lørdag 24. mai 2008

Lørdagskveld

Det er lørdagskveld. Ungene er i seng, og vi ser på Melodi Grand Prix, mye rart:) Vi er opptatt ute om dagen, er mye som skal gjøres. Tror dette er første kvelden denne uka vi har satt hos ned før kl 22! (Nå ser jeg at mannen min har sovna i stolen, klokka er 22.05...) Travle dager for småbarnsforeldre:) Uansett, jeg føler at jeg "henger etter" med bloggen, er raskt innom og kikker, publiserer innlegg innimellom, men er dårlig til å legge igjen kommentarer. Håper jeg er tilgitt....:)


Det er jo ny runde i gave-alongen på gang, og temaet er franske sommerfølelser.. Ikke så lett synes jeg! Har aldri tenkt over at det er den stilen jeg liker best selv,men vet jo at det er mye jeg liker innenfor den sjangeren:) For å hjelpe min hemmelige venn litt, kommer jeg til å liste opp hva jeg liker, så håper jeg noe av det passer med den franske stilen:)

¤ Zink får jeg aldri nok av... Ikke fattigmannssølv heller:)

¤ Blonder, lette bomullstoffer og lin er alle favoritter.

¤ Roser og romantikk:)

¤ av farger liker jeg best ulike nyanser av hvitt og pasteller.. Rosa, lyseblått, lys grønn...

Huff ja, synes som sagt dette er vanskelig! Håper det er litt til hjelp ihvertfall:)


Også har jeg blitt utfordret, av Frk englefjes, og den skal jeg prøve å ta på strak arm:)

Hvilke tre navn går du under:

¤ Silje

¤ mamma

¤ bisja

Nevn tre ting som skremmer deg:

¤ kreft

¤ at mennesker utfører grusomme handlinger

¤ hvordan verden utvikler seg...

Nevn tre ting du helst/ofte har på deg:

¤ giftering

¤ øredobber

¤ amme-bh. Gleder meg til jeg kan sove uten...

Tre sannheter om deg selv:

¤ utålmodig

¤ følsom

¤ utadvent

Tre ting du gjerne vil ha:

¤ friske og lykkelige barn

¤ et langt og godt ekteskap

¤ en frodig og blomstrende hage (akkurat nå er jeg høyere enn epletrærne, så det kan ta tid...)


Jeg sender utfordringen videre til Borghildpia!



Disse tingene kommer fra butikken til pappa skrotnisse, Ferdinand og jeg var der i dag! Det er altså så MYE der, jeg er sikker på at man kunne gått rundt der en uke og ikke ha sett halvparten av tingene engang. Det var stor stas for lille F, som kom med favnen full av leker, og helst ville ha med alt hjem.. Det måtte harde forhandlinger til, og vi endte opp med en liten traktor.. Både mor og sønn ble fornøyde:)


Disse er nesten identiske med den jeg kjøpte på antikvitetsmessa i Tønsberg.



Oj, dette ble langt! Håper jeg ikke har kjedet dere for mye..:)

GOD HELG!

10 kommentarer:

borghild sa...

Kjedet oss, er du gal?? Koser meg alltid når jeg leser bloggen din, jo lengre innlegg, jo bedre!:-) Måtte le litt av amme-bh'n din. Jeg ammer litt ennå, men slett ikke så ofte som før, og jeg har også alltid vært avhengig av amme-bh'n, selv på natta. Skjønner ikke de som sover uten, selv om de sier at det er det beste, for lekking i senga er iallfall ingenting for meg:-)
Vi ser også på MGP, og her er det faktisk mannen som er mest ivrig! De er tre kompiser i alt, som du aldri ville trodd var begeistret for MGP, men det er de, og nå plinger det altså inn meldinger i hytt og pine med kommentarer om korte skjørt, grusomme stemmer, freakshows og jeg vet ikke hva... Jeg holder meg til bloggingen!:-) Utfordringen er tatt! Klem B:-)

Blå-hvit samlemani sa...

Deilige boller med rosemønster...

Omsider var Grand Prix over, og en kan blogge litt igjen.

Fortsatt fin helg!

Anna Lisa sa...

Heisann!!
Gulva mine er kvitmalte :) Det har altid vre min drøm med kvitmalte tregulv. Så nå har eg fått det. Unntatt på stua, der var det ganske nytt tarkett, ikkje så mørkt så eg valgte å la det bli ei stund. Skal ta det vekk ein gang når det blir styggt.

Ellers, koselige bilder du viser. Så ut som du hadde en hyggelig lørdagskveld med grand prix. Eg sovnet før resultata så eg har ikkje fått med meg ennå kenn som vann :)

Takk for å tenke på meg, eg har ei veke igjen til terminen, men går med rare smerter heiel tida nå...så det er iallefall ikkje lenge igjen nå :)
Ha en fin søndag!!
Klem

Hulda sa...

Du kjedet oss langt fra ikke. :) Dette var som alltid et koselig innlegg fra deg, Silje. :) Så nydelige ting du har funnet fra pappaen din. Du er bra heldig som kan stikke innom der og finne skatter. :)

Her har vi også sett MGP, mye rart, ja. Norge kom jo langt opp, det var som forventa. :)

Anita sa...

Syns ikke det var kangt jeg!!! Så koselig og lese innlegg fra deg! Så bare litt på mgp igår, men blir litt for mye show og pupper for meg!! Nydelige boller fra pappan din sin.. Nå er en ny arbeidshleg over og det har vært veldig fin helg!! Vi er også ute hele tiden her hjemme og jeg kjenner at jeg er ganske så trøtt når kvelden kommer! Nå er ungene snart sovende og jeg like så;o) Kjenner at blogge lysten forsvinner hver gang det fine været kommer, men vet at den kommer tilbake igjen! Ha noen flotte dager til vi snakkes igjen! Klemmer fra Anita

GundaM sa...

Heia, og takk for kommentar i min blogg. Er din pappa skrotnisse...? Jeg er skrotkjerring og driver ContainerGirl bloggen også;)
Hi, hi ha en flott uke der ute!

mali-mo sa...

Har aldri kjedet meg her!!! Tullejente!

Så heldig du er som har en pappa med fantastisk butikk! Reine drømmen det, syns jeg da, å stå og leite etter "skatter"...sukk.

Var forresten på handel igår jeg også, men det var ikke brukt så prisnivået ble litt annerledes hehe. Men nydelige ting fikk jeg nå kjøpt da, så jeg smiler nå likevel!

Ser du kommenterer om amme BH, og trenger du et tips om innkjøp, så kan jeg anbefale CHANGE som det merket/butikken heter. Jeg har vært strålende fornøyd og jeg har jobbet meg gjennomnoen merker..

Fortsatt god søndagskveld!

Timotei sa...

Hei Silje!
Det er vel ingen som kjeder seg her hos deg vel! Du har alltid så fine innlegg synes jeg. Kjenner meg veldig igjen i at det er travle tider og at en blir hengende etter med bloggen. Er litt dårlig på å kommentere for tiden jeg også, og det blir lenge mellom hvert innlegg. Men dårlig samvittighet må vi ikke få da, dette skal jo være gøy!
Mye rart i Grand Prix ja...niåringen vår lo godt,mange komiske innslag...
Din pappa må ha en super butikk. Sååå mye fint du finner hos ham!
Ønsker deg fine vårdager og ikke stress med bloggen. Bruk den tiden du trenger.
Klem fra Rannveig

Trønderpia sa...

Hei Silje!

Hopper innom en snartur for å fortelle at jeg har tagget deg.
Ta en titt i bloggen min.

Håper det er greit?

Ha en fin uke, og jeg er en trofast leser av din SPENNENDE blogg!

Klem

Vit Choklad sa...

Så mysiga bilder! Härligt att se!