søndag 29. juni 2008

Søndag og innekos!

Inngangspartiet vårt begynner å ta form, nå mangler bare rekkverk og en benk på hver side. Er nydelig å kunne gå ut på en trapp, i stedet for en vinglete trepalle.
Og gøyere å kunne pynte opp litt også, når det blir mer helhetlig!





Jeg har funnet ut at fuchsia er min absolutte favoritt-sommerblomst! Så lett å ha med å gjøre, den bare blomstrer og blomstrer, med nye knopper hele tida! Også så nydelige blomster, de er jo som små kunstverk!



Dette kjøpte jeg i går, det er egentlig et stort sengeteppe, men vi skal bruke det til picnic-pledd og leketeppe. Det har blitt brukt i hagen både i går og i dag! Deilig for ungene å ligge på og leke på.

I går var jeg på samler- og antikkmesse i Stavern, det er fast tradisjon hvert år. Men i går fant jeg dessverre ikke så mye som jeg pleier. Denne gamle zinkbøtta kjøpte jeg, og den var visst norsk også. Rosen som står oppi kjøpte jeg i dag, har blitt så glad i roser, og har lyst til å fylle hagen med det! Men nå er den nok nesten full nok...



Disse to duftposene ble også med hjem, sydd av gamle stoff og fylt med lavendel.


Og til slutt to rød- og hvitrutete duker. Elsker tekstiler i rødt og hvitt. Duken på bildet under er ganske stor, ihvertfall 1x1 m, og blir koselig og dekke med på kjøkkenbordet og stuebordet. Spesielt til jul;)



Her har det akkurat kommet en liten regnbyge, og da blir det så koselig inne synes jeg! Da tenner jeg stearinlys og pusler i huset. I kveld skal vi se på film, vi har leid Evan Almighty, håper den er bra:) Mangel på sol og varme fører til mer shopping og mer godis&film foran TV.. Hvordan skal dette ende....:)

Ha en fin søndag!

12 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Er det ikke typisk at den messen var nå å ikke om en uke.
grrrr....en uke for tidlig....neste uke reiser jeg til sravern. Blir der i en hel uke. Men jeg tror jeg skal få med meg mange flotte butikker, flotte steder og forhåpentligvis et nydelig sommervær. Denne uka skal brukes på å pakke, rydde og slappe av. FERIE ER DEILIG:o)

Kine sa...

Så flott det var ved inngangspartiet da,og jeg digger den BLÅ døren din;) Alltid mye fint å se her på bloggen din!!!!Ha en fin kveld:)

Trønderpia sa...

For et nydelig inngangsparti!
Og du har jo pyntet det så fint opp!
Så mye fint du har kjøpt, og picnic-teppet var helt i min smak.

Må le litt av "inngangspallen".
Første huset vi kjøpte, var det pall foran inngangsdøra. Gemalen snekra en fin platting, men vi solgte huset og flyttet.
Og hit vi flyttet var det jammen meg en pall foran inngangsdøra her også! Og huset var 10 år gammelt, så de hadde altså hatt en pall som trapp i 10 år.
Så Gemalen måtte til å snekre igjen han, hehe.

Så pall er i grunnen ganske in for tiden =)

Ha en finfin søndagskveld!

Klem fra Vibeke

Krabat sa...

Hei, utrolig flott klesskap du har! Og så mange fine klær og sko. Jeg elsker også å rydde i klærne mine. Men nå har jeg startet forfra igjen. Har gått ned 10 kilo (på Roede) og må kjøpe inn nye klær. Enig med deg at sommerregn er herlig! Men nå ser det visst ut som sommeren kommer med sol. Hurra!

Tonje Marie sa...

Er ofte innom din koselige blogg eg no =)
Kjempe koseleg med flotte blomar og lykter utanfor døra =) Veldig fint hus :)
Ha ein fin kveld vidare!

Hulda sa...

Så fint det ble foran inngangen hos dere. Blomster er alltid vakkert, likte godt fucsiaene dine.
Husker at morfaren min pleide å ha store fucsiaer ute.

Veldig fint det teppe du har kjøpt, det kan jo passe til jul også, i de fargene, sammen med dukene med røde striper. ;)

Fikk du kjøpt buret?

Livy sa...

God kveld!
Så utrolig fint det blir rundt inngangspartiet deres! Også så koselig du har gjort det med lys og blomster - kjempefint!

Det sengeteppet var utrolig fint, også så lurt å bruke det til piknikpledd, det er jo litt tykt og godt!

Ja de er herlige disse små! Signe spiser både grøt og middag og er egentlig veldig nyskjerrig og glad i det meste, bortsett fra banan, da grøsser hun*lol*

Ønsker deg en kjempefin start på uken - og nå sier de at sommeren kommer - JIPPI!

Klem

Tove sa...

Kjempekoselig inngangsparti du har allerede nå, kan tenke meg det blir fint med rekkverk og benker ja:) Har hatt lyst til å reise på messa i Stavern i mange år, men aldri fått det til, kanskje neste år? Men innbiller meg at det er litt dyrt?

Og du har ditt eget walk in closet.... behøver du ikke dele med mannen din engang???? Heldig er du jo egentlig uansett da:) Det så kjempefint ut, og jeg har sagt det før, men du er jo sååå heldig som har en svigermor på Noa Noa! Elsker barneklærne derfra også, Hannah var så liten av seg frem til i fjor at hun ikke har passet inn i klærne der, .. før i fjor.. og det ble dyrt:)

Håper dere får fint vær i Porsgrunn denne uka! Om bare 11 dager er jeg i Porsgrunn også, GLEDER MEG

klem

Hespe sa...

Nydelig inngangsparti - her vil enhver gjest føle seg velkommen!!!

Nå er det like før ferie for meg :o) Overkant av to arbeidsdager igjen, og da... jiippiii!!! Reiser først til Kiel med Magic/Fantasy, og deretter videre til Nordfjord hvor jeg skal feriere i to uker. Himmelrik!!

Ønsker deg en strålende sommer - kos deg masse!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Miss.T sa...

Koselig på trammen din silje : )
nydelige blomster.. likte godt det sommerlige picnikteppet ditt .

Håper sommeren kommer tilbake til norges land snart !

Huset på toppen sa...

Nydelig inngangsparti dere har!!!
Du viser så fin blider her hos dere, og den flotte lykten du har i zink på veggen ved døren,aldeles nydelig !! Og de ser utrolig goe ut de mandelsnurrene, det fikk jeg så lyst på nå, sukk elsker gjærbakst:-)så fint at du harv med oppskiften,den må jeg prøve:-)

Ønsker de en fin mandagskveld!!

Gamlå sa...

Så flott du har fått det. Bildene du har tatt var også fine.
Takk for koselig kommentar i bloggen min.
Gamlå