torsdag 5. juni 2008

Torsdag

Jeg har fått en utfordring av Hulda, som går ut på at man skal vise bilder fra ting man koser seg med å holde på med! Det synes jeg var en annerledes og hyggelig utfordring!

Her er noe av det jeg koser meg med om dagen: (og ellers i året også!)


baking: Jeg er veldig glad i å bake, og baker som regel noe hver uke. Det går mye i gjærbakst, og denne loffen ble bakt om mandagen. Gutta her i huset er veldig glad i all slags bakst, og det gjør det ekstra koselig å bake, for det blir alltid spist:)


planlegge og arrangere: Jeg er en drømmende person. Elsker å dagdrømme, planlegge og arrangere. På bildet over ser dere to av interiørpermene mine, det er utklipp fra forskjellige interiørblader. Jeg kjøpte ekstra mange blader under husbyggingen, og fant ut at jeg ikke kunne ta vare på alle, så jeg rev ut sidene jeg likte og tok vare på dem. Nå har jeg 5 fulle ringpermer, 2 av dem inneholder kun julebilder. Jeg koser meg med å kikke i dem!

Her er et bilde fra påskefesten jeg arrangerte i mars. Slike ting koser jeg meg med:) Først planlegge, så skrive innbydelser, dekke bord, bake kaker og til slutt ha festen:) Og jeg synes nesten planleggingen er det koseligste!




Henge opp klesvask i den deilige sommervinden! Spesielt klærne til mine søte små. Når jeg ser de små plaggene minnes jeg på hvor utrolig heldige vi er, og hvor glad jeg er i ungene mine. Klærne lukter så nydelig etter å tørket ute!


å være småbarnsmor: Jeg koser meg med å være småbarnsmor, og nyter mammapermisjonen hver eneste dag! Det går mye i det samme, bleieskift, grøtmåltider, amming, bading og legging, men for meg er det den største lykke!



hagestell: Det har skjedd mye i hagen i det siste, og jeg koser meg med det! Her er min store stolthet, en syrinbusk jeg kjøpte om tirsdagen, den har flotte blomster! Jeg har lite erfaring med hage, men det gir meg ekstra stor glede når jeg ser hvordan ting spirer og gror! Rips-, solbær- og stikkelsbærbuskene er fulle av grønne bær:) Jeg liker så godt "nyttevekster" som bærbusker og frukttrær, at ting ikke er bare til pynt!
¤
Har fått inntrykk av at folk begynner å bli litt forsynt av utfordringer, men jeg synes denne var så koselig at jeg gir den videre til Kine, Ann-Cathrin og Livy!
¤

Så utfordingen fra emmeline!
1:Hva gjorde du for 10 år siden?
Gikk ut av ungdomsskolen (vi skal ha reunionparty neste helg!), var 15 år og nyforelsket. Nøt sommerferie, sene kvelder og Pacific blue på tv.

2 :Nevn 5 ting du har/hadde på "gjøre-lista" di idag?
¤ Lage kyllingfilèt med ris, bernaisesaus, salat og hvitløksbrød til middag, og fruktsalat til dessert (jeg slår på stortromma i dag:))
¤ Ta inn dynene som henger ute til lufting, og ta på nytt sengetøy
¤ prøve å få malt videre på leveggen
¤ ringe pappa og høre om de vil komme på grilling en dag
¤ kose meg med mann og barn!

3:Snack jeg liker?
Sjokolade!!
4:Ting jeg vil gjøre som miliardær??
Jeg drømmer selvfølgelig om et eget sted ved sjøen, å fylle huset med flere Maileg'er, kunne reise så mye og ofte jeg vil, å kjøpe meg ny garderobe... Men det hadde nok ikke gjort meg noe lykkeligere, heller tvert om. Jeg ville gitt alle pengene til organisasjoner som jobber for å hjelpe barn, eller direkte til barn som trenger det. Jeg er av den oppfatning av at man har godt av å måtte jobbe for å få det man vil ha. Da har man alltid noe å drømme om:)

.5:Steder jeg har bodd?
Grenland og London.
¤
Jeg har sett denne utfordringen hos mange nå, så jeg dropper å sende den videre, ønsker dere heller en riktig god dag!

7 kommentarer:

Gamlå sa...

Hei hei.

Koselig innlegg og flotte bilder du har her!!! Er så enig med deg om det du skrev her.

ha en fin helg
Gamlå

mali-mo sa...

Hei! Tusen takk for kjempekoselig lykke-til kommentar hos meg før eksamen. vet du, jeg tror faktisk det hjalp for jeg følte at eksamen gikk kjempebra!

Koselig å lese litt om deg, med så masse utfordringer på en gang blir det litt skriving hehe. Litt kjedelig å skrive kanskje, men litt moro å lese om dem man er inne på bloggen til også, kanskje spesielt om de tingene man ikke blogger om. Artig.Ønsker deg en kjempefin kveld!

Ann-Cathrin sa...

hei:) Helt enig, det var en veldig fin utfordring:) Skal ta den snart..må bare tenke litt først;) Så deilig det ser ut med nybakt! Ha en flott kveld:) Klem Ann-Cathrin

Miriam sa...

hehe.. godt å høre at det ikke bare er meg som klager til produsentene ;)

Du det var noen deilige bilder fra baksten din. Herlighet for en heldig familie du har :)Jeg har ikke helt teken der for å si det sånn.
Og så er jeg helt enig med deg om klær i sommervinden. Det er så deilig! Ha en fin fin kveld :)
Klems Miriam

Anita sa...

Koselige bilder og lesing!! Du er en skikkelig husmor og en veldig god mamma!!! Har virkelig sånne verdier som jeg setter høyt! Og som er viktige!! Har vært på seinvakt, og nå koser vi oss med litt vin! Benkeplatene har kommet på plass ute og det ble bare såå fint!! Skal se om jeg får ordnet litt i helgen sånn at jeg får tatt bilder!! Nå er det snart natta for Anita'er;o) Kos dere i helgen! Klemmer fra meg!

Hulda sa...

Koselig å lese svarene dine. Her var det mange fine ting å kose seg med, flotte bilder også. Klestørk ute om sommeren er jo bare så herlig. :)

Smilla sa...

Veldig sunt for meg å lese bloggen din i dag kjenner jeg.

Du virker så utrolig fornøyd med tingenes tilstand og lever for de små gledene i hverdagen... Liten tankevekker for meg akkurat nå hvor jeg føler at jeg bare ser problemene og ikke nyter de små gyldne øyeblikkene. Takk for tankene og de fine bildene.