fredag 16. mai 2008

Hipp hurra!


Nå er det snart klart for den store dagen, og jeg håper vi alle får fint vær, ihvertfall opphold! Her i huset er ting delvis under kontroll, maten er handlet inn, alle i familien (eller ikke Augusta da) har vært hos frisøren, ungene er nybada og sover søtt.. Nå gjenstår kakebaking, litt vasking, og stryking av ungenes bunadskjorter. Jeg dropper å ta på bunaden i år, synes det er så tungvint å ha den på når man ammer. Det kommer jo flere sjanser til å bruke den:)


Denne buketten med peoner fikk jeg av mamma til 17.mai, og den er litt av et syn, og dufter herlig!




ha en flott nasjonaldag!

17 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Ønska deg og dine en kjempe flott 17 mai feiring!!
Kos deg masse:)
Nydelige bilder :)
Klem

Miss.T sa...

Ønsker deg en flott 17 mai !!!
Bunaden blir droppet her også av samme grunn som deg... nå vaskes to kjoler som til min store forskrekkelse jeg oppdaget flekker på !!
Håper det blir strålende sol i morgen. Ha en flott dag !

Kine sa...

Ønsker deg og dine en super 17 mai imorgen,det blir nok masse is skal du se:) *klæm*

Anita sa...

Såå nydelige pioner!!! Skjønner godt at du dropper bunaden!! Skal ha på min jeg men er ikke såå veldig glad i den!! Sitter ikke helt som den skal, har aldri gjort det heller:o( Men inntil jeg får skaffet meg en anen får det bli den! Her er alt under kontroll så langt, poteter til potetsalat er skrelt og alt strøket!! I morgen ettermiddag skal vi, tradisjonen tro være hos noen venner sammen med andre venner og da er min jobb og lage potetsalat! Det er en veldig koselig tradisjon og vi pleier og være iallefall 12 voksne med iallefall 2 barn per par, så det blir endel folk!! Håper at været tillater utesitting!! Nå skal jeg kose meg med rødvinen min og detektimen!! Ha en strålende
17. mai, kjære du!! Masse klemmer fra Anita!

Ann-Cathrin sa...

Ønsker deg en flott 17.mai! Så vakker jenta di er:)

micano sa...

heihei
nydelig blogg du har!!
Ha en deilig 17.mai!!

Drømmer om drømmehuset sa...

Nydelig blogg du har,å nydelige bilder!
Håper dere får en kjempe fin dag i morgen.
Med masse sol og is.

Christina.

Hobbyhuset-Merete sa...

nydelege peoner! og herleg bilde av veslesnuppa :o) snill storebror som vil dela isen sinn med søstera!!!
Ønsker deg og dine ei flott 17.mai-helg med masse kos :o)

janne - kathrine sa...

Det gnistrer glede og håp om mer i de øynene der :-)

Ønsker deg en riktig koselig 17. mai feiring!

Huset på toppen sa...

Såå nydelige pioner!Her er alt er klart til den store dagen!
Ha en kjempefin 17 mai!

Hulda sa...

Hi hi, så søt jente med is rundt munnen, klart hun måtte få smake. :) Ønsker deg en fin nasjonaldag! Her skinner sola.

Fjordheim sa...

Gratulerer med dagen :)
Håper dere har hatt en flott dag.
Koselige bilder, Og selvsagt har storebror omsorg for lillesøster så hun får smake is.
Flotte blomster du har fått.

tinemor sa...

Så vakkre peoner!
Og is liker vi jo alle, så klart minstejenta måtte få litt hun å. Skjønner storebror godt jeg. ;-)
Snill han er da, som vil dele!

Livy sa...

Heisann Silje!
Gratulerer med vel overstått nasjonaldag! Håper du hadde en fin dag! Vi koste oss masse, men det ble en kald fornøyelse! Måtte fyre i peisen da vi kom hjem, for å få varmen tilbake i kroppen! Nydelige blomster du har fått til 17. mai - eeelsker peoner altså! Herlig bilde av lillemor også - is er alltid like godt for store og små!

Ønsker deg en fin 18. mai!
*klem*

Millas hem sa...

Härliga bilder!
Den bilden med jordgubbarna gör att det vattnas i munnen på mig! :)
Kram Camilla

Mia sa...

De peonene er bare utrolig flotte! Og skjønne er også hun med is om munnen...

Tuuusen takk for dine herlige kommentarer i bloggen min. Jeg er så utrolig glad for dem, skal du vite!

borghild sa...

Nydelige peoner, og flott å se at storebror deler med lillesøster:-) Her er også minstemor glad i is, hun kunne sikkert levd på det og vaniljesaus!! Hun begynner iallfall tidlig (men det er vel foreldrenes skyld), for storebror fikk ikke smake slike ting før han var iallfall 1 1/2 år, men det er vel sånn at man er litt mindre streng med andremann...;-) Klem B:-)