lørdag 12. juli 2008

Jordbær & jenterom

Siden Ferdinand har overtatt skuvsenga som sto på Augustas rom, har hans tidligere seng blitt flyttet inn dit:) Augusta sover fremdeles på vårt rom, men skal nok inn på eget rom snart!




Hesteveske fra noa noa, gave til Augusta fra bestemor:)


Stoltrekket er nytt, det er fra Nyblom o Kollèn. Da mamma fikk se det fikk hun lyst til å ha slike på hytta, men der jeg kjøpte det er de utsolgt.. Vet noen om forhandlere i norge som selger disse?



Da jeg kom over denne nydelige bamsen i en butikk, måtte jeg bare kjøpe den! Da jeg skrev i innlegg på bloggen at Augusta hadde blitt født, lånte jeg bildet av denne bamsen fra en nettside. Derfor følte jeg at det var litt "meant to be" at denne skulle bli med hjem;)






I dag har vi syltet jordbærsyltetøy, deilig! Jeg har egentlig ventet på at prisene skulle synke litt, men det ser ikke ut til å skje denne sommeren! Da jeg så at Posidriv hadde syltet i går ble jeg litt småstressa, og kjøpte med meg en kasse jordbær hjem i dag! Nå står 15 glass i fryseren, og skal brukes på vafler og nybakte rundstykker i løpet av vinterhalvåret:)





Til slutt noen av innkjøpene fra i går, venninna mi og jeg hadde en flott dag i Sandefjord, som jeg synes er et shoppingmekka når det kommer til interiør! Denne glassklokka kjøpte jeg i en bruktbutikk.



Settet med fire boller i opalin kostet 50 kr! I bruktbutikk det også.

Denne lyslykta måtte jeg bare ha. Det er visst mye jeg bare må ha....:)


Tusen takk til alle som er innom, og til alle som legger igjen hilsener!
¤
ha en flott kveld!

33 kommentarer:

Lene sa...

Silje, de barnerommene dine er bare helskjønne!! Heldige smårollingene dine :)

Og så så fine ting du har handlet på bruktbutikken. Jeg synes at de bruktbutikkene som er her i byen tar seg såååå skyhøyt betalt for skrot, og er sånn passelig misunnelig på alle dere som gjør skikkelige funn til gode priser.

Og yyyyammi :) Deeeilig med hjemmelaget syltetøy. Så flink du har vært.

Ha ei good sommernatt - og en super søndag i morgen :)

Klem fra Lene :)

Ann-Christin sa...

Hei silje :-)
Så skjønne barnerom, jeg lurer veldig på hvor du har fått tak i trehjertene som henger i hyssing på barnerommene? Jeg er så glad i hjerter. Likte også de små hjertebildene på Augustas rom.
Du kan gjerne sende meg en mail:
ann-chbj@online.no - Takk så lenge!
Ha en fin sommerkveld :-)
Ann-Christin i Oslo

jorunnslilleverden sa...

Så søtt jenterom, og så mange fine bamser av alle slag, og kaninene da.. herlig!! Det er nok et dårlig husmoremne i meg, jeg kjøper syltetøyet mitt i butikken, men synes jo selvsagt at det hjemmelagede er best. Allikevel får jeg liksom aldri lagd det...

Den gode feen sa...

Så fantastisk koseleg du har det altså!! Nydeleg barnerom med nydelege bamsar og kaniner :) Bruktfunna var også kjempefine! Ha ein fin kveld du også :) Klem

borghild sa...

Så koselig historie med 'Bambi-bamsen'! Rommet er jo kjempefint, og mye fint du kjøpte i Sandefjord også:-) Hjemmelaget rørt syltetøy er det aller beste, spesielt jordbærsyltetøy... Burde kanskje kjøpt ei kasse jeg også, hvis sesongen er på hell... I fjor var jeg nemlig for seint ute, så da ble det ikke noe hjemmelaget...:-( Ha en fin søndag! Klem B:-)

Livy sa...

Hei min venn!
Barnerom er du helt rå på altså, og jeg er sikker på at Augusta vil storkose seg her den dagen hun flytter på eget rom!

Sandefjord er et shoppingmekka for oss interiørgale - jeg har aldri sett så mye fint på en gang jeg altså, og det fine er at det bare er å ta båten fra Strømstad til Sandefjord - og vips så er jeg der;-)

Deilig med jordbær! Jeg var å plukket på selvplukk og syltet bær for et par uker siden - jordbærsyltetøy er nammi!!!

Ønsker deg en riktig fin søndag Silje!
Klem fra Livy

Anonym sa...

Hei Silje!

Barnerommene dine er bare helt nydelige. Så gjennomført i farger og stil. Du er flink!

Jeg også må lage litt jordbærsyltetøy. Det er jo bare så mye bedre med hjemmelaget.
Jeg lurer på hvilken farge du har malt på veggene på jenterommet. Hva den heter og fargekoden? Vi skal male rommet til jenta mi. Vil ha en varm hvitfarge alla din. Har tenkt litt på elfenbenhvit, men vet ikke om det er den du har brukt. Du kan maile meg hvis du vil på: mie2(at)wildmail(dott)com

Hilsen Marie

Anonym sa...

Fantastisk fine barnerom :) så fiks du er!!! Stor inspirasjon for meg...
storkoser meg her inne på bloggen din... førsteprioritet hver kveld jeg setter meg ved data'n!!!

Ha en fin søndag :) klem fra Eriksdatter

posidriv sa...

Nok eit koseleg sovehjørne! Den hesteveska var berre skjønn! :)

Helene sa...

Kjempekoselige innlegg fra deg - som alltid! :)

Jeg lurer på en ting: hvilken bruktbutikk var du i??

anitas lille lykke sa...

så koselig augusta kommer il å få det.
har og jenter som er født i nov 07,de er ikke helt på eget rom enda de heller..
ha en god dag

Tove sa...

Så herlig jenterom med mange nydelige detaljer:) Og jeg ble bare så inspirert til å lage jordbærsyltetøy nå... og til å begynne å spare på syltetøysglassene:D

minsten sa...

for noen skjønne og vakre barnerom! flink du er!

Anita sa...

Hei.
Det ble utrloig koselig på jenterommet. Koselig å kunne pynte sånn.
Jeg skjønner at det er på bruktbutikker en virkelig kan finne de helt spesielle tingene. De var bare kjempefine.
Det såg utrolig godt ut med jordbærsyltetøy. En får vel bare sette i gang.

Ha en fin kveld.
Anita Kristin

Tussaluso sa...

Hei. Knallfint jenterom (misunnelig). Kan eg spørre om kor du kjøper den fine lys-rekka? Så flink du er som har sylta jordbær. Eg og pleier å lage jordbær-syltetøy, men i år har ikkje tida strukket til. Ha ein fin kveld.

Kine sa...

Du er SÅÅÅ flink med interiør at jeg blir GRØNN bestandig når jeg titter innom bloggen din !!!hehe!!Kjempefine rom til både Augusta & Ferdinand:)) Tenker de sover søtt der..
Og det syltetøyet så skikkelig nammis ut,finnes ikke noe mer nydelig enn vafler med rørt jordbærsyltetøy;)
Ha en flott ny uke,her er det ferie snart!klæm

Joanna sa...

Flotte barnerom :O) eg skal til å pusse opp minstemannen sitt rom, og det er kjekt å få inspirasjon & ideer.
Ha ein fin fin måndag;O)

mettemaja sa...

Så herlig med jordbærsyltetøy! Går og følger med litt på priser jeg også; har mest lyst til å bare få laget og fryst det. Noen som gleder seg veldig til det. Er stas med nylaget syltetøy i ferien. For ikke å snakke om utpå vinteren - mmmmm, hente fram sommeren!

mettemaja sa...

Så herlig med jordbærsyltetøy! Går og følger med litt på priser jeg også; har mest lyst til å bare få laget og fryst det. Noen som gleder seg veldig til det. Er stas med nylaget syltetøy i ferien. For ikke å snakke om utpå vinteren - mmmmm, hente fram sommeren!

Tone sa...

NÆMEN, hellandussen, da. Noe så nusselig og herlig, jeg har sitti og studert seng og tilbehør til både gutten og jenta di. Helt bedårende. Kos dere videre med sommeren, klem

Anitas hus sa...

For ett nydelig jenterom. Det er jo så utrolig koselig hos deg.
Så flink du har vært til å sylte også, nystekte vafler eller rundstykker med hjemmelaget syltetøy er jo så godt og smaker ekstra godt når det er vinter, mørkt og surt og kaldt. Da er det godt med en smak av sommer;)

Det ligger en award til deg på bloggen min;)

Ha en fortsatt fin sommer!

Klem:O)

tinemor sa...

Så lekkert barnerom!!!!
Står i stil til lillebrors seg jeg.
Jeg har å lyst til å sylt, men det er jo så dyrt. Kjøpte en kurv i går til 39,50!!!! Det syns jeg er rått.
Masse lekkert du har fått i i Sandefjord. Der er det mange år siden jeg har vært!!
Min første store kjærlighet bodde der..... ;-)
Ønkser deg en flott uke!

Anonym sa...

Heihei! Hva heter den lyse fargen dere har brukt på veggen? Det var nemlig en veldig fin nyanse!! Hilsen trønderjente! :o)

Hulda sa...

Så mange vakre bilder! Jenterommet ble virkelig nusselig og søtt. :) så fine bamser Augusta har også da, tenker hun kommer til å kose seg med dem etterhvert som hun blir større.

Flotte ting du har kjøpt deg også. :)

Ann-Cathrin sa...

Du er så flink til å skape vakre barnerom:) Eldstejenta mi sitter siden av meg og ser nå, og hun sa; Dem har det fint dem mamma:) Masse fint du hadde kjøpt og! Og så deilig med hjemmelaget syltetøy:)

Shabby & Charm sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Shabby & Charm sa...

Hei på deg!

Jeg har nettopp gitt deg en award på siden min. Kjempe fine barnerom
du har laget! Mange fine bilder på siden din :-)Jeg vil også gjerne ha en teller på siden min. Kan du gi meg et tips på hvordan jeg gjør det? Klem fra M

tara sa...

for ett fantastisk vakkert rom!
rosa lykke:)

Krabat sa...

Hei, hvilken farge bruker du på veggen på barnerommene? Jeg ser du har en litt annen farge en taket. Jeg prøver å finne en farge til panelet på veggen på soverommet mitt. Du har det sååååå fint!

Lena sa...

Barna dine har nå de mest utrolig flotte rommene jeg har sett!
Du får det så koselig at...
Her sover de nok godt:)

Høvebakken sa...

Å så fine barnerom:) De falt jeg virkelig for:) Vi holder på å bygge hus,1 etasje er ferdig,bare loftet igjen :)Ha en fin dag:)

[morgrethe] sa...

Hallo Silje.

Er hjemme igjen etter to uker på Kreta. Har kost meg med de fine innleggene dine. Leste med stor interesse innlegget ditt om teller. Whæææ... derfor tør jeg ikke ha teller. Jeg er så naiv at jeg tror kun de som legger igjen kommentar er innom bloggen min. He he.... jeg blir iallefall overrasket hver gang jeg får hyggelige mailer fra mennesker både med og uten blogg, som har fulgt med på bloggen min lenge. Jeg har stadig til vurdering hvor mye jeg skal vise av livet mitt.... spesielt om jeg skal legge ut bilder av ungene.... men håper på det gode i folk. Liker å være litt anonym, derfor liker jeg ikke så godt utfordringene som går på private ting. Tror alle awardene og utfordringene som var før sommeren tok litt av blogg-gleden min, så da tok jeg like godt sommerferie.Jeg har alltid hatt svart belte i å bryte alle typer "kjedebrev". Men misforstå meg rett, det er koselig å bli satt pris på.

Men som du vet så er jeg stadig innom bloggen din, og jeg setter virkelig pris på den. Nydelige bilder fra ei jente med god smak, med blikk for detaljer. Og jeg har stadig vært innom bloggen din i bloggferien min. Har ikke orket å skrive til noen, bare en sporadisk kommentar hist og her.

Men du..... dette ble da rene avhandlinga. Det var ikke meningen. Kos deg videre i sommer...og nyt sommeren når den kommer!!!! Ble passe ilter da jeg hadde kles-snora full i dag og det begynte å styrtregne. Sommer-Norge....hmrf!

Anita sa...

Heei! Nå er dere vel tilbake igjen snart!! Såå koselig rommet til Augusta er, visste jo det, men..... Håper dere har kost dere masse og at været har vært på deres side! Vi har kost oss litt her og der og nå skal vi og spise middag hos noen venner! Så koselig og så deilig og ikke skulle lage noe mat her i kveld! Vi snakkes snart! Klemmer!