mandag 26. mai 2008

Laundry room

Jepp, i dag kommer noen bilder fra vaskerommet! Bare av utvalgte steder da, resten egner seg ikke på trykk:) Skittentøy og stryketøy hoper seg alltid opp i dette hjemmet. Grunnen til disse bildene er nemlig at jeg har hengt opp en hylle på vaskerommet! Det hadde jeg nok aldri gjort før jeg begynte med blogging.. Pynte DER liksom. Men man tilbringer jo mye tid der, så hvorfor ikke? Tror ikke jeg kommer til å tenne stearinlysene så mye, men de er fine til pynt:)
Hylla har jeg kjøpt på antikvitetsmarked i Tønsberg tidligere i år (noen husker kanskje at jeg kun viste bilder av en av de to jeg hadde kjøpt?)


Krona jeg fikk på kjøpet fra Boligfryd. Korset på toppen hadde knekt, men skal nok bli limt på etterhvert:)





Utsikten fra vinduet. Jeg har hengt en krans på døra, jeg elsker kranser!


Lyktene (og krokene) på bildet under ble kjøpt i pinsehelga, og har fått plass på stueveggen, ved siden av det store speilet!

Jeg har blitt TAGGET av Trønderpia (jeg visste heller ikke hva det betydde Trønderpia:))

Dette var altså utfordringen:

"Pick up the nearest book.Open on page 123.Find the fifth sentence.Post the next three sentences.Tag five people, and acknowledge who tagged you."

Og da blir en ny side av meg avslørt, jeg leser ikke bøker:) Og ja, jeg er blond:)

Men det finnes jo bøker her i huset (overflod av barnebøker selvfølgelig...) og på et avlastningsbord i stua ligger det både interiørblader og noen bøker. Den første jeg kom til var Gammelt og trendy av Ellen Ørnes. En nydelig bok forresten!

På side 123 er det bare et bilde, så jeg får ta 124:)

"Gjenstandene ble laget ved at en flytende kvikksølvlegering ble helt inn i skåler, vaser og lysestaker av hult glass, og deretter forseglet. Så ble glasset dekorert på ulike måter, blant annet med olje- og emaljemaling. Gammelt fattigmannssølv er blitt ettertraktede samleobjekter, spesielt i utlandet, så her er det lurt å være om seg!"

Det passet jo fint i disse fattigmannssølv-tider:)

Jeg "jukser litt" og sender utfordringen videre til den som vil ta den:)


ha en flott uke!

12 kommentarer:

mali-mo sa...

Så fint du hadde pyntet på vaskerommet da! Sånne tips samler jeg på, vi skal lage vaskerom av en rotekrok i huset nå til sommeren, så da er all inspirasjon SÅ velkommen. Synd du ikke ville vise frem skittentøyet da hehe.

Aina sa...

Vaskerommet ditt ser jo så koselig ut, sikker på at det hadde ikke vært ille om du la ved bilder av skittentøyet engang.
Den hyllen var jo såå søt, og lekker pynt på. Her er vaskerommet bare et murhøl, blir ikke i år, men håper på sikt at det blir ordnet til et bedre rom.

Likte de krokene du kjøpte, slike skulle jeg hatt, hadde passet perfekt på soverommet, og ellers rundt i huset;0)

Ha en flott tirsdag!

Anna Lisa sa...

Nydelig hylle du har på vaskerommet..
Skal love deg, så fint er det ikkje på mitt vaskerom :)
Ha en flott tirsdag!
Klem

Ingun sa...

Hei:)
Får jeg lov til å linke deg i bloggen din?
Utrolig koselig blogg du har:)
www.frkingunb.blogspot.com
Hilsen Ingun:)

Ann-Cathrin sa...

Tenk å ha det så fint på vaskerommet da! Men du har jo rett i at det blir tilbrakt en del tid der:) Ha en flott dag videre!

Anita sa...

Utrolig hva man gjør etter å ha begynt å blogge;o) Flott ble det iallefall, og jeg skjønner at jeg må på antikk messen til høsten!! Nå skal jeg på jobb, ha en flott uke videre Silje! Klem!

fru Dings sa...

Hei! Så koselige bilder frå vaskeromme ditt!! :) likar bloggen din, har lagt inn link hos meg. Stikk innom, om du vil! klem frå fru dings

Kine sa...

Jøss,så fint alle har det på sine vaskerom da?Lekkert!Her fungerer vårt vaskerom som ROTEROM:/ men har planer for det også:)
Søt hylle!Ha en fin-fin kveld!klæm

Hobbyhuset-Merete sa...

Så fint er det IKKJE på mitt vaskerom ;o) Her er eg lynrask med å lukke døra etter meg slik at ingen ser kor grusomt det er der inne..
Hylla du har hengt opp er råfin og pynten oppå passa godt inn :o)
Fin onsdag til deg!!

Emmeline sa...

Jeg må jo bare le av deg som ikke hadde kommet på å pynte på vaskerommet om det ikke hadde vært for bloggen?? hehehe...
Sånn er det nok for flere. Jeg hadde aldri kommet på å henge opp hyller om det ikke hadde vært for bloggen, men nå er det hyller både her og der. Hyllen din var virkelig veldig søt. Nydelig pynt som nesten er for fint til å stå på et vaskerom.
Jeg har ikke vaskerom engang. Vaskemaskinen går nonstop på badet faktisk; ikke særlig kjekt når man har fem fotballspillere i hus og vårsesongen er igang:) Jaja!
Syns du hadde den beste tagging versjonen av alle *ler. Det er mange som har blitt tagget med denne og kommet frem med mye rart:S Ha en fin uke Silje:)

Oslojente i Bergen sa...

Åh, dette vaskerommet har blitt fint! Skulle ønske jeg hadde eget vakserom, men vaskemaskinen vår står godt plassert under kjøkkenbenken. sånn er det vel når man har leilighet og ikke plass til den på badet heller.

Begynner å blir lei av disse eksamensoppgavene, håper iveren kommer tilbake når jeg får vite hvilken oppgave jeg skal holde foredrag i på mandag. Da blir jeg vel tvunget til å bli ivrig!

det eneste er at jeg har noen opgaver som jeg sliter med og det er vel typisk om jeg får en av de! Urettferdig, drømmen er om de på mandag sier at alle kan velge hvilken oppgave de vil ha. De har jo likevel tvunget oss til å jobbe med alt pensumet og alle oppgavene siden vi har hatt dem snart i 2 uker.

Det er vel lov å drømme...

Hulda sa...

Så fin den hylla var. Virkelig et supert vaskerom, kan ikke skryte av slikt her. :)