fredag 2. mai 2008

Hvitt&krem

I dag kommer en liten titt fra kjøkkenskapene mine. Der går det i hvitt og kremfarget, og litt i blått. Jeg liker best å servere mat og drikke fra nøytrale farger.


Skålene fra Design House Stockholm er en stor favoritt. De har vi ønsket oss til jul de siste årene, og de kan brukes til så mangt. F.eks til taco som i dag:)


Dype og flate tallerkener.


Kjøkkeninnredningen vår, fargen minner meg om vaniljesaus:)

Boller i ulike størrelser fra Egersund og Figgjo. Alle kommer fra butikken til pappa skrotnisse, og de brukes daglig.






Helgens blomster! Jeg fikk en flott bukett med roser av mamma i dag, og den ble fordelt på to vaser. Liker best lave buketter, det passer best på bordet synes jeg. Men flesteparten av rosene fikk forbli langstilkede i dag, det er jo fint det også.




God helg alle sammen!

Vi skal i konfirmasjon i morgen, og ha barnebursdag på søndag. Håper på fint vær:)


16 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint, Silje!! Nydelig porselen du viser, er helt enig, det er fint med slik ensfarget porselen. Tacoskålene var supre! Vi fikk et tacobrett med skåler da vi gifta oss. Har brukt det endel. Praktisk til taco. Så fine mugger også, og de lyserosa tallerknene var SÅ fine.

Heldig var du også som fikk så fine roser. :)

borghild sa...

Så mye fint porselen dere hadde! Og det høres kjempekoselig ut med en skrotnisse til pappa, da dukker det nok stadig opp skatter:-)
Taco hørtes godt ut, jeg er skrubbsulten nå, men i kveld har vi liksom spart 'middagen' til ungene er i seng - som vi gjør stort sett hver fredag. Da er det nemlig reker her i huset, med loff og ekte majones, mmm...:-) Fem minutter til, så er størstemann i seng, og da er det mat!!! Ha en super helg! Klem B:-)

Lyst på livet! sa...

Så utrolig mye lekkert du har i skapene dine! Og så ryddig!!

Jeg er helt enig med deg når det gjelder å servere mat på nøytrale farger... Jeg ønsker at maten skal gi fargeopplevelsen og ikke mønstrete serviser....:-)

Ha en deilig fredagskveld!

Hobbyhuset-Merete sa...

Nydeleg servise du har!!! og fargen på kjøkkeninnredningen er sååå fin :o)
Herleg mugge du har dei flotte rosene dine..ønsker deg ei fin vårhelg :o)

Anita sa...

Du har altså så masse nydelig!! så koselig med ensfarget! Og nøytralt!! Misunner deg litt pappan din men skjønner at det nok ikke har vært like stas bestandig;o) Nå kommer vi akkurat fra naboen, har sittet ute der og drukket vin og kost oss!! Sommer i lufta!! Skal kose meg med litt godis nå, for i morgen kveld skal jeg på jobb!! kan jo ikke gå glipp av godter heller! God helg Silje! Klemmer fra Anita

Vit Choklad sa...

Så mycket fint du visar! Jättefina skålar, jag är också en skål-fantast :-) Ha en fin helg! Kram!

Livy sa...

Heisann!
Så fine bilder du viser - spennende å "snike" i skapene synes jeg;-)

Ønsker deg en riktig fin helg, kos deg i konfirmasjon og med bursdag!
*klem*

Tussaluso sa...

Hei, så fin rose-bukett du fekk av mamma'n din. Nydelig farge. Heilt enig med deg i at maten smaker bedre på fat og i skåler med nøytrale farger. Ha ein fin kveld.

Storeflittig sa...

Så koselig porselen! jeg har også samlet meg opp en masse egersund og figgjo: hva gjør du? putter du det i oppvaskmaskin? jeg har ikke brukt mine ting så mye enda, mest fordi jeg er redd for å ødelegge i vaskemaskin:)

Gårdsromantik sa...

Så vackert porslin - men framför allt så vackra köksskåpar!!!
Kan du inte visa mer av dem?

Idag skall jag på Sveriges största loppis!

Kram Maud

christinasinteriør sa...

Heia! Takk for hyggelig kommentar! Ja det blir litt siste prio nå når været er så fin og jeg har fått masse varer... Men sååå deilig!
Nydelig porselen!!
Ønsker deg en fin lørdagskveld!

Fru Fjeldhammer sa...

For en fin samling du viser frem...
klem

♥ H@rmoni ♥ sa...

Mange fine skåler/boller du har! Lekkert med duse og delikate farger. Så fine roser du har fått!
Fortsatt god helg til deg!

Tove sa...

Nydelige bilder, masse flotte skåler og tallerkner:)

prinsessa1976 sa...

Nydelig keramikk. Jeg samler selv på cremhvitt. Å kan ikke begrense meg når det gjelder å kjøpe:O) Knaggrekka kommer fra Indiska og kostet hele 19,50!!!! Har du ikke indiska så gi beskjde om du vil ha så kan jeg kjøpe for deg. Indiska er knall billige på .De er og billigen på knotter og andre knagger. En bra butikk:O)

Emmeline sa...

Så flotte porselen du viser på bildene, så lekre og harmoniske farger og veldig veldig lurt å samle alt i lyse nyanser slik at du kan matche med ulike merker men dog i samme nyanser.
Lurt.

Nydelige blomster har du også fått tak i, de var så skjønne i fargene.
Ha en fin søndag Silje:)