tirsdag 15. april 2008

Godt man ikke vet...

På søndagskvelden satt jeg og planla Ferdinands 2-årsdag,hva jeg skulle bake,hvordan bordet skulle dekkes og sånne ting:)
¤
På mandag ringte mamma og fortalte at min lille nevø på 3 år er innlagt på sykehus,og har fått diabetes. Plutselig blir kaker og pynt så uviktig... Det kunne vært verre,for all del,og man kan jo leve et godt liv med diagnosen. Men alikevel.. Søsteren min og jeg har en fetter som har hatt diabetes siden han var 7,og vi har jo sett hvor mye det har preget hans liv,og fortsatt gjør,selv om han nå er 20.. Uansett sykdom,synes jeg det er så ille når det rammer barn.. Så unødvendig, urettferdig og dumt. At min lille tantegutt som akkurat har fylt tre skal måtte få sine glade dager preget av dette,er vondt. Nå skal han få insulinpumpe i magen,og det setter jo sine begrensninger i hverdagslivet til en liten tass.
¤
Vel vel,bursdagene er utsatt,Ferdinand skal nok bli feiret,men ikke helt enda:)
Nå går tankene og energien til min søster,hennes mann og guttene på 3 år og 7 måneder.
¤
HA EN FIN UKE ALLE SAMMEN:)

16 kommentarer:

Fjordheim sa...

Godt at en kan støtte og hjelpe hverandre når livet kommer med motbakkene sine. Ikke lett for en liten gutt å forstå hva som skjer. Men nåre en har trygghet rundt seg går det bra. Ønsker gutten og foreldre alt godt.

Karoline sa...

uff, stakkers, ja, det der er skikkelig urettferdig!!!! det er nok en del pes, særlig i begynnelsen, så blir man nok vant med det.
dere får støte så godt dere kan, og så får du finne gode oppskrifter på kaker også han kan spise.
ha det så bra dere kan.
og så kan dere feire litt bare dere sikkert med lille gutten.
god klem til dere.

Lene sa...

Historien din setter ting i perspektiv, og det får en til å tenke på hva som betyr noe her i livet. Selv om nevøen din kan leve et fint liv med diabetes, er det som du sier noe som vil prege han resten av livet. Mange varme tanker til dere alle sammen! klem, Lene.

Silje sa...

Uff, for en trist beskjed og få. Og stakkers liten gutt. Håper det går bra med han og han klarer seg supert.

Mange klemmer og varme tanker til dere alle sammen.

Hulda sa...

Ja, sånn kan det være noen ganger. Det er aldri artig når noen blir syke. Pappa har også hatt diabetes fra han var helt ung.

Håper det går bra med han!

Livy sa...

Huff da, stakkars liten! Ting blir satt i perspektiv når slike ting skjer. Godt at dere er der for han og støtter han og familien.

Ønsker dere en fin onsdag i solskinnet!
*klem*

Anita sa...

Uff, så trist!! Har savnet deg disse dagene, men skjønner nå at du har andre ting å tenkt på!! Åhh! Så leit når de små blir syke!! Skulle betalt mye for å ta deres plass da ja! Dette går selvfølgelig bra, men er jo kjempetøft for dere alle! Barn skal være friske og ha det flott!
Ta vare på hverandre nå Silje! Varme klemmer fra Anita!

aase sa...

Så trist for han og dere rundt!! Små barn har heldigvis lett for å godta ting slik der!!
Håper han ikke får for store plager!!! Skjønner godt at dette preger dere nå!!

Skjønner du velger å utsette bursdagen litt også!!

Sender deg masse gode klemmer jeg!!!

Elzie sa...

Stackars lilla nevö. Hoppas att det ska hjälpa med medicin så hon slipper sprutorna än på ett tag.
Ha det så gott och fira lillgutten ordentligt.
Kram Elzie

Livy sa...

Heisann!
Så spennende med jobbintervju da! Jeg begynner å jobbe igjen i november og det er deilig at det er en stund til:-) Er så deilig å kose seg hjemme sammen med barna.

Scrapping er utrolig artig, og jeg føler at jeg har funnet en hobby som jeg kommer til å holde på med "forever". Er scrappemesse i Lillestrøm neste helg - gleder meg masse:-) Synes du skal begynne å scrappe jeg!

Masse lykke til på intervjuet i morgen!
*Klem*

borghild sa...

Uff, nei det er ikke mye rettferdig at en liten gutt skal bli syk... Håper det tross alt går greit med alle, selv om det jo er en tung beskjed å få, en må jo straks begynne å tenke litt annerledes... Klem til dere alle! B:-)

Kine sa...

Så trist da,urettferdig at det rammer så små barn...men man blir vant til alt etterhvert heldigvis..det går nok bra skal du se:) Godt at de har så god støtte rundt seg da!!Det hjelper i slike stunder..ønsker dere en fin bursdag etterhvert da,fins jo mye godt å lage allikevel;) klæm

Ann-Cathrin sa...

Hei. Uff stakkars nevøen din, og familien. Jeg har selv diabetes, men er jo mange grader på hvordan man rammes. Jeg er heldig, og har en som er lett å regulere. Mange jeg kjenner vet ikke jeg har det engang, og de som vet det tenker ikke på det. I min familie er det arvelig, så jeg har tenkt mye på jentene mine i forhold til det. Det jeg vil si er at jeg håper nevøen din er like heldig som meg at han har fått en "snill" variant når det først har rammet, og at han og familien får god oppfølging av personer som virkelig kan det her, og ikke minst, som kan barn. Det som er positivt opp i det hele er jo at små barn er jo veldig tilpasningsdyktige, men klart det blir tøft i starten. Ønsker de alt godt!!!:) Håper dere får en fin bursdag uansett.. Klem:)

tulipanerogkrystaller sa...

Hei. Håper det går bra med din lille nevø. Det var leit å lese at han er blitt syk.
Fant din blogg hos Anita. Syns den er kjempefin, så jeg linker deg for letthets skyld. Så titter jeg snart innom igjen. Ha en fin fredag og en god helg. Hilsen Marit.

Millas hem sa...

Usch..så tråkigt!
Det är som du skriver att det kunde vara värre, men det är alltid jobbigt när något sådant händer. Man får sig en tankeställare, när man får fokus på "större" saker än födelsedagsplaner. Allt som har verkat så viktigt just för stunden, liksom bara bleknar plötsligt. Kram Camilla

marypoppins sa...

bellissimo e incantevole !!!
Mary