tirsdag 8. juli 2008

Barnerom

I dag har jeg puslet med noe av det beste jeg vet, nemlig barnerommene! Selv om Ferdinand bare er 2 år, er han en lang gutt, og nå synes vi han hadde vokst ut av sprinkelsenga. Jeg reiste ut å kjøpte en ny, god madrass, og flyttet inn skuvsenga som tidligere sto på Augusta sitt rom.
Da han kom hjem fra barnehagen sto den klar, og han smilte fra øre til øre da han fikk se den, og hoppet oppi:)



Maileg'ene sover søtt ved siden av.



Jeg elsker lysslynger, men vet ikke om jeg tør å ha den hengende her. Har hørt om at unger har hatt det over senga, og at det har gått veldig galt. Huff! Sikkerhet må gå foran skjønnhet:)






Dette er også et av innkjøpene fra turen til Sandefjord, en hest fra Maileg! Nå er snart alle tingene fra sandefjord vist frem, hvis noen synes det begynner å dras litt ut:) Men jeg skal dit på shopping med ei venninne til fredag (uten barn!!), så det er fare for at enda flere ting kommer på bloggen:)

Maileg'er i pysjamas sitter på kommoden på rommet hans.

I dag har Ferdinand hatt sin siste dag i den "gamle" barnehagen, i august begynner han i en nybygd barnehage like ved oss. Det skal bli kjekt!
Nå skal jeg snart se Jordmødrene på nrk, gleder meg! Sist det gikk var jeg høygravid med augusta, og da fristet det liksom ikke å se på det:) Det kommer forresten flere barneromsbilder neste gang:)
¤
ha en flott sommerkveld!

44 kommentarer:

♥ H@rmoni ♥ sa...

SØT!
Kjempekoselig rom!

LYKKEBO sa...

For et herlig barenrom! Sengen var jo bare helt nydelig! Tenker Ferdninand var fornøyd når han kom hjem fra barnehagen.. Store gutter sover i store senger;) Mange søte detaljer..ikke minst den lille kaninen i sengen nedfor store sengen..

Ha en kjempe fin kveld!
Klem:)

Den gode feen sa...

For eit fantastisk koseleg barnerom!!! Sukk, eg lengtar tilbake til då godguten min var så liten at alt kunne verre søtt og lyseblått, gitt. Nå må det liksom vere ein litt tøffare stil på rommet hans. Elskar alle mailegane dine!! Klem frå Linda

posidriv sa...

Nydeleg! Dei er knallfine, både dukkesenga og den store senga!

Veronica sa...

Hei!
Så fint du hr gjort det til guttungen! Her kommer han nok til å sove godt:)

Du får ha en fiin dag videre:)

Miriam sa...

Så flott barnerom. Den senga var jo kjempefin! Har ei seng stående på vent til lillemannen vår også som jeg tenkte å gjøre klar til høsten, men nå ble jeg litt gira på å gjøre det med en gang ;) den må males litt da..
Kan tenke meg Ferdinand var fornøyd med den flotte senga iallfall :) Du er så flink til å gjøre det koselig.
God kveld til deg. Klems Miriam

Ann-Cathrin sa...

Så koselig rom:) Så detaljert og nydelig! Flink du er:)

Miss.T sa...

Knallkoselig rom Silje..Du er så flink til å lage det koselig rundt deg !! Tenker Ferdinand var fornøyd å følte seg som en STOOOR gutt : )

Ann-Christin sa...

Hei igjen Silje,
Barnerommet er helt skjønt, fikk lyst til å være 2 år og bo meg inn her ja :-)

Kaos sa...

Helt nydelig seng!
Og superfint barnerom :)

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härligt vackert barnrum. En massa saker att njuta av....

Ha en bra vecka!
MiaMaria

Hulda sa...

Virkelig noen flotte bilder fra en nydelig rom. :) Du har så gjennomførte detaljer i alt du gjør. Så fint!

christinasinteriør sa...

Vakkert rom!!
Delikat!!!
Ha en fin sommer videre!

Tussaluso sa...

Så fint barnerom. Skjønner godt at gutten din smilte når han såg senga han skal ligge i. Jordmødrene ja. Eg følgde med på programmet sist, og det var rett etter eg hadde født. Trur eg grein meg gjennom alle programma. Blei så rørt av å sjå fødslene. Ha ein fin kveld!

Siri sa...

Hei Silje!
Så nydelig barnerom!
Forresten er bildene din alltid nydelige, jeg blir støtt i godt humør av å lese bloggen din! Du har etter hvert gitt meg mye inspirasjon til ting jeg kan gjøre i den lille leiligheta mi, TUSEN TAKK! :) Klem fra Siri

lilla-lykke sa...

For et nydelig rom! Utrolig fint :)

tinemor sa...

SÅ søtt og kost det ble!!!
Skjønner han hoppet rett oppi sengen da han så dette.
La han seg ekstra tidlig også kanskje?
Ønsker deg en flott uke, og hærlig shopping på fredag!

Linn sa...

Kjempekoselig gutterom, med ei nydelig seng :)

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Tenkte jeg bare skulle si noe angående barnehagegaver:) Synes absolutt ikke man behøver å gi noe, og hvis man ikke er fornøyd trenger man jo ihvertfall ikke. Men hvis man ønsker å gi noe, men det er en stor barnehage, og det har vært mange voksne å forholde seg til, går det jo ann å gi noe felles isteden:) F.eks en bolle med sjokolader eller noe, eller noe å pynte opp pauserommet med. Det er jo hyggelig! Dette var bare ment som tips altså, mener ikke at man må gi:) Ha en super dag!! Klem Ann-Cathrin

Livy sa...

Heisann!
*sukk* enda et nydelig barnerom hos deg!! Du er virkelig så utrolig flink med det der altså!

Kjenner meg godt igjen i det du sier vedr jordmødrene - jeg var også høygravid og synes ikke det var så stas å se det sist gang, men det er nok bedre nå!

Masse flott du fikk kjøpt deg i Sandefjord, jeg tror nok at det er byen man bør dra å shoppe i ja:-)

Ha en fin onsdag!
Klem fra Livy

Anitas hus sa...

For ett herlig barnerom. Det er jo stor stas å få stor seng. Tenker Ferdinand var fornøyd:)
Ble kjempe fint i stuen din også med alle de fine bildene.
Hadde vært gøy og tatt en tur innom butikken til faren din en dag. Jeg bor jo her ute på solkysten, så en tur til Skien må planlegges, he he.
Ha en nydelig dag!
Klem:o)

Anita sa...

Hei.
Så koselig det ble der inne. Det er alltid stor stas med ny stor seng for sånne små.

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg var ikke akkurat høygravid, men det begynte å nærme seg slutten, så det fristet ikke å se på jordmødrene i høst, men nå syns jeg det er kjekt. Rart hvor fort en glemmer.

Ha en fin dag!
Anita Kristin

Synnøve sa...

Nei for et nydelig barnerom...! En fryd å se på, alt fra den vakre sengen, til det nydelige sengetøyet og de små detaljene... :) Et drømmerom! Til og med sengen til de små kaninene er jo kjempefin ;) Ha en fin sommerkveld! Synnøve (jeg linker forresten til bloggen din om det er greit :)

Tonje Marie sa...

Så koselig rom, kan tenke meg at han likte senga. Føler seg vel som ein stor gut no kan eg tenke meg =)Tihi

Lilla Blanka sa...

Hej!

Tack goa du för besöket och dina snälla ord i min blogg!

Åh vilka fina rum du visar..underbara sängar och Maileg-kaninerna (?) är ju såå söta!

Du undrade om receptet på Hallongrottorna? Det är många som frågat och jag skall lägga ut receptet snart.

Kram
Mia

Karoline sa...

dette kan du best:)
nydelig! elsker rommene deres.
og klesskaåpet ditt...sukk, jeg kan oveta det!
bare kjapt innom, hatt nydelige uker i frankrike. elsker det livet, slappe av v bassenget, eller rusle ned til middelhavet med palmene...og oliven, sukk og lavendelåkrene...
nåer vi innom og vaker - 7 maskiner i dag!!! og reiser på hyttetur med venner, og snart til danmark. spent på shoppingen i aalborg og gleder meg faktsik til legoland!
kos dere videre.
klem

Anna Lisa sa...

Så nydelig det var!!!
Sjønn seng og fine ting du har pynta med.
Her kos sikkert veslegutt seg:)Ikkje rart han blei glad:)
Ha en fin sommar vidare.
Klem

Silje sa...

Så flott seng han har fått seg, ikke rart at han hoppet oppi den med en gagn.

Det er ett kjempe flott barnerom har har.

Grip dagen sa...

Oj, oj, oj... Så mange vakre bilder!
Dette var en fryd for øyet!
Senga var helt nydelig. Det var også fargene og bamasene.
Så fint alt var satt sammen!

Jeg hadde nok også vært et stort smil om jeg hadde kommet inn på et slikt rom! Heldige Ferdinand!

Uuups. Ser at klokka flyr...
Jeg får liste med ned på mitt rom. Der ligger en gubbe og sover - en som skal på jobb om noen få timer...
Natta!
Marit

borghild sa...

Skjønner godt han smilte da han fikk se denne senga, det hadde jeg også gjort!!:-) Den er bare nydelig, men det har jeg visst sagt før:-) Kjempesøte Maileg'er også, en kan ikke få mange nok!!:-) Klem B:-)

tulla i skogen sa...

for et nydelig barnerom:-)kommer du og tar være og eller???har to rom som snart er ferdig i nydelen av huset og skal innredes:-)tusen takk for klem og tanker på tvillingenes dag.koslig å få:-)

førhelgsklem fra Randi

Klarafina sa...

Her så det koselig ut! De to kaninen i den lille sengen er kjempesøte!

Ragnhild w sa...

Hei Silje! Du har en fantastisk fin blogg, og eg e nok en av dem som ikke har blogg sjøl, og som sjelden legg igjen noen beskjeda. Men her e en :) E syns d e så koselig å lese bloggen din! Du tar så mange fine bilda! Også blir e jo så inspirert ;) Kjempeflott barnerom du har ordna i stand, og den senga e helt fantastisk. Ha en god sommer videre! Med vennlig hilsen Ragnhild (24 år, Oslo)

Mimmi sa...

Hej! Vad glad jag blir när jag ser att du läser min blogg ofta, jag har aldrig varit här förut och jag tycker att du har jättefint! Nu ska jag fortsätta läsa, så mysigt med barnrummet.
Kram/ Mimmi

frk.kreativ sa...

Så utrolig koselig barnerom!! Her kommer jeg innom igjen:) Takk for at du tok turen innom bloggen min og la igjen kommentar:) Ja jeg syr gjerne små muffinser for salg. Jeg skrev epost.adr min inne under innlegget der man legger igjen kommentarer. Send en epost om du er interresert om hvor mange og hvilke farger. Klem fra Lene

cilla's blogg sa...

Nydelig barnerom, og den senga er jo bare fantastisk fin!!

Klem:))

Tove sa...

For en flott seng, og du har jo "pyntet" den nydelig også:)
Når det gjelder lysslyngen har jeg brukt det over senga til Hannah i flere år, men jeg passer på å alltid ta ut kontakten når den ikke blir brukt og at vi bare har den på i korte stunder av gangen.


Gleder meg til å se flere barneromsbilder:)

liven sa...

Det var et kjempefint rom gutten din hadde da!! Så den nydelige sengen og herlige farger:O)

Bland kuddar o busiga barn sa...

Vilken fin säng!!!! Underbart! Älskar den lilla docksängen med Mailegkaninen också! Så mysigt barnrum!!!

Ha en skön helg!

Karilla sin hobbyblogg sa...

For et fantastisk barnerom!
Det er jo drømme rommet!
Ha en fin helg!

Aina sa...

Nydelig barnerom, bare sååå søtt:0)
Ha en fin helg!

Klem fra Aina.

Nr. 5 sa...

Oi, for en flott blogg du har. Har ikke oppdaget den før nå jeg. Og så fint rom gutten din har fått :) Kan se hvorfor han smilte fra øre til øre. Jeg har også en liten jente som er født i juni 06, og har lurt på om det kanskje er på tide med stor-jente-seng snart :) Tror ikke det blir så lenge til her heller. Ser vi har lik smak, så må nok legge deg til blogger jeg besøker-listen min ;)
Ha en fin lørdagskveld

Klem fra nr. 5

Drømmen om en eplehage sa...

Herlige bilder du viser!
Den sengen er jo en skatt da... Forstår godt smilet gikk rundt når lillegutt som begyner å sli stor gutt fikk se hva han skulle få ligge i :o)

Tips ang lysslyngen... Jeg har en på rommet til vår lillebror også, men jeg har spikret den fast ned langs skråtaket. Hos oss henger den på motsatt side av sengen da, men ser vi har lik form på rommene bortsett fra at dere har høyere knevegger enn vi var smart nok til å tenke på ;-)


Fortsatt god sommer!

Krabat sa...

Du har det så koselig i hverdagen din, du. Med barna, mannen din og huset ditt. Kos deg videre! Klem fra Anne