søndag 1. juni 2008

En strålende sommerhelg!


Dette har vært en fantastisk helg, strålende sol og kjempevarmt! Krysser fingrene for at det skal vare:) Vi har vært ved sjøen i dag, og grillet på hytta hos mamma!



Og Ferdinand tok årets første bad i dag, først med klær, og så uten. Vannet holdt 17,5 grader, og det er jo ikke SÅ ille:) Lillemann var ihvertfall i strålende humør, og ville IKKE opp av vannet.



Hytta til mamma og mannen hennes. De bor her i sommerhalvåret, og her er man alltid velkommen!



Et sånt kunne jeg også tenkt meg:)









Mamma og jeg deler interessen for interiør og gamle ting. Veggene i hytta er malt i en nydelig gammelrosa farge, og det går mye i hvitt og blått.


På formiddagen i dag hadde vi besøk av mannens familie fra Kristiansand. Det ble litt på sparket, men jeg bakte denne marengskaka, som var veldig enkel.


Karamellpuding ble også servert, fra frysedisken i butikken da:)



¤

Håper dere har hatt en fin helg, og får en flott ny uke:)

15 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Det så utrolig koselig ut på hytten til din mor. Det er deilig å ha en slik plass å reise til.

Hulda sa...

Oi, så koselig helg dere har hatt! Du har tatt noen fine bilder også, jeg ser alt for meg. :)

borghild sa...

Ser ut som om din mor og mannen har det kjempekoselig på hytta, og beliggenheten så heller ikke dum ut! Gøy å ha en slik plass for dere også, at dere bare kan komme når dere vil...:-) Klem B:-)

Knyttis sa...

Åh så otroligt vackra bilder du visar! Härligt med underbart soligt väder och besök i mammas fina sommarbostad!

Ha en härlig vecka!
Håller tummarna för mer sol!

Hulda sa...

Det er noe til deg på bloggen min. :)

Tyra sa...

Oj, hvilken koselig hytte! Jeg pakker meg selv ned i kofferten jeg, altså!
Og så lekker spisestue dere har fått dere!! Virkelig lækker!!
Vil ha, vil ha!!
Bilder fra Juleboken til Jeanne D'Arc kommer, var bare umulig å få lagt opp på maskinen på jobben. `Grrrrr,hadde ikke tid til å krangle med maskinen, jeg ble jo så utålmodig med å fortelle om boken, vettu!!
Klem fra Cathrine.

Anita sa...

Heeeei!
Hytta så såå flott ut!! Så koselige bilder av store vennen!!! Ane badet også igår, og kjempekoste seg i strandkanten! Vi var på vår første øytur og fant en flott plasse som kommer til å bli besøkt ofte i sommer!! Skal desverre på jobb nå også på onsdag og torsdag! Får prøve å kose oss litt ute på jobben også! Sitter selv ute på baksiden, men måtte inn og puste litt! Orker ikke så lenge av gangen:o) I helgen var vi på noe som heter Rola turn fest og der ble Amalies lag nummer 5 av 23!!! Så utrolig bra!! Bare litt stolt;o) Nå skal jeg snart vekke Ane også er det jobbing!
Kos deg videre i sommeren! KLemmmer fra meg!

Smilla sa...

Ser ut som om dere har hatt en deilig helg. Fantastisk hytte og nydelige bilder. Takk for at du deler med oss :O)

aase sa...

Så herlige bilder fra en fantastisk helg!! hytta ser jo fortryllende ut!! hi hi,benken er jo gansek så lik den jeg akkurat har fått påkjøkkenet jo!! De er bare såååååå fine!!!

Kine sa...

SÅ koselig det var på hytten deres:) Herrlig nå når sommeren har kommet for fullt!OG søte bilder av en liten Ferdinand;) Ligger en utfordring og award på bloggen min!klæm

Dans på roser sa...

Hei!
Takk for koselig kommentar i bloggen min!
Din blogg er ny for meg, koselig å kikke innom her.
Herlig hytte, og den spisestua di var delikat. Mmmmm... likte veldig godt det skapet jeg skimtet i bakgrunnen med kryss-sprosser på. =)

Deilige dager nå, og ungene kan bade og plaske litt i sola. Herlig!

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Så herlig det så ut på hytta til moren din! Fantastiskt!
Kikket på spisestuen din også. Den var bare rålekker! Gratulerer!!! Trine

♥ H@rmoni ♥ sa...

Kjempekoselig!
Så fint å ha en flott hytte å reise til.
Grattis med ny spisestue! :O)

NYT SOMMEREN!

Tove sa...

Hei
Dere har det flott hjemme i Norge nå ja, ingenting slår varme sommerdager ved sjøen:) ( ivertfall ikke for unger:) ) Og for et sted moren din har! Er dere der mye om sommeren dere også?

Vi flytter hjem til Porsgrunn i begynnelsen av juli, gleder meg masse!!! Er det i samme by du bor, eller nabobyen?

Ha en flott sommeruke:)

Mona. sa...

Hei Silje,og takk for gode ord,inne hos meg :) Godt det er flere som tenker som meg....håper som du sier,at folk "ser" mer av oss,enn bare det vi kjøper.....og det vi lager.. :) Ser ut som dere har kosa dere skikkelig,herlig badebilde av gutten din !! Og den hytta.....jeg har ikke ord,det må jo være paradiset !!!! Tenker dere setter pris på den plassen,ja : ) Likte også den nye spisestuen din,veldig godt......vurderer å male min egen,men er så usikker på farge,hvit eller lys grå.....må nok spekulere litt til,det er jo litt drastisk....den er i kirsebær nå. Og det er jo ikke helt i tiden,lenger....men jeg liker den stilen den har,så det blir nok ingen ny... Kos deg,og ha en fortsatt fin uke :)