søndag 27. juli 2008

Feriemodus

For noen nydelige dager vi har nå! Sola skinner fra morgen til kveld, og i skrivende stund viser gradestokken herlige 26 grader i skyggen! Det er sommer! Vi er mye på farta om dagen, er bare hjemom for å vaske klær, vanne blomster og sove litt:)



Denne uka har vi vært noen dager på Sørlandet! Der var vi bl.a innom Annas rom, en nydelig butikk! Jeg handlet for det meste julegaver, men litt til meg selv ble det da:) Badesalt fra Durance, lysrosa såpe, et lite hjerte og den fine såpedispenseren! Litt zink fant jeg også. Takk for en hyggelig handel Anniche!

Gleder meg til å prøve badesaltet, det får bli når høststormene herjer:)




En tur i dyreparken var vi også, for et nydelig sted! Kan ikke tenke meg et bedre sted for barn jeg! Og voksne også! Mannen og jeg har vært der hvert år siden vi ble sammen, også før vi fikk barn:) Denne gangen fikk vi se Kaptein Sabeltann på nært hold også, han gikk rett forbi oss, og kilte ferdinand på magen! Gjett om lillemann måpte etterpå:)




Noen dager ved sjøen har det også blitt, med bading og krabbefiske!

Vi er hjemom for å vaske klær og andre nødvendige ting:)


Blogging blir litt nedprioritert om dagen, jeg er nok sterkere tilbake når ferien er over!



nyt sommer og sol!

12 kommentarer:

Hulda sa...

Her koser vi oss også i varmen, det er deilig i skogen i dag. Har vært på hytta siden lørdag morgen.

Nydelige badbilder du har tatt, likte så godt den lille mugga med den vakre rosa i.

Hege* sa...

Så mye herlig til badet du hadde fått kjøpt deg: Kunne friste noen og enhver det!!!
Visst er det herlig med sommer og nesten syden temperaturer,herlig-herlig...
Nyt dagene! Klemklem

Anonym sa...

Hei Silje!

Vet ikke m du så dette spørsmålet fra forrige innlegg, så spørr igjen.

Som sagt holder vi på å innrede barnerom til jenta i magen min. Jeg har funnet et fint stoff som jeg øsker å lage liftgardin av. Jeg lurer bare på hvordan du har fått dine lystette? Hvilket lystett stoff har du brukt? Har du festet dette på baksiden? Med hva? Hvor har du kjøpt det lystette stoffet? Blir veldig glad for svar.

Du kan svare meg på mail eller på ditt neste innlegg.
Mail er: mie2@wildmail.com

Klem fra Marie

ENGEL sa...

flott blogg og bilder du har!her er det også sommer!herlig ja.
skal du ha hjemmespa?så helt herlig ut!
velkommen innom min blogg også;)

Anniche ♥ sa...

Hei Silje

Tuuuuuusen hjertelig takk for besøket !! Så ufattelig hyggelig det var :))
Er så innmari flott å mte alle disse kjekke bloggjentene , deg veldig inkludert :) Og din skjønne famiilie .

Som vanlig nydelige bilder herfra :)VELDIG SØT DEN MUGGEN MED ROSEN !!

Hildegunn sa...

Hei igjen, og takk for hilsen på bloggen.
Så fine ting fra Annas rom, jeg har sett butikken på nett da.
Og det med barn ja, he,he...det kan se veldig idyllisk ut på bilder da med 4 små.Og for all del det er kjempe gøy også, masse gleder av hverandre og de gir oss også utrolig mye.Angrer ikke på det.Men det er ett helt annet liv med 4 enn med 2 vil jeg si.Det gikk ganske i ett med 2 også, men jeg hadde oversikten og følte jeg strekte til og fikk gjort ting i huset.Men nå med 4(gutter vel og merke-de er full fart i dem.) er det ikke sann, da går det i 110 vil jeg si og jeg rekker ikke over ting slik som før, det er alltid noe med en av dem og du kan bare glemme egentid ivertfall....omtrent.Min fritid er nå fra 21-23 om kvelden-og så er det opp om natta gjerne er det 3 av dem som våkner flere ganger hver natt.Skjønner ?
Men det er jo mest jobb når de er små på en måte-så det forandrer seg jo-og som sagt de gir så utrolig mye tilbake.Så jeg mener når jeg har 4, kan jeg like godt ha 5 nesten,he,he

Ha en god sommer videre !

Hespe sa...

Ja, er det ikke deilig med sommer og sol... :o)

Så herlige ting du har kjøpt hos Annas Rom - nydelige ting til baderommet, både for kropp og sjel.

Ønsker deg en herlig sommer videre!

Klemmer :o)

Timotei sa...

Så koselige bilder fra badet ditt! Og så likte jeg så godt bildet av kaninen som henger til tørk på tørkesnora!
Kos dere videre med sommeren!

Dorthe sa...

Hei...
Herligt med disse bade produkter..
Dejlige billeder.
Julegaver????
Ja... jeg skulle måske i år, prøve at være ude lidt tidliger, for at købe julegaver:-)
Forsat god dag.
Dorthe

Emmas Vita Hus sa...

Vackert hem du har! Hit kommer jag gärna tillbaka! Kram!

Krabat sa...

Så heldig du er som fikk tatt en tur til Annas rom! Du, jeg har et spørsmål. Du er jo så flink med fester med tema. Jeg skal ha et lite selskap (for voksne) når Krabat begynner i barnehagen for første gang i slutten av august (20.08). Jeg lurer på om du har noen ideer til dekking av bord og pynting av kake? Jeg ser for meg noe rødt (hun har en rød barnehagesekk) og barn som leker, men klarer liksom ikke få ideene på plass.
Bare hvis du plutselig kommer på noe... Ikke noe stress, altså : ) God sommer videre!

Anonym sa...

Hei du!
Ser ut som dere har det SÅ deilig!
Det har vi også her på Skoppum. Deilige dager som dette MÅ vi huske på å nyte.
Fortsatt god sommer:-)
Mvh Siv