onsdag 30. april 2008

Hverdagsliv

I dag har vi hatt en helt "vanlig" dag, men så er det de dagene som er de flotteste og mest verdifulle synes jeg. Ferdinand har hatt fridag fra barnehagen, og siden Augusta sover lenge på formiddagen, har han og jeg kost oss sammen alene. Det er ikke så ofte lenger! Vi kledde på oss regntøyet og gikk ut i hagen, hvor Ferdinand bl.a fikk sitt første møte med en meitemark! Den stakkars marken fikk dessverre smake Ferdinands spade, på tross av min forklaring om at marken er snill, og at den hjelper oss! Men jeg kunne ikke annet enn å smile da han så betuttet på meg og sa:
-makken er lei seg, jeg øgan.. (ødela den...)



En enslig pinselilje (?) i hagen vår. Selv om alt er nyplantet i hagen, og det er lenge igjen til det er en "ordentlig" hage, synes jeg det er så koselig å gå rundt og kikke på alt som spirer og gror. Det tar ikke lange tida, hagen vår er ganske liten. Men passe for oss:)


Etter dagens jobbing i hagen gikk vi inn og spiste risgrøt, noe av det beste jeg vet. Ferdinand er mest glad i smørøyet, han spiser gjerne skjeer med smør..


Rød saft hører med!



Etter formiddagsmaten kom svigermor og svigerinna mi på besøk, de hjalp til med barna, og vi gikk en tur ut i hagen når sola tittet fram. Da mannen kom hjem lagde jeg middag til oss alle sammen. Jeg synes det er koselig å få "storfamilie"-følelse noen ganger. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i generasjonsbolig altså, men liker det når familien kan være samlet, spise middag sammen, at vi kan få hjelp til bading og legging av unger og sånn. Sånt var vel mer vanlig før i tida, at man hjalp hverandre i hverdagen. Vi setter ihvertfall stor pris på det:)
Nå skal jeg på butikken og kjøpe interiørblader (og kanskje litt godis...)

HA EN FIN 1.MAI:)

15 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Ja det er de hverdagslige tingene som er de beste. Hva er visten å ha det så fint i helger og høytider hvis man stresser vilt i hverdagen? For dette flotte innlegget ditt og på grunn av min STORE HELT FERDINAND som kakka marken. (HEIA FERDINAND HEIA FERDINAND) så får du dette ♥ av meg. Ha en fin kveld og en flott morgendag. Klem fra Elin:O)

Millas hem sa...

Hej!
Tack för besöket hos mig!
Försök att tänka på att vattna igenom och låt torka upp mellan vattningen!
Absolut inte för mycket vatten, då ruttnar dem!
Ta bort tråkiga blommor.

Vi är alltid många här..jag min man och våra fyra barn!
Härligt när du berättar om trivseln med många omkring dig! Ibland är det mycket, med det mesta såklart, men det händer alltid något omkring oss!!
Håller tummarna för blommorna!
Kram Camilla

Hulda sa...

Det er hverdagstingene som er de koseligste, syns jeg. :) søte bilder av Ferdinand. Veldig koselige bilder fre deg. :) Ha en fin 1.mai i morgen. :)

Anita sa...

Så koselig dag dere har hatt!! Jeg og mamman min har vært på stoff og stil og i ettermiddag har vi vært ute i hagen og pussllet! Amalie har en venninne på overnatting og de er på vei i seng nå!! Godis:o))) KOmmer til deg jeg!!! Har ikke kjøpt noe sånt til i kveld jeg, men jammen fikk jeg lyst på det nå!! Håper på flott vær i morgen, da skal vi kose oss videre ute. Våre nærmeste naboer er korpsfolk og på 1.mai kommer HELE korpset marsjerende hit til dem til lunsj, sååå koselig og kjempestas for ungene!! De spiller et par sanger til ære for naboene også masjerer de videre!! Er vel egentlig kjempestas for oss voksne også;o) Kos dere i morgen! Klemmer fra Anita

borghild sa...

Det virker som om dere har et 'varmt' hjem - det er sånn det skal være!:-)
Her får også både meitemarker og biller og snegler gjennomgå... Snart 4-åringen samler opp det meste i innsektglasset sitt, og i barnehagen i dag hadde en av ungene kommet inn til en barnehagetante med ca 50 meitemark i hånda!!! Det er en deilig gave, det!!:-)
Ha en fin helg! Klem B:-)

micano sa...

veldig koselig blogg!!
Likte godt lintøyskapet ditt og muffinsene så deilige ut!!!
:o)monica

Kristin Helene sa...

Det er så koselig med slike dager!! Det er viktig å ta vare på de små øyeblikkene... og meitemarker er jo sååå spennende for små utforskere.

Ha en fin 1.mai!

aase sa...

Oj så koselig å besøke bloggen din!!!! Skulle bare hatt tid mye oftere. Så du skulle begynne å jobbe halv natt, det er supert når man har småbarn!!! Jeg har alltid jobbet natt jer, synes det er uvant nå når jeg jobbber dagtid!! liker å kunne møte venner til en lunsj i ny og ne......slutt på det nå.....

Så hyggelig å se du skriver om storfamilien, jeg savner min familie, men ser jo at det ikke er så lett i hverdagen!!! Vi burde nok alle stresse ned litt!! Det er jo terapi og sitte her og bla i alle de flotte bloggene deres!!! Jeg som egentlig er ei scrappedame, har virkelig fått sansen for deres nydelige interiør blogger.

Nå har jeg kost meg med å ta noen iblder til bloggen min jeg også!! nyinnkjøpt benk til kjøkken!!!

Ha en flott 1. mai og kos dere masse!!!

Klem

Ønsker deg og dine en flott 1. mai!!!

Kine sa...

Så koselig da!:)
Er jo de helt vanlige dagene det er mest av også,og da er det viktig å nyte små øyeblikk som dette!Herrlig gutt dere har!klæm

Hulda sa...

Heisann :) fugleburet er kjøpt på Åhlens. :) Håper du får tak i et. Vi har ikke Åhlens i Harstad, men det er i Tromsø, så jeg fikk svigersøsteren min, som bor der, til å kjøpe et for meg og sende det hit. :)

Livy sa...

Heisann!
Høres ut som om dere hadde en koselig dag! Det er så viktig å gjøre litt ting bare sammen med eldstemann også synes jeg:-) Er enig med deg i det med storfamilie - og jeg synes det er artigere å lage mat til flere jeg!

Håper dere har hatt en fin 1. mai!

*Klem*

Bo med barn sa...

Høres ut som om dere hadde en flott dag. Synes bloggen din er så koselig :)

Sisselle sa...

Hei!
...så mye godt du lager!Ble rent sulten her jeg sitter en sen nattetime og titter;D
De bollene og sprø sjokoladekaker..mmmm..kjenner nesten lukta av baksten jeg!!

Flott liten gutt du har!Jeg har selv tre barn..en gutt på 7år,ei jente på snart 3 år og minstemann ble nylig 1år.Det er deilig med stor familie,man er hvertfall aldri alene:D

Hilsen fra Sissel

Gårdsromantik sa...

Ha en härlig helg su också!

Kram Maud

Ann-Cathrin sa...

Det så ut som en virkelig koselig dag:) Sånne dager og øyeblikk må nytes:) Ha en flott helg!