onsdag 14. mai 2008

blomster&boligfryd


2.pinsedag plantet jeg litt i krukker, og noen ripsbusker ble satt i jorden i hagen. Det er vel egentlig litt kaldt for sommerblomster enda, men jeg tok sjansen, og det ser ut til å ha gått bra, til nå ihvertfall:)


Her kommer det forhåpentligvis til å bugne av jordbær i løpet av sommeren:)


Så et litt trist syn, men jeg kunne ikke annet enn å le.. Ferdinand og nabojenta lekte i hagen i går, og plutselig så jeg at nesten alle tulipanene var blitt hodeløse.. De hadde knepet av en etter en.. Sånn er det med barn:)


Denne henger på garasjen.



I dag har jeg spist årets første jordbær, og de smakte kjempegodt! Jeg fikk besøk av ei venninne til lunsj, og vi koste oss med jordbær og is som hun hadde med. Etterpå kom svigermor tilbake fra bytur med Ferdinand, og jeg fortet meg å handle inn jordbær og is til henne også:)






Tilslutt må jeg vise hva jeg har kjøpt fra nettbutikken Boligfryd! Jeg må innrømme at jeg blir påvirket når nettbutikkene har gratis porto, og bestemte meg for å slå til! Vanligvis blir det mest titting... Jeg bestilte denne krona, som er mye større enn jeg trodde! Men kjempeflott er den, og slik ble den stående så lenge, til jeg finner en større blomst å ha den på! På kjøpet fikk jeg med en krone i den minste størreslen, det kaller jeg service:)
Denne lanternen i zink bestilte jeg også, den skal stå på bordet ute når vi nyter varme (forhåpentligvis...) sommerkvelder på verandaen! Nå må jeg ut å male blomsterkasser og levegg...
HA EN FIN ONSDAG!

16 kommentarer:

Lene sa...

Jeg drømmer om å sitte i hagen din å spise jordbær og is... Du har det så fint at jeg drømmer meg bort hver gang jeg er innom bloggen din! Klem, Lene.

Hulda sa...

Mye fint å se på hos deg. Det er det jo alltid da. :) Så deilig og sommerlig dere har det. Flotte blomster, og søte jordbær. :)

Kine sa...

Her har jeg plantet ut masse allerede i krukker og kar,og fikk "småkjeft" fra mormor om at "det gjorde man ikke FØR 17 mai altså"...:)
Men jeg tar sjansen!Blir det frost,så settes alt i garasjen;)
Og alltid like flott hos deg,gleder meg veldig til jordbærsesongen!!Da skal vi på "sjølplokk" til min kjære tante som driver gård(med nettopp JORDBÆR!)
Fine ting du har kapret deg også!
Ha en fortsatt flott uke:)) *klæm*

Anita sa...

Hei kjære du!! Så koselig du dekker!! KOmmer på jordbær og is i morgen jeg!!!!!! VI får lære disse små at de skal knipe vekk visne blomster istede;o) Nydelige sommer blomster du har plantet ut, mine har stått inne i natt som var,ser det an fra dag til dag!! Nå har JOhnny klippet halve plenen og malt siste finpussen å den ene fluktstolen!! Blir så utrolig fint når gresset er nyklippet!! Har du fått spisestuen din eller er det leveringstid?? Nå skal jeg stitche litt, er så koselig! Ha en flott kveld!! Klem!

Miss.T sa...

mmmm....jordbær og is !! fikk skikkelig sommerstemning av bildene dine i dag. Flotte blomster du hadde plantet : )

Lena sa...

Så herlig sommerlig:)
Jordbær og is er jo bare snadder!
Kjempefint hos deg, masse fint du har kjøpt deg...
Ha en flott kveld!
Klem fra LEna

Lene sa...

Jess!! Her og nå EEEER avgjørelsen tatt. Jeg bare måå ha jordbær i krukker i sommer, jeg og. Nå har jeg vært innom to blogger og blitt fristet. Mmm - og så med is til... DET er sommer, det, Silje!!
Nyyyyyt :)

Herlige blomster :)

Og ha ei riktig så god natt :)

Lovise sa...

De jordbærene så bare helt himmelsk ut!!!

prinsessa1976 sa...

Så koselig du har stelt det til for anledning is og jordbær( min favoritt) Her går det i jorbær hele sommerern. som syltetøy. som naturell pålegg, med is, i salater og som noe godt hvis jeg plutselig fikk trang til dette. ELSKER JORBÆR. Nydelige ting du har kjøpt deg. Jeg blir rent litt sånn i shoppe humør når jeg ser disse tingene. Klem:O)

Hobbyhuset-Merete sa...

Nydelege bilder..fantastisk fin den urna du har planta i!!
Kom i skikkeleg sommarstemning av innlegget ditt..mmm jordbær er alltid godt :o)
fin torsdag til deg!

Anna Lisa sa...

Du har en kjempe koselig blogg med masse nydelige bilder. Så årlig og fint hos deg. Ser at du er flink.
Ha en fin torsdag og en flott 17 mai feiring på lørdag!!
Klem

Anna Lisa sa...

Rettelse:
Skulle stå vårlig og fint:)
Det går litt fort i svingane her når eg skriver av og til:)

Grip dagen sa...

Ser at du jobber i hagen og drømmer om sommeren, du også.
Er det ikke herlig?!
Måtte flire at de hodeløse tulipanene... Slikt skjer.
Hos meg hender det de lager "kake" eller "suppe" i hagen. De blander vann, jord og så noen fine farger
- det vil si mammas blomster...
Ja, ja... De er små bare èn gang.

Kos dere i hagen, og god feiring på lørdag!
Klem Marit

Silje sa...

Å, så deilig det så ut med jordbær og is.... Boligfryd tror jeg at jeg må sjekke ut:)
Tusen takk for kommentar, vannbakkels er overhodet ikke
vanskelig å lage. Noe av det letteste faktisk. aselve vannbakkelsene på 10 min pluss steking dagen før. og frøs dem til dagen etterpå hvor jeg fylte i krem. Fort gjort og lettvindt :)

Silje sa...

HAr forretsen linket til bloggen din, håper det er greit. Du hadde så utrolig mye fint på siden din :)

Maret sa...

Er berre innom eg for å ønske ein fin 17.mai...