onsdag 2. juli 2008

Blomsterbord

Jeg har en stund hatt lyst på et blomsterbord, har vel blitt litt påvirket av de fine bordene Hulda, Trine og Mia har:) Jeg tok en tur i butikken til pappa skrotnisse, men fant ikke noe bord jeg synes passet helt (selv om det sikkert er 100 bord der...) Men jeg fant disse trekassene, og en liten slitt krakk. Og det ble mitt eget alternative blomsterbord:) Siden jeg ikke planter så mye uansett, og kun tenkte å ha det til pynt, passet det ganske bra!


De hvite bollene ble også med fra pappa.






Pelargoniaen min (på toppen) har absolutt sett sine bedre dager, men jeg er fornøyd med at den i det hele tatt lever egentlig! Er lenge siden jeg kjøpte den, og nå kommer det mange nye blader på den.


Bilder fra gårsdagens middag, da vi hadde spaghetti og kjøttdeig! Det er en av yndlingsrettene til Ferdinand, og maten går ned på høykant. Han har ikke tid til å bruke bestikk engang!

Og etterpå har han mat overalt! Skjønner nesten ikke hvordan barn får til å grise så mye engang... Godt mor har vaskemaskin:)


Tusen takk for de koselige kommentarene dere skriver til meg, det er jo litt av det man blogger for, er det ikke? En spesiell takk til deg Marie, for en varmende og motiverende kommentar, tusen takk!
Er så koselig når anonyme legger igjen kommentarer synes jeg (eller de som er innom men ikke har blogg selv) og selvfølgelig nye bekjente innenfor bloggverdenen også! Jeg har jo ikke teller på bloggen, så det er veldig koselig å få en hilsen fra dere som er innom!
Ellers var jeg på shopping i går (igjen..) og bilder av resultatet kommer nok i neste innlegg!
ha en fin dag!

12 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Spagetti å kjøttdig går ned på høykant her i huset også. he he men det er mora som elsker dette. Akkurat nå sitter jeg for å finne inspirasjon til mat som er deilig i sommervarmen. Vi spiser så lite når det er varmt. Å mat lei er vi liksom alltid. he he. Ha en herlig dag:O)

mali-mo sa...

Kjempefint blomsterbord syns jeg, har tenkt så lenge på å lage til noe, og din ide var midt i blinken syns jeg så tror det må bli noe sånt ;)

Herlig spaghettigutt! Min lille mali ser akkurat likens ut hun også når det er pasta på menyen, alle barns favoritt?

chrugel sa...

Herlige spaghettibilder (!!), og et utrolig flott og sjarmerende blomsterbord :)

Helene sa...

Huff og huff, den forrige kommentaren var opprinnelig fra meg - men så har min kjære brukt pc-en min, og ikke logget seg ut igjen... da ble den registrert på han istedenfor, gitt! ;D

Charlotte sa...

Nydelig og sjarmerende blomsterbord.. kjempekreativt og inspirerende :)
Herlig spagettigutt da.. sånn skal det gjøres... :)

Fjordheim sa...

Det ble jo et flott blomsterbord. Har noe lignende selv. Et gammelt malingsslitt bord med kasser oppå.
Ser ut som det er godt med spaggetti. Greit å ha mat ungene liker av og til. Her er jo ungene store, men spaggetti er like populært enda.
Ha en flott torsdag :)

borghild sa...

Kjempesmart blomsterbord!! Jeg har også ønsket meg et lenge, men det blir nok også bare brukt til 'utstilling', for jeg planter og styrer jo heller lite:-) Skulle forresten likt å besøke pappaen din også, høres veldig spennende ut hos 'skrotnissen' din:-) Klem B:-)

Anitas hus sa...

Blomsterbordet ble kjempe fint, det er inpirerende og gøy og se når noen tenker annerledes. Veldig kreativt:)

Lo så godt av spagettispisinga til sønnen din. Skjønner han godt jeg, det er jo yndligs maten og spagetti kan være vanskelig å få i seg for en liten sulten kar. Hærlig!

Ha en fortsatt varm dag!
Klem:)

Tove sa...

Så stilig det var! Morsomt å bruke ting annerledes enn de kanskje er tenkt til:) og spagetti ja, det er en slager her i huset også

klem

Anonym sa...

Hei, kom over bloggen din ved en tilfeldighet. Og nå er jeg innom her nesten hver dag. Du er utrolig flink med interiør. Jeg syns du har det utrolig flott. Og ikke bare med interiør, bake etc. Du må være utrolig effektiv som får til alt! Jeg er selv hjemme i permisjon nå med minstemann på 1 mnd. Og dagene de flyr...
Du, han pappa-skrotnisse, har han butikk?
Ha en fortsatt fin dag:)

Hanne

Anita sa...

Hei!!!
Har spist spaghetti her idag vi og!! Kom hjem fra hytta igår siden vi har vært syke med diare og slapphet stort sett hele tiden! Ane har kastet opp og det er IKKE så kult når det ikke er innlagt vann og strøm! Orket ikke besøke din favoritt, men slang innom søstrene Grene; hvor Ane benyttet anledningne til å kate opp utover gulvet:o( For ungenes skyld var vi i badelandet og det var veldig bra syns jeg! Verdt et besøk hvis dagene blir grå og lange!
Den ene røde duken din ligner fælt på en som jeg arvet etter min bestemor og som jeg bruker masse! Ligger til stryking nå;o) Idag har vi kost oss her på stranden og mor har prøvd tuben;o) Var gøy, men litt skummelt også! Nå er Johnny ute og kjøper nytt huske stativ, det gamle er råtnet opp, rart syns vi for vi trodde det skulle vare myyyyye lengre! I morgen skal vi på båttur og kose oss på en øy hele dagen! Håper dere koser dere i varmen og nyter sommeren! Masse klemmer fra Anita! Forresten veldig kjekt og kunne få litt hjelp fra en lokalkjent;o) Var på vei til å ringe deg for vi fant bare Arkaden og ikke Herkules!

Anita sa...

Glemte å si at blomster bordet ditt ble kjempefint! Og de små vennene!! SKJØNNE!!!!