fredag 18. april 2008

Loftstua

For en tid tilbake viste jeg noen bilder fra loftstua, her kommer flere:)
Loftstua brukes ikke til så mye akkurat nå, men jeg tror den kommer til å bli kjekk å ha når ungene blir litt større. Da kan vi ha lesestund i senga, og den kan fungere som et ekstra lekerom.
Om enda lenger tid kan den jo brukes til TV-stue for foreldrefiendtlige tenåringer:)
Jeg er på utkikk etter en tallerkenhylle til å ha over denne senga,som kan fylles med bøker. Så kan ungene velge bok annenhver kveld:)
Senga er god å ligge på, så det hender den benyttes av mannen hvis han synes det blir litt trangt å dele dobbeltsenga med kone, to barn og katt...

I loftstua er det dobbel verandadør ut mot en liten balkong, og her luftes sengetøyet. Det er forøvrig et veldig flott lys i loftstua, sola fyller liksom hele rommet. Til jul henger det en julestjerne og lyser i dørkarmen, og det er så koselig å gå forbi den på vei til soverommet.


Bamse Brakar x 2, en nyprodusert og en gammel.


Lintøyskapet er fylt med sengetøyet vårt, barnas sengetøy er i et annet skap. Det lukter så deilig når man lukker opp skapdøra, av tøymykner og sol:) Døra var opprinnelig kun i tre,men jeg fikk satt inn en glassplate da vi flyttet inn i huset.





Detaljer fra bildet som står på toppen av lintøyskapet. Det er laget av ei venninne av meg, som er illustratør. Jeg valgte selv teksten, farger og dekoren, og det ble akkurat så fint som jeg hadde håpet:)


Kjærligheten utholder alt,
tror alt, håper alt,
tåler alt.



Med disse ordene ønsker jeg dere en flott helg!

18 kommentarer:

Trønderpia sa...

Så koselig dere har det på loftstua.
Sommerlig og fint. Og lintøyskapet ble ekstra lekkert med glassdør, god idè!

Takk for gratulasjonen.
Vi skal ikke flytte langt nei.
Er vel ca 2 km, tenker jeg.
Vi er opptatt av at ungene skal slippe å skifte skole, så vi ville holde oss innenfor skolekretsen.
Noe som har begrenset søket vårt veldig, vi har lett i 7 år, uten å finne noe hus, så nå var det på tide.

Ha en fortsatt strålende kveld, det skal vi ha :)

Klem fra meg

Anita sa...

Kjempekoselig på loftstua deres!! Lurt å sette inn glass dør i det skapet! Koselig med sengetøy på utstilling også! Må ha fint sengetøy da;o) Dere kommer til å ha sååå masse glede av den stua! Vår kjeller stue er nok det rommet i huset som jeg er mest glad i og som nok ungene kommer til å sette mest pris på etter hvert!!! Egen inngang og greier, som nok etterhvert må stenges for ikke helt og miste kontroll på hvem som kommer på besøk;o) Nå ligger mannen ofte i senga der når vår seng blir for trang *ler*! I morgen er det loppis igjen! Idag har vi sådd gress og imorgen har jeg stoore planer, etter loppisen til å få ryddet i garasjen. Den er full av matrialer og sagflis! Håper du får nytt inngangsparti snart, kejdelig med disse "trege" mannfolkene;o) Har ikke helt forståelse for hva som skal prioristeres! Her er det igjen rødvin og brus i glassene, og trøtte mannfolk;o) Ha en koselig helg, Silje-mor! Klemmer fra Anita

Min verden sa...

Den loftstuen var virkelig flott og det er deilig å ha et rom når man får større barn. Lintøyskapet er praktfullt :-)

Karoline sa...

hei.
så hyggelig innlegg!
heldig med den stuen altså! så grei tibåde lek og foreldrefri sone når den tid kommer. vi savner en slik avdelign på sikt.
skapet var så fint, håper det får ha den fargen, var så ekte!
takk for hilsen, var artig med det lille skribleriet, visste om det, men ikke hvordan og når. spennende. vært snakk om flere slike ting, men nå er det kanskej travelt ok som det er iom at smykkene likosm selger seg selv fra den ene til den andre med kundene våre.
håper dere også har nydelig vårvær.
har lillegutt hatt bursdag??
klem

liven sa...

Så fin loftstue dere har da!! Kan love deg at den kommer godt med når barna blir tenåringer:O)
Det vet jeg alt om....hihihi..
Min loftstue skal pusses opp snart og kjekt med inspirasjon!!
Ha en fin helg:O)

Fjordheim sa...

Takk for hilsen på min bligg. Ja hadde ikke dataen vært helt ny så er det ikke langt fra at den hadde gått i veggen.Eier ikke tålmodighet med slike ting.
Fikk opp noen bilder nå. Men så skulle jeg prøve noen til, og da gikk det ikke.
Ja ja, det ordnerr seg vel en gang. Nå må jeg snart finne sengen. Og den må reies opp.
Veldig koselig loftstue dere har. Ja det kan være greit å ha et eget sted når ungene begynner å bli så store at de vil være litt i fred for masete foreldre. Det skapet var også flott, og så det bilde da. Bare helt nydelig. Ha en riktig god helg.

Fjordheim sa...

Ja den trykkleifen sniker seg inn stadig vekk. Blogg skal det jo stå.

Anniche ♥ sa...

Så koselig rom! Mine barn elsker alle rom de vanligvis ikke er i , så det er alltid kjekt med litt ekstra plass:=)
Flotte detaljer i bildet , og tellekant på sengetøyet ...hihi (det er det IKKE i dette huset )

Ha en strålende helg ,med masse SOL !!!

fru Pink sa...

Så deilig med loftsstue - knallfin var den! Vi er på jakt etter nytt hus, og loftsstue er høyt på ønskelisten!!

God helg!

christinasinteriør sa...

Nydelig loftstue!!
God helg!

Kine sa...

Er så koselig å titte i bloggen din,alltid fine bilder å bli inspirert av her:) Det lintøyskapet var virkelig lekkert,sånt er jeg på utkikk etter også,uten hell hittil:/ ha en fin helg:) klæm

Silje sa...

Så koselig loft stue du har. Det kommer nok godt med om ikke så alt for lenge. Jeg merker selv at det hadde vært godt med en ekstra stue.

Ha en flott lørdags kveld!!

Fru Fjeldhammer sa...

Koselig lofstue dere har. Ser for meg lesestundene deres i sengen, bare så hyggelig.

Venninnen din har laget et flott bilde, akkurat den fargen jeg liker!

ha en fin kveld

borghild sa...

Dere har en utrolig koselig loftstue! Lintøyskapet falt jeg bare skikkelig for, og det var kjempesmart å sette inn glass i døra! Liker så godt at du har beholdt mye i trehvitt, og ikke malt alt hvitt... Hos deg blir det bare så lunt, uten å vekke furufølelsen.
Ha en fortsatt fin helg!
Klem B:-)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Kjempekoslig loftstue!
Her koser dere dere sikkert masse!

Hulda sa...

Virkelig flotte bilder fra loftstua deres! Så luftig og lys den er, herlig!

Veldig flotte detaljer. :)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så koseleg loftsstove!! mange fine detaljar..likte godt vaskefatet og mugga :o)
Ønsker deg ei fiin kommande veke!!

Karna sa...

Så utrolig fint!!!!!