fredag 6. juni 2008

En dag på dyregården!

I dag har vi vært på dyregård! Venninna mi og hennes datter, og ungene og jeg dro til denne herligheten, som ligger knappe 5 minutters kjøretur fra oss!


Påfugler er flotte dyr, men bråker fælt, og denne vekket Augusta da hun nesten akkurat hadde sovnet.. Typisk:)

Gråtass er Ferdinands store helt om dagen, og i dag fikk han sitte på en ordentlig en:) Han var nesten umulig å få ned igjen!

Lysluggen vår er veldig glad i dyr, og er nesten litt for uredd.. Her hilser han på en lama.
Jeg er oppvokst i denne dalen, og jeg synes det er et nydelig sted. Jeg bor jo heldigvis ikke så langt unna nå heller:)


Var ikke dette settet nydelig? Skulle gjerne hatt det i hagen ja!

Bare barneføtter i grasset. Da er det sommer:)
Vi hadde med oss brødmat til lunsj, og jeg lurte litt da Ferdinand ba om mer mat sekunder etter at han hadde fått en brødskive. Jeg snudde meg rundt, og så denne kjekke karen gumlende på brød med peanøttsmør:) Er jo bra at F deler med seg da, men han skulle jo helst spise litt selv også..

Kjekkingen stikker hodet ut og lurer på om det ikke er mer mat å få..




Jeg skulle så gjerne hatt høner.. Men det gjør seg vel ikke helt på en tomt på 560 m2, med naboer på alle sider...:) Så jeg måtte nyte dem på dyregården.




God helg ønsker jeg dere alle, og takk for i dag E og M:)

16 kommentarer:

GundaM sa...

Ser ut som om dere har hatt en flott dag! Og ja det hagesettet var bare "må ha" greie!

Ønsker dere alle ei riktig god helg i varmen!

Hulda sa...

Så koselig dere har hatt det på tur i dag! Flotte bilder. :)

Kerstin sa...

takk for koselig hilsen inne hos meg. her var det skikkelig landlige bilder. Dette likte jeg virkelig godt!
Minner fra barndommen kom med alle disse flotte bildene dine:=)

Ha en fin helg.
Klem Kerstin

jorunnslilleverden sa...

Kan tenke meg ungene koste seg! De er jo alle så glade i dyr. For et fantastisk bilde du har tatt av påfuglen!! Det må være et av verdens vakreste dyr, jeg rett og slett elsker dem :0)
Ha en fortsatt god helg!

Nilla sa...

Så trivelig å ha med ungene på sånne utflukter:)

Ha ei fin helg!!

Tove sa...

så koselige bilder, så ut til å være et perfekt sted for Ferdinand med både gråtass og dyr:) Og forrige innlegg var også veldig koselig, mange flotte måter du koser deg på ja

Og du vi bor på nøyaktig samme sted! Så spørs om ikke vi plutselig ses en dag ( vel ikke de nærmeste fem ukene, men etter det:) )

ha en flott helg!

klem

Anita sa...

Så utrolig flink dere er til å få til å gjøre ting!! Flotte bilder!! Her var det fest igår;o) Ble litt sent, men må jo opp om morgenen allikevel!! Vi satt ute og koset oss, så deilig og stemningsfullt og sitte ute en sommer kveld! Nå skal vi til byen , for å handle litt sommertøy, og i kveld er det gatefest!! Skikkelig kos det også!
Kos dere i helgen! Klem!

prinsessa1976 sa...

Så herlig det ser ut. Ungene har godt å være i lag med dyr. Å ikke minst dele med seg. Ønsker deg en fin fin kveld. Klem fra Elin:O)

Millas hem sa...

Hejsan!
Vilken härlig dag ni verkar ha haft i djurparken. Påfågeln är jättehäftig! Men sötast av allt var nog barnfossingarna! :)
Ha en bra söndag!
Kram Camilla

MiaMaria sa...

Hej!

Och tack för besöket och välkommen igen...

Men så mysiga bilder...
Gillar verkligen fotot på Påfågeln, så vacker!

Ni der ut att ha haft en trevlig dag i solen!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Blå-hvit samlemani sa...

Skjønne bilder av små babyføtter... det er så yndig

Så ut som en flott dag både for store og små..

Silje sa...

Se ut som dere hadde en veldig koselig dag. Og dra på bondegår med barna er veldig gøy, det er så godt og vite at de har hatt en kjekk dag.

Og inne i bloggen min ligger det en award til deg!

Ha en flott kveld :)

Ann-Cathrin sa...

Så flott det ser ut:) Dere hadde det nok helt supert!

mali-mo sa...

Så ut til at det var midt i linken for sønnen din, hehe, jammen ra den lamaen ikke var gnefsete...og de bildene av geitebukken var jo herlige da!

Lovise sa...

Så spennende besøk dere har vært på.
Det bildet med nakne barneføtter var bare helt nydelig!

Jill sa...

Så koselige bilder!
Påfuglen var vakker!!!