torsdag 17. april 2008

VÅR!

For NÅ må vel våren ha kommet vel?? Vi har ihvertfall hatt en nydelig dag her i dag, sol fra blå himmel, og deilig temperatur. Jeg har gjort flere ting for første gang i år, bl.a. tørket klesvasken ute, gått uten jakke, og Ferdinand og jeg har spist softis. Det var "gulrota" han fikk for å bli med på Plantasjen.

Vi kjøpte med oss en Pelargonia, litt pinglete er den, men 20 kroner var den verdt. Kan jeg plante den ut? I krukke evt?



Kjøpte litt pynt til å ha ved inngangsdøra også. Gleder meg så til å få et ordentlig inngangsparti! Det skal visst skje snart... (jeg kjøpte en verktøykasse med tilbehør i plast til Ferdinand i dag, og sa til mannen min -den kan han jo bruke når han skal hjelpe deg med inngangspartiet... hint hint!)


Faktisk var alle plantene på Plantasjen litt dvaske i dag, håper de kommer seg når de får sol og litt vann:) Ville gjerne kjøpe noen tusenfryd også (etter å ha blitt inspirert av flere medbloggere), men det fant jeg ikke der. Kanskje neste gang:)

Takk for alle varmende og oppmuntrende ord om min lille nevø. Det går heldigvis bra med han, nå har han fått insulinpumpe, og han er kjempestolt:) Det skal nok gå bra:)


Nyt vårdagene jenter!

11 kommentarer:

Trønderpia sa...

Hei!

Så koselig med vår og blomster.
Og bestikkelser fungerer, enten det er softis eller verktøy :)

Leste om nevøen din nå.
Huff og huff, er helt enig med deg, det er godt man ikke vet.
Godt å høre at det går bra med ham. Det er rart med det, unger er jo så tilpasningsdyktige, det er nok vi voksne som sliter mest i slike sammenhenger.
Håper alt fortsetter å gå bra med ham.

Klemmer fra meg

Livy sa...

Hei Silje!
Ja ikke sant det er deilig med sol og litt varme(jeg har lovet meg selv å ikke si at våren har kommet før 1. mai for hver gang jeg sier det snør det dagen derpå;-))! Utrolig hva sole gjør med humøret!

Herlige blomster du har kjøpt - synes stemoren var så fin i den kurven! Gleder meg til å se hvordan inngangspartiet blir - hva er planen der?

Ønsker deg en fin helg:-) Også får vi håpe været holder seg!
*Klem*

Tussaluso sa...

Ja, det er herligt med VÅR. Kjempefin års-tid me har i vente. Me har vore ute å klypt frukt-trea idag. Merkelig kor arbeidslyst ein får i slikt ver. Både ute og inne.
Fin Pelargonia du har kjøpt. Synest dei rosa er kjempe-sjønne. Ha ei fin helg.

Maret sa...

Ja, nå er det ikkje tvil, våren er her.....

Ha ei fin helg.

Hulda sa...

Så vårlig og fint det var hos deg i dag. I går kjøpte jeg en granium, en lyserosa. Ser nå at flere av de som jeg klippet ned i vinter kommer med knopper, alltid artig å klare å beholde de over vinteren. :) Flotte stemor også. :)

prinsessa1976 sa...

Ja det er virkelig herlig ute nå om dagen. Jeg smiler bare jeg tenker på det. Så koselig sammenplantning du hadde laget til å ha ved inngangen.
Her har ejg venta litt slik jeg er sikker på at frosten ikke kommer snikende om natta, så fortsatt så står perleblomster på trappa. Men nå skal de bort. Jeg holder også på å lagen en "velkommen" tilda som skal henge ved inngangen for å ønske gjestene velkommen.
Ønsker deg en fin fredag. Vårlige klemmer fra Elin:O)

Anita sa...

Hei kjære du!!
Så koselig med is og vår!! De lover jo flott vær i noen dager nå og det er såå nydelig! Vi skal så i helgen vi på en del av hagen! Og ellers en del andre vårsysler;o)
Pelargoniaen er kjempesøt og til 20,- er utrolig billig! Den kan du fint sette i en krukke, men jeg ville nok ha ventet litt! Litt for kaldt om natten ennå! Her står det stiklinger av pelargonier som skal glede oss gjennom sommeren! Så bra at det går bra med lille Henrik! Utrolig hvordan omstilingsevne disse små har!! Heldigvis!! Nå tømmer lillemor pc-skuffen her og påstår at alt er mine! (altså sitt)! Skal få lagt henne ut i vogna også skal jegi solveggen og tine meg litt! KOs dere i helgen! Klemmer fra Anita!

borghild sa...

Så deilig det er med våren, og jeg synes pelargoniaen din var kjempesøt:-)
Tenker det var populært med softis, det er liksom en vårgreie det: årets første softis. Kan nok sammenlignes med årets første utepils for noen, men for oss barnefamilier er det nok softis som gjelder:-) Minstemor her elsker is, så hun hadde nok kost seg glugg ihjel. Rart det der med andremann, storebror fikk ikke smake is eller godterier før han var nesten to år, minstemor på 11 mnd har smakt det meste, og vet akkurat hvor på kjøkkenet boksen med kjeks står... sukk... Men det er vanskelig å si nei til henne når storebror har et eller annet og hun strekker seg som en gal mot det. OG bruker sine decibel!!! Ettergivende foreldre, vet det:-)
Ha en super helg i finværet! Klem B:-)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så flott pelargonia du har kjøpt deg!! nydeleg farge..og du kan plante den ut, ja :o) ta den inn igjen om hausten og så blomstrar den igjen neste vår/sommar!
Ønsker deg ei fin helg :o)

Fjordheim sa...

Godt når varmen begynner å komme så en kan ha litt planter ute. Det blir fint ved døra di med disse plantene. Lykke til med inngangspartiet. God helg.

NinaS sa...

Pelargonia er ikke frost-herdige, så du må være forsiktig. Stemor tåler MYE mer!!