søndag 27. april 2008

Litt av hvert på en søndag!

Så er det søndag igjen. Disse bildene tok jeg på fredagskvelden, jeg synes alltid huset vårt er finest om kvelden. Det er så koselig med levende lys og alt blir liksom så mildt. Og rot og støv synes ikke så godt heller:)



Disse orkidèene skal jeg prøve å beholde også etter blomstringen, og se om jeg kan få de til å blomstre igjen. Søstra mi har skikkelig orkidètekke, huset deres er fullt av orkidèer i alle farger, som blomstrer igjen og igjen. Tror jeg må be om noen tips:)




Så til oppskriften flere av dere har spurt om, her kommer den:


SPRØ SJOKOLADEKAKER:

225 g (3,5 dl) hvetemel

1 dl kakaopulver

1,5 teskje bakepulver

0,5 teskje vaniljesukker

100 g smør, romtemperert

250 g (2,75 dl) sukker

2 store egg

melis til å rulle i



¤ sett ovnen på 180 grader

¤ rør sammen det tørre og det våte hver for seg, og bland det deretter sammen

¤ ta en toppet spiseskje med deig, og rull den til en kule. Rull den deretter i melis, til hele kula er dekket.

¤ stekes midt i ovnen i 10-12 min

¤ avkjøles på rist i 15 min



bare et tips: Lag gjerne dobbel porsjon:) (det angrer jeg på at ikke jeg gjorde...)



HA EN FIN SØNDAG!

14 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig forrige innlegg var. :) Rakk ikke å legge igjen kommentar der, før du hadde laget nytt innlegg. Skal få laget nytt innlegg jeg også, i løpet av dagen.

Ja, det er sant at huset er fint på kveldene. Dette bildet med lysestakene i vinduet var ekstra fint, syns jeg. :)

Anita sa...

Så koselig fredagskveld! stod faktisk i kjelleren her og så på en haug med avdankede orkideer akkurat nå, og lurte på om de ikke ville blomstre igjen;o) En av mine har jeg fått igjen maaange ganger, mens de andre som er litt spesielle bare står der og lager rot... Tror de snart skal få lage jord istede *ler*! Jeg skal være alene noen kvelder til uka så da skal jeg få sendt deg en e-post, du kjære brevvenn!! Vil gjerne komme i 50-års laget ditt jeg;o) Nå skal jeg hente Amalie hos ei venninne også skal vi i bursdag!! Klemmer fra Anita

prinsesselinn sa...

hei på deg, ser spennede ut den oppskriften .
tror jeg skal prøveden i kveld, må barekjøpe egg først, har bare ett igjen etter søndags frokosten...
Kommer tilbake med rapport.
Ha en vidunderlig dag.

Fjordheim sa...

Så fint at du la inn oppskriften, Må prøve den i morgen.
Koselig med sola, men det er litt avslørende. Koselig med litt dempet lys ja.
Orkideer er flotte blomster. Har en som har blomstret fint i et halvt år nå. Ha en god kveld.

Kine sa...

Her har vi knallvær for tiden,så hele helgen har gått med på hagearbeid,grillings og KOS:) Mine orkideer blomstrer heller ikke etter slutt,så her kastes de:/ finner aldri ut av hemmeligheten....Koselige bilder du viser,igjen!Ha en fin søndagskveld:-) klæm

mali-mo sa...

Så fin kveldsstemning på bildene dine. Og de sjokoladekakekjeksene skal jeg prøve du! De så herlige ut...jeg er en skikkelig søtmons så sånne ting er midt i blinken for meg ;)

Det var mange innlegg her jeg hadde gått glipp av, men desto hyggeligere å lese og kose meg nå. Håper det går bra med nevøen din. Det var jo trasig at han har diabetes, men utrolig viktig og bra at sykdommen blir oppdaget. Har venner som har diabetes, og vet at hvordan sykdommen påvirker livet kan være svært forskkjellig.

Loftsstuebildene dine var kjempefine nå også, og skapet med gasssdør var så fint! Kjempesmart å få satt inn glassdør.

Ha en ny fin uke!

Vit Choklad sa...

VAd mysigt ni har om kvällen, det tycker jag med! Och ett underbart inlägg från när ni bakar, ser hur fint som helst ut! Längtar lite tills Sol blir stor nok att baka med mamma :-) Ha en fin vecka! //Kram

My little footprints sa...

Hei!
Denne oppskriften skal jeg jaggu kopiere, kakene så jo bare knallgode ut! Og det liker vi jo å bake ;) Roy er så glad i alt som inneholder skjokolade, så dobbel posjon går nok brått med ;)
Må si du har sjort det koselig i vinduene dine! Orkideer er jeg glad i selv, men er ikke så flink med dem. Svigermor derimot er superflink og får de til å blomstre gang etter gang. Det er visst mye ulike tips om disse. Blandt annet har jeg hørt at de skal vannes en gang i uken, stående under rennendes vann, har også hørt at de skal ha ett eggeglass med vann i uka ;) Må vel egentlig prøve seg fram tror jeg ;)
Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
Klem fra Beth

Hilde's rom sa...

Hei Silje!
Takk for hyggelig hilsen! Jeg er faktisk mye bedre i dag, det var nok egenpleien i helgen som gjorde susen. Ja, og en del pleie fra min kjære også da:)

Likte bildene dine på dette innlegget - koselige stemningsbilder:)

Ønsker deg en god uke:)

marie sa...

Hei! Oppdaget bloggen din i dag og legger igjen en liten hild\sen. Har lagt de til i bloggen min. Håper at det er greit.

Bo med barn sa...

Tusen takk for koselig hilsen :)

Skoladekjeksene så såååå gode ut! De må jeg prøve!!

Ps: det ble bikini...men det er helt klart at det må sol til for at den skal se fin ut :)

Garden Angel sa...

Så koselige bilder hjemme hos deg!
Og gratulerer med vel overstått 2årsdag!!! Hurra!
Nå skal jeg snart på jobb...Men ha en fin uke!
Klem fra meg(",)

Emmeline sa...

Nydelige bilder, ser du har det skikkelig fint på fredagskvelden;) Og kjekt at du la igjen oppskriften så den skal jeg skrive inn i oppskriftsboken min nå...

Nå blir det jo bare lengre og lengre kvelder og mer og mer lys, det er godt synes jeg. Høsten er deilig med sitt mørke, men jammen er det godt med maisol også. Ha en fin kveld med dine søte små: her er det heldigvis opplett, men gidder jeg å gå ut i hagen for å luke? NO!

~♥~bagateller~♥~ sa...

Tusen takk for oppskriften, og så kjekt å se at du tar med gutten i baksten, de har så godt av å få delta og lære, og så er det kjempegøy:-D Tror nok at Amalie på 12 blir den som baker disse hos oss, ser ut som de er midt i blinken for henne, og hun sier ikke neitakk til sjokoladekake;-)