL sa...

hei!utrolig flott blogg du har!her blir jeg stamgjest!!!!

Tove sa...

For et flott eføy"tårn", kanskje jeg skulle tatt en tur til Stavern..

ha en flott helg!

borghild sa...

Så fine bilder, og masse fint du hadde kjøpt!!! Jeg skjønner du også har en tålmodig mann som venter utenfor med de små:-) Sånn er det her også, ofte blir hele hurven med inn, men så blir minstemor for klåfingra, og så venter de ute mens jeg kikker/shopper ferdig:-) Jeg prøver jo å ikke være inne for lenge, men det er jo så vanskelig hvis de har mye fint!!!;-) Ha en super / varm helg!! Klem B:-)

Millas hem sa...

Underbara bilder du visar ...igen!
Vi åker också till Göteborg nästa helg, har en bror där!
Kanske vi ses på Liseberg! :)
Ljuvliga inredningsabutiker i Göteborg!
Kram Camilla

MeyBiMe sa...

Mye flott du har funnet i ferien!!!!
Ikke lett å shoppe og kikke med mann og barn på slep nei :-)
Må bare si at du har laget noen helt utrolig flotte barnerom!!!!!!!!!!!
Her var det virkelig koselig og mange flotte detaljer!!!!
Inspirerende!!!
Ha en fortsatt fin sommer!!!

Anonym sa...

Hei Silje!

Du er jammen flink til å finne di helt spesielle tingene :)

Som sagt holder vi på å innrede barnerom til jenta i magen min. Jeg har funnet et fint stoff som jeg øsker å lage liftgardin av. Jeg lurer bare på hvordan du har fått dine lystette? Hvilket lystett stoff har du brukt? Har du festet dette på baksiden? Med hva? Hvor har du kjøpt det lystette stoffet? Blir veldig glad for svar.

Du kan svare meg på mail eller på ditt neste innlegg.
Mail er: mie2@wildmail.com

Klem fra Marie

jorunnslilleverden sa...

Hei igjen! Jeg har noe til deg på siden min ;0)

Magny sa...

så fine bilder....
stemningsfullt!~~
ja koselig hos annice, -kjekt å ha litt små gleder, som badesalt og gode såper på lur...
klem og god sommer videre~~~

Anonym sa...

Koslig blog du har. Rosen som er rosarød ytterst og hvit inni heter Nostalgi.