onsdag 28. mai 2008

OH HAPPY DAY!

Vi har fått ny spisestue!!! Hurra:)


Og her ser dere den, er den ikke fin?:) Jeg har hatt lyst på ny spisestue siden vi flytta inn i huset for to år siden, da hadde jeg kommet over kirsebær- og mørkt tre-perioden og ønsket (som de fleste av oss:)) at ting skulle være LYST! Men man kan jo ikke bare bytte ut ting som fungerer heller, tenkte jeg! Men da jeg så denne spisestua var det ingen tvil, den gamle ble solgt på finn.no, (kunne solgt den ihvertfall 10 ganger!), og denne ble bestilt. I dag kom den i hus! (Takk for hjelpen Martin:))



Det ble så lyst og deilig i stua nå, gleder meg til å be venner og familie på middag:) Det fulgte med to klaffer til bordet, og vi har bestilt to ekstra stoler også. Er kjekt å ha til åtte synes jeg.





Min forrige spisestue kan dere se her! Den fungerte jo helt fint, og var veldig god å sitte på, men den nye passer bedre inn synes jeg! Lys og deilig:) Skjenken som står bak spisestua skal få seg et par strøk med hvitmaling, så blir det mer helhetlig.
HA EN FLOTT KVELD!

31 kommentarer:

Anita sa...

Den var kjempefin!! Sååå lys og enkel!! Skikkelig klassisk den der!! Skjønner at du er fornøyd nå, kjære du!! Nå er alle de små i seng og Johnny driver ute med båten som skal på vannet i morgen! Så greit og få den ut så er det litt mindre greier her hjemme! Håper vi får mange øyturer i løpet av sommeren:o) Liker meg ikke så godt i båt, men elsker øy og strand liv! Så derfor har vi en fort båt som ikke er så stor;o) Er vel egntlig alt for utålmodig til å skulle tøffe rundt:o) I morgen kommer mine vaskere så nå er det strøkent her! Jeg skal forresten passe naboens lille gutt et par timer imorgen, det blir kos, han blir et år i juli! Til fredag er det førskoledag for Vetle! Tror han er veldig spent, ikke yr av glede som mange andre, men det blir nok sikkert veldig gøy for han! Jammen er jeg glad vi har lillemor liten en stund til, syns de blir så store når de skal begynne på skolen. Til fredag er det også jubileumsfesten og vi blir iallefall 35 stk, syns det er veldig bra oppmøte, skal bli så gøy og se alle igjen! Blir langt dette her, får aldri satt meg ned for å sende deg en mail, men det kommer en dag...... Kos deg i kveld og nyt synet av den nye spisestuen! Klemmer fra ANita

Tove sa...

Spisestua var kjempeflott! Og så fine gardiner du har også:) Flotte bilder av syrinene også, nesten så jeg kunne kjenne lukta

Mona. sa...

Du og du,den var lekker.......nå sliter jeg.......min er i kirsebær...!!! Har planer om å gi den et nytt liv,i lys grå,for jeg er egentlig veldig glad i den..den er grov i materialet,og målet er å ha den på mitt drømmekjøkken,en gang der inne i fremtiden....hihiiiii : ) Du har sannelig et vakkert vaskerom,godt du ikke har vært hos meg......heheee. Likte den lille hylla de så godt,du hadde jo pyntet så søtt på den. Skålene fra pappaen din var også i min smak.....du har jo lagt inn sååååå mye fint mens jeg har vært borte,har kost meg skikkelig her inne,nå !!!

Lyst på livet! sa...

Delikat.... :-)

Miriam sa...

Så fin spisestue! Passet kjempe godt inn i stua di. Og så må jeg si at jeg eeelsker den lysekrona di. Eller er det lys i den? iallfall super fin - uten sammenligning.

Deilig med syriner i hus er det også. En nabo her har syriner i hagen ut mot veien som jeg lengter etter å ta inn i stua mi. Lurte på om jeg skulle gå ned med hagetanga ei mørk natt å klippe ei lita grein, men hadde ikke samvittighet til det ;) skal hjem til mine foreldre i helga så får heller stjele noen greiner der :) nydelige er de iallfall.
Ha en fin kveld.
Klems Miriam

tinemor sa...

Gratulere med ny spisetue!
Lys og lekker!

Aina sa...

Lekker spisestue du har kjøpt deg, helt annet utrykk på spisestuen din nå, kjempeflott.
Jeg også likte gardinene dine, lov å spørre hvor du har kjøpt de?

Jeg leser på flere serier, er jo så lenge mellom hver bok, og enkeltbøker mellom de igjen:0) Leser fort og mye hehe..

Herlig med syriner, mitt lille tre har begynt å blomstre det også, trøst når katten la seg oppå peonene mine i dag og knekte den eneste knoppen som har kommet så langt:(

Klem!

Tulip sa...

Flott spisestue!
Lys og stilren.

Ha en fin kveld..det er snart helg igjen! Johoo..

Fjordheim sa...

Så flott den spisestua er. Gratulerer så mye.
Den passa flott ser det ut for. Her blomstrer ikke syrinen enda. Gleder meg til den kommer. Er godt å ha litt av den inne i huset.
Ha en flott dag i morgen :)

Hulda sa...

Gratulerer! Denne spisestua var virkelig knallfin! Likte stolene så godt, skikkelig fine i ryggen. :) Dette var nok et godt kjøp! Kan tenke meg at du gleder deg til å ha middagsgjester nå. Flott syrinbukett også.

Bestemors vindu sa...

Kjempelekker spisestue og nydelige syriner. Kjenner nesten lukta helt hit!

Jorunn sa...

Knallfin! Rommet blir mye lettere når man bytter mørke møbler mot lyse :)
Skjønner godt at du ville bytte, selv om den du hadde var helt brukanes. Fint at noen andre kan bruke den da, så den ikke blir stuet bort.
God natt!

LillaL sa...

Gratulerer med ny spisestue, den var virkelig flott:) Passet veldig godt inn på stua di.

Midnattsola sa...

Denne likte jeg veldig godt. Blir nok mange hyggelige stunder for dere og gjestene deres her, tenker jeg. Ser kjempekoselig ut!

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig fint det ble med ny spisestue!! Finn-no er bare helt genialt for å få solgt ting altså!

Ser du har tatt sommeren inn i stua du også - elsker duften av syriner, og vi har fått en bukett inn vi også!

Ønsker deg en fin uke fortsatt - snart helg nå!!
*Klem*

Nicolinas boning sa...

Dom gamla möblerna var inte så tokiga dom heller...men dina nya är jättefina.
Det är så roligt när man äntligen får något som man har längtat efter länge:-)
Fin syrenbukett...mina syrener har iaf knoppar,men det tar nog ett par veckor till innan dom behagar slå ut.
Hälsn/Birgitta

aase sa...

Utolig flott spisestue,skjønner godt at du er fornøyd ja!!!!!!!!!!!

borghild sa...

For en utrolig flott spisestue, skjønner godt du er fornøyd!! Vi har også en i mørkt tre, og jeg får meg liksom ikke til å male den heller siden den er litt kraftig. Har tenkt litt på å skaffe trekk til stolene, men jeg er jo ikke den raskeste til å bestemme meg alltid:-)
Du burde jo absolutt ha drevet med noe håndarbeide når du begynner på nattevakter, jeg tenkte tanken i dag, at det måtte jo være gøy å jobbe i en garnbutikk, for da kunne en strikke og hekle på jobb:-) Ha en fortsatt fin maledag, en får iallfall litt sol på kroppen når en maler!! (hvis ikke en maler på skyggesida da;-) Klem B:-)

Ingrid sa...

Hei Silje! Gratulerer! Den spisestua var bare utrolig fin og koselig! Den passet perfekt inn hos dere! Det er en deilig følelse å få noe i hus som man bare er skikkelig fornøyd med, og kan gå å betrakte og glede seg over i mange dager - tenker du har det sånn nå! :)
Kos deg med å dekke bord til dine gjester framover! :)
Stor klem

Lena sa...

Det var jaggu en flott spisestue! (Noter = jeg vil ha plass til spisestue!!!) Så enkel og stilren, kan godt skjønne at du er fornøyd nå ja! Grattis med ny da du! ;o)

Marianne sa...

Takk for koselige ord i bloggen min! Kjekt at jeg oppdaget deg, linker jeg : )
Kjempefine bilder, delikat blogg!
Hilsen Marianne

Eli sa...

Hei, kjempefin spisestue du har fått deg Ha en fin kveld

Anna Lisa sa...

Ja kjempe fin var den!! Gratulerer med ny spisestue. Er så fint med lyst. Heldigvis fann eg det ut for lenge siden så eg slapp å skifte ut noke mørkt.

Ja tida går her utan tegn til fødsel...så det er bare å vente:)
Og spennande er det ja:)
Ha en fin helg!!
Klem

Maret sa...

Så nydelig spisestue. Eg er nå midt i ein flytteprosess, frå hus til mykje mindre leiligheit. Er nok ein del som forsvinn då, har nokre tankar om kva eg må ha, vil ha og bør ha....
Vi får sjå etterkvart.

Ha ei fin helg.....

Marita sa...

Verkligt vackra stolar och bord.
Massor fint i bloggen din!
Ha en fin helg!
~Marita~

Hobbyhuset-Merete sa...

Nydeleg spisestove...eg har så lyst å bytte ut mi, og denne var jo såå lys og fin :o)
God helg til deg!

Solstad sa...

Å så heldig du er !!! ...jeg sliter med en bonderød spisestue ennå :( Vi har tenkt å male den hvit med som du også kanskje har erfart: ting tar tid !! ;)
Nå ble det lyst og fint med deg ...nydelig !!
Ha ei god helg! Klem

Victoria sa...

ja! den var kjempefin!:) ble mer helhet liksom!:)

Fru Fjeldhammer sa...

Griselekker!! Masse flotte bilder du har tatt også...

klem

Ann-Cathrin sa...

Så fin den er! Gratulerer med ny spisestue:)

Millas hem sa...

Hej!

Blir sjuk när jag tittar in hos dig....så fint!!! :)
Hjärtanet längre ner...oj oj,I like!!
Härliga bilder i så vackert ljus!
Kram Camilla