torsdag 3. juli 2008

Besøk=blomster


Dette er den siste arbeidsuka vår (eller dvs mannens) før vi skal ha fire uker ferie! Derfor har vi benyttet uka til å be inn til besøk, greit å ha det "unnagjort" før ferien, selv om det selvfølgelig er kjempekoselig! Jeg kjøper jo alltid mye blomster, men når vi skal ha besøk tar jeg nesten av.. Så nå er det blomster i de fleste rom!


Slik ser det ut på kjøkkenbordet nå. Den "enslige" rosen tilhører de på bildene over. Det er fair trade-roser, og jeg har vært så fornøyd med disse før! Men denne gangen hang de med hodet etter to dager! Kunne jo gått tilbake til butikken, men jeg gjorde kort prosess og kuttet av stilkene, de pynter jo opp slik de er nå også:)


Denne fikk jeg av tanta mi, som var blant besøket i går.


Og i dag har jeg vært og besøkt henne! De bor så nydelig til ved sjøen, og vi spiste loff med jordbær på brygga deres, så deilig! Og jammen rakk vi ikke litt shopping også! Jeg kjøpte bl.a disse to "kjeglene" i zink. Jeg så dem på utsiden av butikken, kikka på dem, og så at de kosta 159 kr stk. Litt for dyrt, tenkte jeg, og skulle til å gå inn. Men da så jeg en lapp på kassen de sto i -alt i kassen 20 kr! Hurra:)

Nå står de på badet og pynter opp sammen med flere ting i zink.



Og ved vasken på badet står denne søte blomsterbuketten:)






Disse står på den nymalte skjenken i gangen, og ønsker gjestene velkommen. Blomstene er plukket på lekeplassen ved siden av huset vårt:)

Og på trappa står denne, som jeg viste for noen dager siden også. Nå har den fått mange nye blomster, er den ikke fin?:)


Jeg skulle jo vise innkjøpene mine også, men det får komme senere! Jeg bobler over av bloggelyst om dagen, har så mye jeg vil skrive om og vise dere!
I morgen får ungene og jeg formiddagsbesøk igjen, da er det mamma og venneparet vårt i 70-årene, som lever og ånder for antikviteter ( i det huset skulle dere vært!). De skal hjelpe meg med noe her i stua, som jeg tror kommer til å gjøre ganske stor forandring! Bilder kommer nok snart, kanskje allerede i morgen!
nyt sommerkvelden!

jeg har to nye utgaver av Vakre hjem og Lantliv foran meg, need I say more....

Hanne: Takk for koselig kommentar! Pappa skrotnisse har butikk ja, en stor butikk med masse rart! Den ligger i Skien. Si fra hvis du trenger nærmere beskrivelse:)

9 kommentarer:

Efwa drömmer om Provence sa...

Vilka otroligt vackra blommor!!! Är här för första gången och ska titta runt på din blogg lite nu.
Kram från Efwa

Kine sa...

Så søte!Deilig med friske blomster overalt!!Og du er så flink til å pynte når du har besøk:) De kjeglene i zink var jo et KUPP!!Gøy!Ha en fin sommerlig helg:) klæm

Bland kuddar o busiga barn sa...

Åh så fina blommor du har fått!

Tack för kommentaren i min blogg. Min farfar har all sin släkt i Norge, det är nog därför han äter hjordgubbar på brödet! Då har vi rett ut det! :-)

Kram från Karin

Oslojente i Bergen sa...

Hei Silje!

Jeg vil gjerne ha beskrivelse til pappa skrotnisse. Har hytte i Bamble så tenkte jeg skulle ta meg en tur...Greit å ha noe å finne på hvis det regner;) Kan godt hende jeg kommer meg dit selv om det sol også! hihi...

Vet du åpningstidene også?

Nydelige blomster du har kjøpt! Lenge siden jeg har kjøpt noen planter eller blomster, gidder ikke gjøre det rett før jeg skal reise...er jo alltid 2 måneder i Oslo om sommeren og da trenger ikke blomstene og blomstre for kråkene i Bergen;)

Synnøve sa...

Hei hei! Så nydelige blomster, i herlige farger, det så veldig sommerlig ut :)

Jeg har lagt ut en oppskrift på sprø sjokoladekaker på bloggen min, jeg tror jeg fant dem via en annen for en stund siden, men synes å huske at hun linket tilbake til deg. Og det stemte, fant den under oppskrifter her hos deg :) Jeg linker til deg og "krediterer" deg for oppskriften i innlegget, om det er greit for deg? Men du må selvfølgelig bare si fra om du vil jeg skal ta det bort, så gjør jeg det :) Ha en god helg! Beste hilsener fra Synnøve

tinemor sa...

Så vakkre blomster!
Jeg elsker dem, og har også alltid avskårne, og her i huset blir det også handlet inn ekstra når vi skal ha besøk. Det gjør så mye med interiøret, pynter sånn opp!
Ønsker deg en riktig god helg!

Hulda sa...

Heisann! Jeg har også så mye jeg har lyst til å blogge og fortelle om, men må liksom ta litt av gangen. :) Nydelige blomsterdekorasjoner og buketter du har laget til. Kan tenke meg at gjestene satte pris på disse.

Deilig med ferie! Er selv akkurat kommet hjem fra Trondheim, måtte rett inn på bloggen og legge ut bilder fra shoppinga. ;)

Anna Lisa sa...

Nydelig med alle blomstrane du har pynta opp med. Sjønne fargar.
Ønska deg fin helg vidare. Klem

Aina sa...

Herlig med blomster, setter farge på rommene og sprer glede:0)
Håper dere hadde det koselig og at du har hatt en fin helg.

Ha en flott ny uke!

Klem fra meg.