onsdag 21. mai 2008

Piknik

I dag har vi vært på piknik! Ungene og jeg, og venninna mi med sønnen hennes på 1,5 år, koste oss masse, og endelig er det fine været tilbake!


Vi reiste til en fantastisk flott park (dere som bor i Telemark kjenner den nok igjen), som er et paradis for både store og små. Guttene sprang rundt, og mødrene fikk kost seg med medbrakt mat og drikke. Det blir nok flere turer hit i løpet av sommeren:)


Jeg smurte grove baguetter med ost&skinke, egg og geitost. Litt frukt og grønt hadde vi også med, og pepsi max og sjokolade da....:)

Egen piknikkurv til ungene, kjøpt på sommerferie i Gøteborg. Jeg liker så godt ting som dette:)

Bokstavkjeksene gikk ned på høykant.






Tidligere kostet det 50 kr å komme inn i parken (det er også museum der), men de siste årene har det vært gratis inngang. Det er så flott, for da kan alle benytte seg av den så ofte de vil!







Jeg har planer om en avslappende kveld i dag, har 3 nye interiørblader jeg knapt har åpnet. Masse skulle vært gjort både inne og ute, men siden mannen er på fotballkveld hos en kompis unner jeg meg litt egentid! Det er ikke for mye av det om dagen:)

nyt maidagene!

21 kommentarer:

Anita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Miss.T sa...

For en nydelig park !!! Nydelige bilder.. så koselig med piknikk.. har planer om det selv snart med barselgruppen..gleder meg !!

Hulda sa...

Oi, så deilig mat dere hadde med, lekkert, ble sulten av å se på. :) Flotte bilder, fra en fin dag!

Oslojente i Bergen sa...

Fikk lyst både til å bli med på piknikk og på rabarbragrøten sin i forrige innlegg. En utrolig flott park, nesten så jeg skjønner at det kostet penger å komme inn, men supert om den holder seg like fin når den er gratis også. Om alle bare hadde vært like flinke til å rydde opp etter seg...

Ligger en utfordring til deg på siden min! ta den!

Livy sa...

Hei Silje!
For noen herlige bilder du viser i dag! Piknik er virkelig et must på denne årstiden ja, og her må dere virkelig ha nytt livet, for her ser det vakkert ut! Så fine piknik kurver dere har også, og barna må jo elske å ha sin egen! Takk for inspirasjon, tror jeg må dra ut livyfamilien på piknik en dag!

Er godt i gang med treningen ja! Du får henge deg på;-) Det er utrolig morsomt å scrappe og jeg prøver å få tid så mye som mulig. Ikke alltid så lett å få gjort det på dagen, så det blir mest kveld/natt. Bildene pleier jeg å fremkalle på elkjop.no(billig og bra). Alle er like store, men jeg har et skjærebrett hvor jeg kutter dem til slik at de passer inn på siden. Du får begynne du også, det er artig:-)

Nyt torsdagen!
*klem*

Flower Power sa...

Så herlig picnictur dette må ha vært! Flotte bilder og en nydelig park. Maten ser supergod ut...jeg ble sulten jeg nå. Har ikke spist frokost ennå, så nisten din frister masse:-D

Kos deg med alenetid, det fortjener du jammen:))

Bente sa...

Hei:)
Her har jeg ikke vært før,så koselig piknik...sånn må jeg bli flinkere å gjøre...

Så kjempefine kaker du hadde i bursdagen!!!
Skjønne barn dere har:)

Ha en skjønn dag:)Klem bente:)
Greit at jeg linker deg?

Anita sa...

Heiii!!! Sendte deg en liten mail!! Nå skal jeg gjøre noen fornuftig;o) Klem!

Aina sa...

Oi for en flott park, var sikkert en fin piknikk, kjekk kurv også:0)

Ha en flott torsdag!

Rosa sa...

Oh, dei baguettane såg herlege ut!! Og ein nydeleg park å reise på tur til. Hørtes ut som ein super dag for både mødre og borna :)

Anna Lisa sa...

Ser ut som dåkke har hatt ein sjønn pikknicktur. Så deilig da!
masse flotte bilder.

Ja, eg har ca igjen 10 dager til termin, så det er ikkje lenge igjen nå :)
Koser meg og tar det med ro.
Ser at du har fått rabbarbra i hus. Det er så godt med både rabarbra-pie, grøt, suppe og syltetøy på vaffler med pisket krem på...nammmm...har tenkt å lage sjølv litt forskjellig fra rabarbra. Deilig og sunt.
Ha en fin kveld, og god helg som kjem. Klem

Millas hem sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar!
Förstår att er picnick-dag har varit jättemysig. Fina korgar också...både till stora och små!
Mina barn älskar bokstavskex!
Kram Camilla

tinemor sa...

For en fantastisk park!!
Hærlig med piknikk.
Jeg satt faktisk å tenkte på det i dag, at når det blir litt varmere i været må vi dra på piknikk. Er så glad i det!
Utrolig flotte bilder du har tatt!

borghild sa...

For en flott park, skjønner godt at dere går dit igjen! Mye godt hadde dere også i den fine kurven! Og bokstavkjeks er en sikker vinner hos oss også:-) Ha en kjempegod helg! Klem B:-)

Vit Choklad sa...

Vad underbart! Piknik i det gröna är så härligt. Och jag blev hemskt sugen på rabarbergröt när jag såg ditt andra inlägg, mums vad gott! Ha en trevlig helg :-)

Ragnhild sa...

Det var en flott park og en deilig niste!

Bo med barn sa...

Jeg har faktisk aldri vært i denne parken (men skjønner hvem det er), får skylde på at jeg er innflytter :)

Picniken deres så iallefall utrolig koselig ut!! Jeg liker også veldig godt å finne på sånt med ungene, og er nok ei skikkelig hønemor som liker å være hjemme og tilstede for ungene mine (og mannen min også da:)

Imorgen skal vi på Seivall. Har du vært der? Der er det jo også skikkelig fint! Bar ehåper på fint vær, for skoene mine gjør seg ikke spesiellt godt i regnvær:)

Karoline sa...

herlig!!!! vil være med.....ser fantastisk ut. og herlige kurver med god mat. sukk...
god helg.
klem

Grip dagen sa...

Så koselig med piknic! Nydelig kurv du hadde pakket med deg!
Jeg synes det er prikken over i'en å ha med kurv, teppe og duk.
Jeg sier at jeg "spiser litt med øynene også"...
I morra skal jeg og husbonden på hyttetur alene. Jeg har bakt fuccaciabrød idag. For jeg skal be han med på... ja, PIKNIC!!!
Det blir koselig!
Rart å bare reise han og jeg. Vi er vant til alltid å ha ungene rundt oss. Vel, vi har vel godt av litt alene-tid en gang i blandt.

Ønsker deg og dine ei fin-fin helg!
Mange hilsner Marit

prinsessa1976 sa...

Neste gang så ringer du meg også når dere skal på piknik. For det første så ser maten VELDIG GOD UT, og for det andre så var det VELDIG FLOTT DER DERE VAR! Så neste gang er denne dama med.

Jeg jobber på en (hold deg fast) Jakt butikk!
Jeg selger alt av utstyr til jakt både når det gjelder fisk og vilt. Å dette er morsomt( med tanke på min lille prinsesse tilværelse) JEG ER DEN ENESTE SOM HAR BÆRETILATELSE PÅ SKYTEVÅPEN! på butikken.
Har fått hørt det noen ganger når folk kommer hjem til meg, at det er litt av en kontrast mellom tilda stapping, roser, fransk landstil og camoflasje telt og jaktkniver. ha ha ha ha ha

men men man blir iallefall ikke lei av jobben og man blir ikke lei av hjemmet. Det er jo på to helt forskjellige planeter! Ønsker deg en fin fin dag:O)

LYKKEBO sa...

For en nydelig park! Er så koselig med piknik:) Piknink kurven var jo utrolig søt! Og ikke minst alt det gode oppi;)

Ha en fortsatt fin søndag:)