mandag 9. juni 2008

Innvielse av spisestua!

I dag skal vi ha middagsgjester, og vi skal bruke spisestua for første gang!


Det var en fryd å dekke det nye bordet! Da jeg hadde den gamle spisestua hadde jeg alltid heldekkende duker, men nå kan jeg bruke brikker og løpere også.





På menyen står det lasagne med tilbehør, og is med peanøtter og non stop til dessert.



Krystallglassene er fra butikken til pappa skrotnisse.



Nå får jeg sette i gang med matlaging, klesvask og den siste ryddingen i huset.

HA EN FIN NY UKE!

25 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Å så herlig bord. Akkurat sånn som jeg ønsker meg. Du er heldig du:O)

Anita sa...

Heeeeeeeeei!! Så nydelig du har dekket, som alltid!! Idag er jeg hjemme fra jobb pga at jeg er så allergisk om dagen og klør og nyser hele tiden!! Ønker meg bittelitt regn så det blir litt "renere"! har ikke vært noe særlig ute idag, bare innekos!! Kos deg med middagsgjester ved ny bordet, så snakkes vi en annen dag!! Klem!

Bo med barn sa...

Vi har også vært på dyregården dere var på. Der er det så fint...og ikke så langt unna! Helt supert! Ungene storkoste seg der ifjor med å holde kaniner og ri på hest:)

aase sa...

så rålekkert bord du har dekket!!! Blir nok kos og latter der!! det erså koselig med middagsgjester!! Hos meg blir det alt for sjelden nå for tiden! Før hadde jeg gjester støtt! kos dere masse!!

liven sa...

Så fint du har dekket på den flotte spisestuen din!!
Disse glassene din var fiiiiine:)

Is med peanøtter og non stop er en favoritt hos meg:)

Ha en fin kveld:O)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Fint du har dekket bordet. Søte brikker, det er greit med det av og til istedet for duk hver gang.
Ha en strålende uke! :O)

anneskreative sa...

Sååå lekkert det ble.
Gratulerer så mye med el utført jobb.
Moro og være fornøyd,,,,ikke sant?
Anne

Hulda sa...

Så flott! Du liker deg godt når du får stelle i stand til selskap, det ser jeg. :) Bordet er lekkert dekket, så sommerlig og fint.

Huset i Hagen sa...

Dette ble jo kjempefint! Du er så flink til å dekke fine bord. Det har vi sett før også. :0)

Ann-Cathrin sa...

Så flott du har dekket og pyntet:) den nye spisestuen din er virkelig fin! P.S. Jeg har ikke glemt utfordringen din, den kommer snart! Synes den var en veldig fin utfordring:)

Fru Fjeldhammer sa...

Lekkert!!!

Blå-hvit samlemani sa...

De var heldige de som fikk sitte ved det flotte pyntede bord! Det er rart hvor fornøyde vi bllir dersom vi får noe nytt...Trenger ikke alltid være noe stort..

Npr jeg skal ha venninner på besøk, er det ofte jeg bare "må" handle noe til bordet... Det er så kjekt syns jeg.....

LillaL sa...

Å -så flott du har dekket på! Jeg synes du er så flink til å lage pent bord når du får gjester, må være en fornøyelse å spise hos deg:)

Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min forresten.

Emmeline sa...

FANTASTISK FLOTT:)
Gratulerer med knallfint bord Silje, og ikke minst var det jo bare UTROLIG delikat pyntet og fikset...
Høres så deilig ut med lasagne og is og peanøtter, men den maten er vel overstått og spist for lenge siden kan jeg tenke meg? Bordekningen får meg til å krible...jeg er veldig svak for rosa og tenk så gøy å komme inn her og sette seg til bords??
Stilig! Du får det alltid så fint til, med lekre glass fra pappa skrotnisse og gøye brikker:)

mali-mo sa...

Så fint det ble! Kos dere med gjestene!

Mona. sa...

Herlighet så flott du har pyntet....det var hos deg man skulle vært gjest !!! Nydelig bord,skjønner godt at du koser deg med pynting.....og praktisk med brikker,istedet for duk !! Men nå har jeg samme problem som du hadde,må bruke bare store duker,da bordplaten har fått noen kraftige merker.... Så nå vurderer jeg og male det,men ting tar tid..... Her går det i bestillinger av malerier og skilt,så det får komme etterhvert :) Ha en fortsatt fin dag !

Miss.T sa...

For et flott sommerlig bord du hadde dekket.. Det ser så herlig ut å være gjest i ditt hus : )

God uke til deg også !

MeyBiMe sa...

Å så flott spisebord du har kjøpt deg!!!
Og flott oppdekking!!!
Jeg har mitt i furu...som jeg vil skal bli plutselig FERIG MALT!!!!!
Men her er så mange prosjekter og avsluttninger for tiden at....
Ting Tar Tid!!!
Ja ja....
Ha en fin dag :-)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så lekkert dekka bord!! eg ønker meg VELDIG ny spisestove :o)
Tippa gjestene storkosa seg!
Ønsker deg ein fin dag!

Mia sa...

Så fint du har fått det i spisestuen din, men nydelig dekket bord, og alt så vakkert og delikat. Heldige du!

Ingrid sa...

Så fint du har ordnet det for middagsgjestene dine. Kan tenke meg det er herlig å få dekke et splitter nytt og kjempefint spisebord! :)
Håper du koser deg med deilige sommerdager - her har sommeren kommer tilbake etter et par dager med regn. Det gjorde jo bare godt med litt fukt til blomster og plen..
Ha en fin dag!

Hespe sa...

Åh, så utrolig nydelig bord du har dekket - herlig sommerlig...!!

Ønsker deg en fin dag videre!!

Bente sa...

Hei:)
Gratulere med nytt bord:)
Har sittet og kost meg med siden din,veldig mye fint og koselig...det må være deilig med nytt hus:)

Så fint du hadde dekket og...
Jeg synst og det er så koselig:)Til jul ene året ,skulle vi være hos oss,vi er mange,og jeg gledet så til å pynte bordet...etter tips fra ett blad,hadde jeg røde epler,dyppet i tynn melisglasur,så de skulle se frostet ut,satte i en liten skål,på tallerkenen. Så kom da min familie,og det ble jo veldig fint,men og komisk,for en av mine brødre skjønte ikke at dette var pynt:)Han satte gaffelen i eple,prøvde å skjære,og sier oppgitt "hvordan i all verden eter mann dette da???" Trodde det var forrett:):)

Du,er det mulig at du kan gi meg oppskriften på den marengskaken
du laget på hytten? Den så så god ut:)

Så koselig med gårdsbesøket,kan tenke meg at ungene koste seg:)

Ha en fortsatt fin uke:)Klem:)

Anonym sa...

Aldeles nyydelig!! Ble helt betatt!! Hvor har du kjøpt spisestuen og de lekkre rosa brikkene?? :D

Silvia sa...

Hei

Så bra med spørsmålrunde:-) Nå ble jeg glad.

Hvor har du kjøpt den nydelige spisestuen?
Og de nydelige blondegardinene i stuen og i loftstuen? Og liftgardinen i loftstuen og på rommene til barna?

På forhånd tusen takk. Du har en nydelig blogg. Kunne du hatt oftere blogginnlegg?

Mvh Silvia