torsdag 31. juli 2008

Ferien går mot slutten...

Vi er hjemme igjen etter tre varme dager i Gøteborg! Det er en av mine absolutte favorittbyer, særlig med tanke på shoppingtilbudet:) Det ble litt shopping denne gangen også, selv om vi merket forskjellen fra vi var der i fjor, da vi bare hadde ett barn. Men siden jeg har verdens snilleste og mest tålmodige mann fikk jeg vært innom flere interiørbutikker, og fikk kjøpt enda flere julegaver:) (og X'en som står på bordet, pluss litt annet:))

Som dere ser på bildet over har jeg fått en ny ting i hus: TALLERKENHYLLE!
En dag jeg satt og ammet på en stol jeg aldri sitter, så jeg på veggen ved siden av tv'en og tenkte at DER kunne jeg få plass til en hylle! Bildene som hang der kunne nemlig henge over tv i stedet! På Lune hjem fant jeg DEN, og under en uke etter den ble bestilt henger den nå på stueveggen.

Dette fløtesettet er et av bruktfunnene fra i sommer.


Hjertene i zink kjøpte jeg i Gøteborg! Og det lille rose-brettet også.



Vasen er også et bruktfunn, 10 kroner kostet den:)
Vår fire uker lange ferie går mot slutten, og jeg synes det er helt greit:) Vi har fartet mye i ferien, og opplevd masse. Vi skulle vært på hyttetur nå, men vi ble heller hjemme, det er litt som skal gjøres her også!

Neste uke er det tilbake til hverdagen. Mannen min skal tilbake på jobb, Ferdinand starter i ny barnehage, og jeg begynner i ny jobb! Dermed er permisjonen min over, og en herlig epoke går mot slutten. Men jeg tror høsten blir fin også, jeg skal jobbe 50% natt, og de dagene jeg sover skal mannen min være hjemme. Dermed begynner ikke Augusta i barnehage før i januar, og det synes jeg er godt. Vi gleder oss til en spennende og annerledes høst, men skal selvfølgelig nyte augustdagene først:)
¤
¤
gjør det du også:)

22 kommentarer:

Benedicte sa...

Så fin hylle! Jeg har en tallerkenhylle liggende som jeg skal male...men huff, det er tiltak vettu=) Nå ble jeg inspirert til å ta fatt på prosjektet=))

Tove sa...

Oj, for noen vakre, lyse bilder. Kunne vært tatt rett ut av hvilket som helst interiørblad! Kjempefin tallerkenhylle og så mange flotte småting du har:)

Så spennende uker dere har foran dere! Er det på sykehuset du skal jobbe? Jeg er hjelpepleier og har jobbet en del steder i grenland, så ble bare nysgjerrig:) Og så bra at mannen din har mulighet til å være hjemme de dagene du jobber ( eller sover,hihi)

Kos dere de siste dagene før hverdagen starter!

prinsessa1976 sa...

Jeg elsker hylla. Jeg har to mindre tallerken hyller men ingen av dem henger på kjøkkenet. Jeg vil også ha en der så nå svirrer tankene i hodet mitt på hva som skal flyttes og hvor jeg skal ha den. he he. Ha en flott dag:O)

jorunnslilleverden sa...

Så fin tallerkenhylle! Og så fine ting du har i den! Likte rosebrettet :0) Det er ikke noe problem å handle på nett i utlandet, bare du ikke kjøper så tunge ting, for da blir frakten dyr. Jeg har bare hatt positive erfaringer med det :0)

Hulda sa...

så herlige bilder! Tallerkenhylla falt jeg for, tror jeg skal vise pappa den og spørre om han kan snekre meg ei slik. :)Kan jo være et juleønske.:) Har ei tallerkenhylle her, men den hører til huset, må jo ha ei "egen" når vi flytter herfra.

Flotte ting du har kjøpt deg, liker så godt de lyse bildene dine. :)

Her er det hytteturer som står i sentrum, men i dag har vi vært hjemme, jeg har også fått malt noen av møblene som skal inn på hobbyrommet. Har lagt ut noen bilder derfra også. :)

ENGEL sa...

flott hylle!og vakkert pyntet!!!!
herlig at du har muligheten til å utsette bhg start!godt for alle det!

Hespe sa...

Så nyyydelig hylle du har fått deg, og så mye flott som har fått plass i den...

Ønsker deg en flott somemrhelg!!

Klemmer:o)

Anita sa...

Heei! Så nydelig og lett og lyst du gjør det!!! Det er så koselig med zink og "krystall" og hvite ting sammen!!!!! Me like!!
Huff er såå trøtt idag, tidlig oppe i går og seeent i seng (eller tidlig). Vi ble sittende på terassen her med naboene og skravle til laaangt på natt!! Veldgi koselig da! Nå¨er Johnny på jobb noen timer også skal vi på øya og overnatte for første gang! Har bedt med oss ett vennepar som heller aldri har gjort det sånn at vi ikke føler oss så uerfarne alene;o) Blir kun en natt, tror jeg, men stor stas for ungene og koselig for oss voksne! Igår kveld kom Amalie hjem etter 3 dager og 2 netter på hyttetur sammen med en venninne og hennes mamma, har gått så bra. Og vi er såååå glad for det! Mammaen er en barndomsvenninnne av meg og da er det utrolig trygt og godt og skulle sende henne avgårde sånn!! Første gang hun faktisk er borte såå lenge;o) Uten at noen av oss er med!
Vet du hva?? Får nesten tårer i øynene jeg når du skal begynne å jobbe, tiden har gått så fort!! Men sååå bra at dere har gjort det sånn at Kjetil forlenger permisjonene sin med å kun være hjemme når du sover!! Nei nå skal jeg til Teie en tur og shoppe litt, skal kjøpe en vepsefanger ++++ Også skal vi på tur!! Kos dere i helgen!!!! Godt og roe ned litt, før hverdagen kommer!! Stooooore klemmer fra en skrivelysten Anita;o)

Anneli sa...

Hei Silje!
Fant en link til deg inne hos Åses papirarbeider (:
For en koselig blogg du har <3 Masse fine bilder og en nydelig gjennomført stil!
Skulle ønske jeg hadde det like ryddig og oversiktelig i min "walk-in-closet" ;)Forandringen i stuen var bare helt <3
Barnerommenen var også veldig koselige.
Kommer nok på besøk flere ganger (:
Sommerklem fra meg <3

a home far away sa...

Så fina saker du har i ditt hem och va trevlig tur i Göteborg ni haft!

Kram Gunilla i Singapore

sol sa...

Så fine ting du har fått deg! Lykke til med ny jobb, det er alltid spennende.

Anitas hus sa...

Åååå, for en herlig tallerkenhylle du har kjøpt deg. Også så fint du har fått stæsjet den opp:)
Ser ut til at du har en spennende høst i møte.
Her er det en uke igjen av ferien og det er godt, men det er rart med det en blir liksom litt sliten av ferie også, hehe...
Klem:O)

LYKKEBO sa...

Så mye fint! Kjempe smart bruke tallerken hyllen til pynte gjenstander.. Og det var jo så flotte ting-utrolig søte hjerter.. Gøy å gå på shopping!!
Lykke til med jobb og barnehage:)

Klem*

Maret sa...

Hyller har eg også sansen for. Hyller til bøker, pynt, dill og dall, ja hyller kan brukast til alt.

ha ei fin helg og lykke til med ny jobb.

Livet er heeerlig sa...

Det ble en kjempefin hylle, mye fin pynt!
Grattis

mvh
Siv

Ann-Cathrin sa...

Så fin tallerkenhylla ble hos deg! Og så vakkert du har pyntet den:) Blir spennede framover for dere da, men det blir nok bra:) Så deilig for deg at du ikke skal jobbe fult, og har muligheten til å ha jenta de hjemme litt til:)

Mari sa...

Velkommen hjem fra ferie :)Nydelige bilder du har lagt ut!
-og tusen takk for buksetips... Nå bruker jeg 44 i vanlige butikker jeg da, så spørs om jeg passer inn i 44 på VM da.. Men jeg skal prøve :) Jeg har kjøpt meg en bukse fra Lindex faktisk, som er sånn høy i livet med smale bein, og den er faktisk veldig slankende :) -så nå må jeg bare handle inn lange nok topper :) Jammen hyggelig at du tenkte på meg Silje :) Tusen takk igjen :)

Stor klem M

Min verden sa...

Hei Silje i Porsgrunn :) Ja, det er ikke til å unngå å se. så utrolig flotte ting du har kjøpt. En tallerkenhylle står høyt på ønskelista mi også, men jeg skal ha den til de "peneste" bøkene mine :) Vi "ses" Hanne

Min verden sa...

Ja - gratulerer med ny jobb. Håper det er noe spennende. Hanne

Timotei sa...

Så fin tallerkenhylle du har fått tak i!
Det er vel litt vemodig nå som barseltiden er over og du skal begynne i jobb, men det går nok greit! Synes dere har fått til en fin ordning. Jeg synes bestandig det er litt trist når siste feriedagen er over og jeg må begynne å jobbe igjen. Vil bare at ferien og sommeren skal vare og vare...Men så er jeg veldig glad i høsten også, så det går nok greit.
Ønsker deg masse, masse lykke til i den nye jobben din!

Mari sa...

Åneida, buksene hadde de selvsagt ikke her :( Er ikke det typisk...Sånn er det å bo i utkant-Norge ;)Jakten fortsetter....

Solstad sa...

Kjempeflott hylle ! Og nydelige bilder du viser fra hjemmet deres ....de barnerommene er bare en drøm :) Gutterommene her i huset er et eneste virvar av legoklsser :) Nå har vi vært i Legoland og shoppet mer klsser også ..huffamej! ...men gutta koser seg da :)
Lykke til i jobben! Klem