torsdag 12. juni 2008

Bare barnemat

Augusta er godt i gang med grøtspising, og siden hun får det flere ganger om dagen tenkte jeg at jeg måtte finne på noe lurt, siden den gule Nestlèpakka stadig blir stående på benken.. Jeg fant fram to glasskrukker, lagde "navnlapper" og festet med band rundt. Enkelt og greit, og mye penere å se på:)

Dette burde vel være ganske idiotsikkert:)


Se hva jeg har fått av mannen min i dag! Vi har 5-årsdag i morgen, men da skal han ut med jobben, så han ga meg blomster i dag! Et dusin langstilkede roser, har aldri sett så lange roser før jeg..

Nå pynter de opp i stua, og minner meg på hvor FANTASTISK mannen min er:)


I dag har jeg også fått en aldeles nydelig pakke fra min hemmelige venn, tusen takk!! (du kjente kanskje igjen båndene på krukkene hemmelige venn?:)) Jeg ble så glad for både gaven og kortet, og bilder kommer i neste innlegg!

HA EN FIN KVELD!

27 kommentarer:

Den gode feen sa...

Så lurt, og ikkje minst koseleg! Buketten din er vanvittig fin. Fekk meg til å undra på kva dag det er som dukkar opp i oktober, og rekna meg fram til 7-årsdag, hehe. Rart kor tida fyk gitt. Ha ein fin torsdagskveld!

Silje sa...

Veldig smart og flott løsning på opbevaringer av grøten. Disse grøt pakken er jo ikke så dekorative.

Og for noen nydelige roser du fikke av mannen din. Han er snill han.

Ha en flott kveld!!

Tove sa...

Så utrolig koselig og fin måte og oppbevare grøten på! Nå var det plutselig veldig synd jeg ikke har en baby i huset for de pynter så absolutt opp på kjøkkenbenken ja:)
Nyydelige roser du har fått av mannen din, det er godt at man husker på hvor heldig man er innimellom ja. Jeg jobbet noen uker i en blomsterbutikk i fjor ( på hovengasenteret) og det var så morsomt med mennene som kom inn for å kjøpe blomster til kjærster og koner, enten visste de akkuratt hva de skulle ha, eller de så ut som store spørsmålstegn:)

Ha en flott helg

Hulda sa...

Så lurt, og ikke minst en nydelig løsning på oppbevaring av grøt. :) Flotte merkelapper du har laget.

Gratulerer med bryllupsdagen! Det var noen vakre roser mannen ga deg. :)

Whoopsi Daisy sa...

Nydelige krukker.
Nå fikk jeg lyst på grøt også :)
God helg
fra
Whoopsi Daisy

jorunnslilleverden sa...

Det var noen nydelig glass du har laget til grøten! Vi som ikke har små barn lenger får finne på noe annet å putte i glassene vi da ;0)
Så utrolig snill mann du har!!

tinemor sa...

Så smart og dekorativt!!!
Gratulere med 5 års dagen i morgen!
Lekkre roser! Desto lengre stilk, desto høyere pris pr stk. Snill mann du har!!

Miriam sa...

Så lurt å ta grøten på glass! Kjempe koselig. Husker tilbake fra grøtepoken ja, at den boksen hadde en tendens til å bli stående på benken.

Nydelige roser. Mannen din har forstått veien til en kvinnes hjerte ;) God helg!
klems Miriam

Ingrid sa...

Hei! Det var en smart måte å gjøre det på. Jeg husker godt de lite vakre Nestle-pakkene som sto over alt. Blir det en slik periode igjen, så vet jeg hvordan jeg skal gjøre det nå. :)
Kjempefine ting du har kjøpt, som du viste i forige innlegg også.
Gratulerer med 5-årsdag! :) Vi har vært gift i seks år i slutten av måneden.. tida går fort!
Klem

Hespe sa...

Så herlig merking av krukkene!! Denne idén tar jeg med meg videre!

Ønsker deg en flott helg!

Klem:o)

Anonym sa...

Må bare legge igjen en liten kommentar etter å ha sniklest på bloggen din en stund. Synes bare du er så utrolig flink til å gjøre det koselig rundt deg. Blir så inspirert av å lese det du skriver og kikke på bildene dine! Og gratulerer med bryllupsdag, nydelige roser!

Livy sa...

Heisann!
Så nydelige roser du har fått, og gratulerer med dagen!!!

Så kjekke de krukkene var, også så fine du har gjort dem! Synes du skal begynne med scrapbooking jeg:-)

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min forresten. Ja det badet er tragiske greier - og at det går ann at folk oppfører seg så uprofft, det firmaet kommer jeg ALDRI til å anbefale til noen!

Konfirmasjonen var veldig hyggelig selvom det ikke er til å unngå at det blir litt vemodig også. Det hele blir veldig spesielt når han i tilegg ikke har noe kontkat med pappa'n sin og bor hos sin stefar. Men gutten har det veldig fint altså! Men man tenker jo veldig rundt dette, og det er nok min store skrekk her i livet.

Tusen takk for utfordringen, jeg har endelig fått svart på den nå!

Ønsker deg en fin helg Silje!

Klem fra Livy

Anita sa...

Jeg har også grøt i glass, men ikke såååå koselige som dine!! Lurt det der!! Gratulere med dagen!! Bryllupsdag eller treff dag?? Du får kose deg alene og ha en flott helg! Klemmer fra Anita!

Stine, Geir Morten og Sondre sa...

Kjempelurt å gjøre sånn med grøten!
Vi har samme "problem", med at grøtpakkene alltid blir stående framme. Tror jeg får stjele ideen din, og lage noe sånt jeg også. Ser jo mye mer dekorativt ut :-)

Ha en fin helg!

Tulip sa...

Mye mer koselig med grøten i glasskrukker enn de kjedelige pakkene, ja!

Så god mann du har som viser sånn oppmerksomhet! Men regner jo med du fortjener det da!! :)

Ha en flott helg...

anneskreative sa...

Så lekkert du har gjort det med oppbevaring av grøten,,,,,mye hyggeligere enn papp kartongen.
God helg
Anne

Hobbyhuset-Merete sa...

Knallgod ide!! og så søtt det blei med grauten oppi glassa :o)
Nydelege roser du har fått av mannen din, heldige du ;o)
Ønsker deg ei fin helg!!

Anna Lisa sa...

Dette med barnematen var jammen lurt!! Og ikkje minnst fint!!
Kor fikk du tak i de lappane frå?

Rosene var nydelige!!! Så kjekk mannen din er!!

Dei blå og kvite prikkette krusene fra Søstrene Grene falt eg pladask for...Skulle ønske eg hadde den butikken nærmare meg!! Så dumt..En av mine favoritt butikker ihvertfall.
Håpa på ein Oslo-tur i løpet av sommaren, men vaskelig å planlegge når man akkurat har fått baby i hus..
Ja den lille lar vente voldsomt på seg...enten er babyen sjenert eller voldsomt sta!...den har det vist godt inni der iallefall :)
Gleda meg til å kunne fortelle dokke nyheter om den lille...
Koselig at dokke følger med:)
Ha en koselig kveld og ei riktig god helg!!
Klem

Ann-Cathrin sa...

Så søte grøtglassene var:) For en god ide! Vakre blomster:)

borghild sa...

SÅ fint det ble med de to glasskrukkene! Kjempegod idé, for jeg ser at her også blir pakken ofte stående på benken...
Flotte roser du hadde fått også, det er jo litt spesielt med langstilkede!:-)
Vi har vært i Danmark noen dager nå, og jeg passet også på å handle med hjem noen blomster. Hadde tenkt å kjøpe med noen peoner (som koster en brøkdel av det de koster her), men så hadde de ikke peoner på den plassen vi stoppet for å handle før ferga gikk, så da ble det roser istedenfor, to bunter for 35,-!!:-) Ha en super helg! Klem B:-)

mali-mo sa...

Så fin rosebukett du fikk!

Grøtpulveroppbevaringen var kjempesmart, har hatt noen øyeblikk med gremmelse over stygge grøtpakker her i huset også men desverre var jeg ikke så lur som deg, så mine ble bare til stadighet dyttet inn igjen i skapet (har så liten skapplass at de kom fram igjen støtt hehe).

Koselig kommentar du skrev inne hos meg, var kjekt å høre fra dine lekestueopplevelser også. Går nok greit å få opp en når mannen din er snekker ja! Vi startet friskt på vårt prosjekt og rev alt innvendig, men siden har det ikke skjedd stort ;) Vi får nå se om den blir ferdig i sommer. Ønsker deg en fin helg!

Bente sa...

Hei:) Tusen takk for oppskriften!!!Den skal jeg lage i dag:) mums :)

Stakkers deg da! det må ha vært kjipt at de ikke sa noe,etter strev og at du jo sikkert selv var kjempefornøyd......

Før jeg begynte med denne bloggingen,og det er jo ikke så lenge siden, fikk jeg ofte høre av familien min,at jeg liksom aldri ble fornøyd med huset og hvordan jeg har det,fordi jeg stadig ,i mange år, har holdt på med å ommøblere,male møbler,vegger,og i det hele tatt forandre på tingene hjemme...jeg elsker jo å holde på med det...men de skjønner jo ikke at dette er min lidenskap,og hobby og store interesse. Det er jo ikke pga at jeg ikke er fornøyd,at det hele tiden er forandring,men nye ideer dykker jo hele tiden opp,og jeg elsker det...tror de begynner å skjønne det:) Men,det var en sann fryd å oppdage denne
bloggingen,treffe så mange skjønne damer som deler denne fine
interessen:) Noen som forstår:):)

Du sååå søte glass du har ordnet til grøten!! Helt skjønne!! Så søte kort og....

Gratulerer så mye med 5 års dagen!!
Snill mann du har,som til og med husker dagen:):)

Så alt det flott du hadde shoppet i forige innlegg,så gøy! Hørtes deilig ut med en sånn jente kveld:)
Det er noe man kan leve på lenge:)

Dette ble ett langt innlegg,men ønsker deg en skjønn helg:)

Klem fra meg:)

Solstad sa...

For en god ide ...og så fint som det ble da !!
Gratulerer med 5 års dagen, nydelige roser ! ...du er heldig :) De pikketet krusene dune var kjempefine altså !!!
Ha ei fin helg :) Klem

Millas hem sa...

Grattis till era 5 år!

Fina bilder på prickiga muggar och dukningen.
Jag har precis tagit bilder med jordgubbar och likadana servetter du hade till dukningen!
Sött med grötburkarna! Du är påhittig du!
Kram Camilla

anettes hus sa...

Gratulerer så mye til dere begge to! 5 år er jo et tall verdt å feire! Vi har snart vært gift i 10 år - huff, tiden går!!
Rosene var kjempe-flotte! En klassiker som aldri slår feil.

Ha en fantastisk flott helg!
Klem Anette

Donnas verden sa...

kjempesmart med de grøtglassene, tror jeg skal prøve meg med noe liknende:) Her har vi begynt med smaksprøver, og det meste blir spyttet ut igjen er jeg redd, he he. Men etterhvert håper jeg han liker det bedre.

aase sa...

Som Livy sier så MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ du bare begynne med scrapbooking du!!! Vi ser jo helt klart at det hadde vært noe for deg!!!! tror jeg får invitere dere til en scrappehleg hos meg når stabburet er ferdig jeg gitt!!!