mandag 12. mai 2008

Herlig pinse!


Pinsehelga går mot slutten, og FOR en herlig helg! Vi har vært på hyttetur med svigerforeldrene og svigerinna mi, og været har vært helt fantastisk! Vi kom hjem i går kveld, og i dag har vi vært ute, plantet litt i krukker, og bare nytt sommerværet!


Fra stedet vi bodde på i helga, det er flere bygninger på tomta, bl.a et stabbur.





Ungene koste seg på lekeplassen, som har en utrolig flott beliggenhet!



Og endelig er Maileg-tørken over!!! Vi var innom Oleas hus som er en nydelig interiør- og klesbutikk, med stort utvalg i Maileg! Denne gangen fikk to jentekaniner bli med hjem, siden det fortsatt er flertall av guttekaniner her i huset. Disse to skal bo på lillemor's rom.



Denne møbelsettet kjøpte jeg også, og her tar kaninene seg en liten kaffepause. Kaninen i blått er den første Maileg'en jeg kjøpte noensinne, da gikk jeg gravid med Ferdinand. Jeg husker jeg gikk og sikla på den lenge før jeg kjøpte den! I dag er ikke terskelen så høy for å handle lenger...


Denne benken hørte med møbelsettet.


Jeg kjøpte litt annet på Oleas hus også, men bilder av det får komme senere. Nå skal jeg ut i hagen igjen, hvor disse tulipanene står:)
ha en flott kveld!

14 kommentarer:

Hulda sa...

Skal si dere har vært heldige med været i helga! Her har vi hatt snøbyger, det er IKKE morsomt. Skulle ikke tro at det var sist helg vi gikk i kortbukse ute!

Nydelige bilder, Silje! :) Så heldig du var som fant slike Maileg også. :) De møblene er jo bare så søte!!

borghild sa...

Så bra at dere har hatt en fin pinse, og flott hvis en 'skarve kommentar' fra meg gjorde den enda bedre!:-) Flotte Maileg'er også, hos oss ligger det en jentekanin sirlig innpakket og venter på 18. mai, da blir Kajsa 1 år. Kaninen får hun av storebror, og han har valgt modell selv. Tror kanskje jeg gleder meg mest til å åpne...;-)
Vi har også plantet i krukker og kasser i dag, og det ble riktig så koselig!
Ha en fortsatt fin kveld!! Klem B:-)

Anita sa...

Så nydelig pinse!! Synd at tiden går så fort! Vi har hatt noen hele utedager, og Ane er vel den av oss som ikke vil inn når kvelden kommer! Selv syns jeg det er godt å komme inn etter en laaang dag ute!! Idag har jeg vært på dagvakt, og i morgen er det senvakt! I kveld har vi vært på tøsnberg messen!! Amalie har vært med på turnoppvisning der, et utrolig pengesluk og harry sted, syns nå jeg!! Inni meg telte jeg alle sommerblomstene som jeg kunne kjøpt istede for alt vi brukte av penger;o) Men ungene koste seg da, og det er faktisk første gangen de er der. Og nå er det ett år til neste gang det er messe!!
Kos deg videre i det nydelige våren!! Klemmer fra Anita

Anita sa...

Flotte maileger også og tilbehør!! Du har altså så masse tingsom jeg har sååå sansen for!

Fjordheim sa...

Ja det har virkelig vært ei flott pinsehelg. Så flott det såg ut der dere hadde vært. De kaninene var jo søte. Har ikke vært borti de før jeg såg de på bloggen din.
Ang jobben min så startet jeg som vikar her i november. Har fra 1.mai fått et engasjemang på litt over 30%. Jobber natt bare hver sjette uke. Så sant jeg ikke stepper inn som vikar. Har heldigvis hvilende vakt.
Har tidligere jobbet mange år i barnehage. Men etter en operasjon som kuttet noen nerver til stemmebåndene, har jeg ikke så mye stemme og også problem med pusten. Derfor måtte jeg finne på noe annet. Og her trives jeg veldig godt.
Skulle bare håpe det gikk ann å få noe fast. Men en får bare stå på så kan det jo være det ordner seg etter hvert.
Ha en flott uke:)

prinsessa1976 sa...

Ferie pressangen til elin fra elin skal være to slike maileg kaniner....akkurat som i førjulsgave. Da fikk jeg en nisse fra meg selv og ble kjempeglad og ikke minst veldig overrasket( ha ha ha ha ha) Hva er silje-bloggen uten maileg....godt at du er tilbake i maileg sporet for du er nemlig en stor inspirasjon for denne dama:O)

Karoline sa...

å, for et sted, silje. nydelig.
flotte bilder fra nydelig helg. er skinne solen også, vi har hat mye kjekt denen helgen.
jenten vår fikk maileg skolesekk med abc, og , 2 og 3 i stoffvarianter oppi. ganske herlig, og en baby maileg. nå mangler vi stellebordet som du sikkert så på den nettsiden og det møbelsettet, var alt det med i et sett- hva bet. du for det?? serviset de har på bordet da?? helt herlig. ole prikk er veldig god, han får du ta en annen gang. vi har lik jente;)
skal vise bilder i neste innlegg, kommer...men tar tid...er mest ute for tiden:)

Livy sa...

Heisann Silje!
Ja FOR en helg! Det har vært helt nydelig! Ser virkelig ut som dere har kost dere masse ja! Tenk om vi kunne fått en slik sommer - det hadde vært noe for oss mamma'er i permisjon:-)

Oleas hus må jo være drømmen - Maileg og Greengate: Me like *glise* Herlige kaniner med tilbehør som har blitt med hjem altså!

Tusen takk for koselige ord i bloggen min Silje, alltid så koselig når du stikker innom! Jeg er glad Signe sovner tidlig om kvelden altså, deilig med litt ro da. Håper prinsessa di snart finner roen litt tidligere også. Ønsker deg en kjempefin uke videre!

*klem*

Lene sa...

Hei, Silje :)

Såå moro at du er med. Hehehe, har ikke heklet siden ungdomsskolen, jeg heller. Men skal vel få til dette, ja. Tror kanskej vi må lage egen bloggteppeblogg, ja - og ha litt avstemninger på hvordan vi skal gjøre det - med tane på farger, garntype og størelse på ruter etc.. Og ikke minst - litt oppskrifter og veilledning for sånne som oss, som ikke er helt drevne.

Herlige bilder fra pinsehelgen deres. Skjønner godt at gjengen har storkosa seg, ja :)

Ha ei god natt :)

Klem fra Lene :)

[morgrethe] sa...

Hallo Silje.
Nå har jeg sittet aldri så lenge og kost meg med dine siste 20 innlegg. Du forstår, jeg har kommet skikkleig på etterskudd etter bloggtørken min. Men hva gjør vel det, når jeg kan kose meg med nydelig bord-dekking, kakebaking, hus med kopper og hus med hage, og kjekke barn, en liten morgenstund her i sofaen min.

Ser pinsen din har vært fin, og det har min også vært, selv med noe variert vær. Men på møre er jeg fonøyd med en super dag værmessig.

Ha en fin uke.
morgrethe

Huset i Hagen sa...

Jeg må bare si at det er en sann fornøyelse å besøke bloggen din! Her er det jo så mange delikate og fine bilder. Jeg har rullet nedover og ble bla forelseket i de skålene fra Figjo. Det er akkurat slike jeg vil ha. Jeg så noen hos en antikvitetshandler i byen. Tror jeg må ha meg en tur dit igjen snart. :0) Kos deg masse videre i finværet Silje! :0)

mali-mo sa...

For noen herlige bilder!Så ut som et nydelig sted dere har vært på nå i pinsen, kan tenke meg st den lekeplassen gikk rett hjem hos både liten og stor...

Herlige maileg kaniner, de er utrolig søte!

Tusen takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg, setter virkelig pris på det!

Aina sa...

Takk for hilsenen, det blir spennende framover for oss her ja;0)
Høres ut som dere hadde en fin pinsehelg, koselige bilder.

Heldig du som finner slike søte Maileg kaniner, kunne tenkt meg slike jeg også men har ikke sett de noen steds. Herlig den i rutete kjole da:0)

Her regner det i dag, men jeg får besøk av Anki og det bli kjekt, uansett vær.

Stoor klem!

Karna sa...

Herlige bilder, fantastisk helg vi har hatt, håper det blir slik leeeenge!