mandag 24. mars 2008

Påskegaver

Påska er jo så godt som over,men et siste påskeinnlegg må jeg visst ha med! Min snille,gavmilde mamma var nemlig en tur innom oss i dag,og se hva jeg fikk! Hun har vært hos det antikvitetsglade venneparet vårt,og kjøpt masse fint! Og så er hun så snill og gir noen av tingene til meg! Denne kannen er til meg fra ekteparet,det er en liten sprekk i den,og da vil de ikke selge den på messer. Jeg synes den er like flott fordet!



Nå står alle kannene mine i hengeskapet i stua.




Denne skåla fikk jeg av mamma,og den er visst ganske sjelden.



Stor,fin eggehøne!




Enda en skål,vet ikke om de er ment til påskegodteri,men det er det jeg bruker de til! Denne er en liten utgave av den jeg viste i et innlegg under her,og denne er bare 12 cm lang!


Så til nok et gavmildt menneske,søte Borghild hadde strikket disse søte tøflene til dattera si,men så hadde de blitt for små. Da spurte jeg om jeg kunne kjøpe de,vi bruker nemlig slike på lille Augusta (og siden jeg ikke strikker selv,må de jo kjøpes). Jeg fikk lov til å kjøpe dem (for en billig penge også synes jeg!) og pakka hadde kommet i posten da vi var på påskeferie. Se så søte de er! Hun hadde heklet en liten brosje inntil også,den ligger oppå den ene tøffelen på bildet!


Og dette søte hjertet sendte hun med,til Ferdinand! Det henger på rommet hans og pynter opp!

Tusen takk snille deg! Så mange flotte mennesker det finnes i blogglandia!



Håper alle har hatt en fin påske,nå er det tilbake til hverdagen igjen.. Utrolig hvor fort feriene går.. Men det gjør jo hverdagene også:)


Ha en flott kveld!

15 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Så snill mamma du har...
flotte strikkesko og snille "damen" som sendte med noe til sønnen din og!
nyt kvelden videre!

Anita sa...

Så heldig du har vært!! Påskegaver!! Nydelige strikkede tøfler!! Og det hjertet til Ferdinand også!! Liker veldig godt de tingene som Borghild lager!! Idag har vi spist pizza "ute" og resten av dagen har gått med til lego rydding og oppbygging av endel av de gamle tingene som ungene har fått opp gjennom!! SÅ koselig ¨å sitte sånn sammen å bygge! Har bakt en kake til i morgen også + sydd ferdig de to TIldaene som var mitt påske prosjekt! Forresten så har jeg nå 23 lapper allerede på hekleteppet mitt, men har raket opp for garn! Får shoppe litt mere garn før neste aftenvakt som er til onsdag!Blir noen lapper der vet du;o) Nå skal ungene snart i seng, slik at de ikke blir så trøtte i morgen tidlig, for da er det jo hverdag igjen iallefall for de to store! Skal ha barnebursdag i morgen ettermiddag! Det blir hyggelig! Tror jeg bør sende deg en mail en dag jeg!! Kjenner at jeg har mye å fortelle;o) Klem Anita

Ann-Cathrin sa...

Oj så fine gaver da:) De tøflene er bare nydelige!! Flotte bilder fra ferien deres og, så ut som en fin tur, og vakre barn:)

morgrethe sa...

Hallo Silje. Ja nå er påsken over, og hos meg ble den avsluttet med dett nese. Ja ja....det går vel over.
Så fine ting da. Egghøne kunne jeg tenkt meg også. Min bestemor hadde det på kjøkkenet... den stod framme hele året.

Fine tøfler til lillemor også., Godt og varmt med ull på føttene.

Nei nå må jeg forberede meg til hverdagen igjen. Ha en fin uke.

Trønderpia sa...

Hei hei!

For en snill mamma du har!
Og de tøflene Borghild lager er nydelige, så bra at de kom til nytte til din lille jente. Og hjertet til gutten din var også kjempefint.
Er helt enig med deg, det finnes så mange flotte mennesker her i Blogglandia!
Ha en finfin kveld. Klem fra meg

Hulda sa...

Så heldig du er da, som får både julegaver og påskegaver. :) Søt mugge, likte spesielt godt den i midten, er så glad i rosedekor. :)

Gavene fra Borghild var også så flotte! Nydelige tøfler med blomster på, og det hjertet var virkelig fint! Som tatt ut av Tildaboka. :)

Tove sa...

Så heldig du er da! Kannen var nydelig, og stilig med de tre kannene ved siden av hverandre. Og ellers masse flott du har fått og kjøpt:) Morro å se alle hønene dine også

Livy sa...

Heisann!
Så heldig du er! Nydelig kanne du har fått, og de to andre er jo også aldeles nyyydelige!

De sokkene er jo bare såååå søte - kan tenke meg prinsessa blir fin og varm om føttene nå!

Ønsker deg en fin uke Silje!
*Klem*

Pene Lene sa...

Det må jeg si - for en heldiggris om har fått mye fint. Og tøflene mener jeg at jeg har sett før - nydelige! Skjønne unger du har, forresten :)

Kine sa...

Så deilig dere har hatt det i påsken,litt misunnelig nå her altså,siden jeg har tilbringt hele tiden i sengen med sykdom:( Flotte utebilder!Og så heldig du er da,lekre påskegaver:)) ha en flott uke!!klem

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Ja, det er jammen sant at feriedagene går fort, og hverdagene like så! Viktig å ta vare på hver en dag. Men ikke alltid like lett...
Mange koselige gamle ting du viser. Og fine hjemmelagde ting også som strikketøfler og hjerte.
Du lurer på tips ang. så frø. Jeg tror dine planter råtnet fordi de fikk for mye vann. Det er oftest slik at vi vanner for mye. Jeg synes du skulle prøve igjen. Kjøp såjord, feks. på Plantasjen og se bak på frøposen hvor dypt du skal legge frøene i potta. Ofte holder det å dusje jorda med dusjflaske når du sår, siden den inneholder en del fukt fra jordsekken. Ellers har jeg skrevet en lang kommentar til Emmeline (se linklista mi om du ikke kjenner henne)i dag som omhandler blomster. Du kunne jo ta en kikk på det også, om du vil. Det ligger på hennes forrige innlegg (ikke dagens). Og så anbefaler jeg deg å kikke på denne nettsiden for inspirajon og glede: www.fredholm.no Kos deg! Trine

Lovise sa...

Hei hei Silje. Så fine ting du har fått.
Nydelig det lille hjertet i blått. Du er jammen heldig.
Ha en fin kveld.

Livy sa...

Hei Silje!
Håper alt er bra med dere, og at uken har startet godt!

Det ligger forresten en award og venter på deg i bloggen min.

Klem

Olstad sa...

Så utrolig heldig du har vært, fine påskegaver alt sammen. De tøffelsokkene var supersøte.

Takker for hyggelig gratulasjoner på min blogg.

My little footprints sa...

Hei!
Så heldig du er som har en slik snill mamma som tar med seg slike fine ting til deg! Kanna var nydelig, likeså de to andre kannene dine!
Og så snill som Borghild har vært som har send deg disse tøfflene, kan nok tenke meg at de er gode og varme å ha på! Hjertet var jo også veldig fint!
Ønsker deg en fortsatt fin onsdag!
Klem fra Beth