torsdag 13. mars 2008

Påskefest!

Om tirsdagen hadde vi påskefest her i huset! Da hadde ungene bedt inn noen av vennene sine,og vi var tilsammen 8 barn og 5 voksne. Siden alle barna var under 4 år var det ikke noe stort opplegg,vi spiste kaker,alle fikk hvert sitt påskeegg,og ungene lekte sammen!





Dette inneholdt påskeeggene til barna..

..og dette var det de voksne fikk.


Jeg bakte boller med vaniljekrem inni...

...kanelboller...

...sjokoladekake...

...og muffins!
Ferdinand så ut som en av røverne i Kardemomme By etter å ha spist masse kake. Han spiser alt med hendene,til og med is...


Dette var innbydelsene vi sendte ut.
I dag skal jeg lage nye innbydelser,mamma fyller 50 år i mai og har spurt om jeg kan lage innbydelsene! Og det vil jeg jo gjerne:)
¤
HA EN FIN DAG!

38 kommentarer:

Cathrine sa...

Heia! Skikkelig fin påskefest du har ordnet,og bordet var flott pyntet. Dette kan du..Ha en fortsatt fin dag.

Mia sa...

Heia Silje! Så koselig med en påskefest! Herlig pyntet, deilige godsaker å spise på, og så de nydelige påske eggene med koselig innehold. Virkelig hyggelig så det ut til å være. Jeg ser også utifra de andre innleggene dine at du liker påske, slik som jeg gjør. Koselig pyntet hus, og herlige høner (selv om de ikke er levende...)

Takk, Silje, for dine koselige kommentarer, du har en herlig evne til å skrive dem slik at de virkelig varmer.

Trine sa...

Oi, for ett fantasisk påskebord! Og en kjempeidè! Påskeeggene var utrolig fine, og det var kakene dine også!!! Veldig inspirerende!

Ha en finfin dag!

Hulda sa...

Dette var virkelig en nydelig fest! :) Så flott du har gjort alt sammen, alt fra kaker til dekorasjoner er jo helt utsøkt. De påskeeggene var også så søte, og innholdet er jo sukkersøtt. ;) Hvor har du forresten fått tak i de fine eggene?

Karoline sa...

så UTROLIG KOSELIG!!!!!!!! helt fanatstisk at du dekket med slike egg til alle, og herlige boller med påskefarger. der hadde jeg kost meg ihjel!!! så utrolig kjekt å bare invitere til slik fest. å, slik overskuddsmamma er det litt for lenge siden jeg har vært....men du inspirerer.
planer for ferien da???
u- har du vært i københavn den senere tid??? bestilte til meg og mannen i førstemai weekenden. var der jo i desember, men mener å huske at jeg så butikker jeg hadde gått glipp av hos andre bloggere. maileg må jeg ihvertfall ha!!!! gleder meg. skal reise en del fremover og det er bare såå deilig!!!!
ha en super påske, tar med pc til fjells, tror vi har ordnet godt nettt der nå, så da blir det nok litt blogg også.
klem

Ann-Cathrin sa...

Så koselig å innvitere til påskefest! Så utrolig fint du hadde gjort det, du er virkelig flink:) Bordet var lekkert pyntet, og eggene var bare helt nydelige! Alt var bare rett og slett kjempefint:)!!!!!

Ingrid sa...

Hei Silje! Jeg skjønner ikke hvordan du får tid til alt! Har døgnet ditt over 30 timer? Jeg tror det! hehe...
Skikkelig koselig pyntet bord - med alle gjennomtenke detaljer! :) Det må være koselig å være gjest hos deg!
Og alle de sortene du har bakt da! Hvordan rekker du sånt? Er lillejenta di veldig rolig om dagene? Lillegutten min krevde oppmerksomhet hele tida da han var liten.. så jeg følte at jeg fikk gjort null da jeg gikk hjemme med ham.
Hvor har du kjøpt de nydelige påskeeggene? De har jo helskjønne!! Og den kyllingen som de voksne fikk var også fin.. jeg liker de som er så lodne.. hvor finner du dem?
Det ble mange spørsmål... Nå skal jeg begynne å pynte litt til påske her i huset også. Har fri i morgen, så da skal jeg vaske og kjøpe litt mer pynt. Skal finne fram den kassen jeg allerde har i kveld.. tjuvstarte litt. ;)

Emmeline sa...

Du er så flink:) Kjempekoselig påskefest og gøy å se de vakre fargene på bordet og de kreative løsningene. Skal si du er flink til å bake, med all denne baksten må du jo være stolt av deg selv!
Du har fått tak i sånne flotte Tilda egg også heldige deg...
Jeg var visst alt for sein med å bestille disse, for de var utsolgt da jeg endelig hadde oppdaget disse skjønne eggene. Lysblå og rosa påskeegg--det er jo egentlig perfekt! Innholdet i påskeeggene var jo også superskjønt. Du er så flink syns jeg!! Jeg er helt utslitt etter denne uken på jobb og trenger vel heller en uke i sengen enn å dra langt avsted til kald hytte full av mus?? Men det blir nok bra når vi endelig er på plass kan jeg tenke meg!! Ha en deilig påske. Takk for inspirerende titt:)

borghild sa...

Så utrolig koselige bilder, skulle veldig gjerne vært på påskefesten din jeg, ja!!;-) Nydelig dekket bord og nok av godt å spise... Og de påskeeggene var bare supersøte, kan jeg spørre hvor du har kjøpt dem? De hadde nemlig passet godt her også de...:-)
Selvfølgelig kan du få kjøpe tøflene, bare gøy hvis noen kan bruke dem:-) Er det greit med kr 60,- pluss porto? Kan du ikke sende meg en mail i tilfelle (mailadr min står øverst til høyre i bloggen), så kan vi evt ta detaljene der?:-)
Klem B:-)

Trønderpia sa...

Du verden, for en flott påskefest!
Så koselig å lage til noe sånt, og ikke minst, å bli bedt i et slikt selskap! Heldige venner du har.
Påskeeggene var kjempeskjønne!

Og all den deilige baksten da gitt, fikk helt vann i munnen her jeg satt!

Ha en fortsatt fin kveld, du virker som et skikkelig overskuddsmenneske Silje, jeg bøyer meg i støvet!

Klem

Maret sa...

Dette såg riktig koseleg ut. Heldige små og store som fikk komme heim til deg og dine..

Blått er flott sa...

Du må virkelig være kreativ, ser så fint ut med påskefest!
Kan tenke meg at det er koselig å være gjest hos deg!
Morsomt å følge med på bloggen din!
Ha en fin påske :)

Livy sa...

Heisann!
Wow for en fest!! Du er bare så utrolig flink til å arangere selskap altså, utrolig fine påskeegg til gjestene! Og nyyydelig dekket bord!

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min, er så koselig at du stikker innom! Skåla mi lukter ikke noe spesielt - er veeldig glad for det, for her skal det ligge deilige marsipanegg fra Anton Berg i påsken *mmmm* ;-)

Mailegene har vi blitt helt forelsket i alle sammen her i huset(iallefall jentene).

Liker veldig godt navnet Signe. Navnet er i både mannen og min sin familie fra før, og det gjør det litt ekstra hyggelig syns jeg! Koselig med mange barn da, kan ikke gi deg enda;-)(sier jeg som alltid har sagt jeg bare skal ha to;-))

Ønsker deg en riktig fin helg! *Klem*

Anonym sa...

Hei, nydelig blogg du har. Ser at vi har mye samme smak, selv om jeg er ca. 20 år eldre enn deg. Her har maileg vært en favoritt de 6 siste årene. Er en godt voksen småbarnsmor (minstemann 4 år.) Det var datteren min som oppdaget kaninene på shopping med tantene, og siden den gangen har samlingen vokst seg stor. Ønsker deg og dine en fin påske.
mvh. Nina

Anita sa...

Åh! Så hyggelig! Kjempekoselig bord og nydelige kaker ser det ut til!? Nå har vi vært på påskefrokost x2! Først på skolen og så i barnehagen! Med hjemmebakte rundstykker og diverse pålegg! Mett er vel bare fornavnet akkurat nå! Men sååååååå koselig da! Elsker sånne arangement jeg! Er så koselig å prate med foreldre og unger! Nå skal jeg begynne på en ny kanin og kose meg resten av dagen, innimellom kjøring og henting av Amalie og Vetle, Ane har jo fri. Ha en koselig dag Silje! Klem Anita

Annettenett sa...

Nei, så koselig med påskefest, der kunne jeg også ha tenkt meg å vært ja:)))

Huset i Hagen sa...

WOW! Her skal det blir skikkelig påskefest ja! Så gøy! Så kjempefint pyntet og gøyt bord da! :0)

morgrethe sa...

Så koselig tiltak Silje. Kjempefint og gjennomført. Rart det der. Nå ungene var små, så hadde vi stadig sammenkomster. Mange barn og mange voksne. Men nå ser vi ikke vennenne våre nesten. Det er så synd. Dagene er så hektiske med barn i den verste bringe og hente-perioden, så det er så deilig å ha det rolig og ta seg inn igjen om helgene. Men jeg holder på å vurdere en liten uformell baccalao-fest i morgen med bare noen få rundt bordet. Passer det, så passer det!

God påske Silje. Jeg ser jo at du er ferdig pyntet. Nå skal jeg på loftet og hente den lille kassen min også;o)

molly sa...

sÅ FLINK DU ER !!!!!
Dette var jo SÅ koselig, og sikkert veldig populært. Skal jammen si du er flink å bake...det klarte ikke jeg med en nyfødt;) Men jeg hadde to, hvis det wer noen unnskyldning;)
Jeg kommer gjerne i et påskeselskap...
Ha en flott påske, med fam.

liven sa...

Heisann!! Så utrolig koselig dette så ut da!! Så kjekt for både store og små. Og alt du hadde bakt da....nam nam!! Elsker hjemmebakt:)
Ha en fin påske du og dine:O)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Å de bollene så gode ut!
Mmmm, fikke veldig lyst på litt hjemmebakst nå. Søte påskeegg!
Ha en fin påske! :O)

Kine sa...

Jøye!Jeg bøyer meg nok en gang i støvet jeg altså,du har jo 1000 baller i lufta samtidig du:) Så koselig dere hadde det da,flott pyntet!!Alltid like moro og se hva Siljemor har sullet med;) Ha en fin helg!Klæm

Lindas Hus.. sa...

Hei Silje!For et skjønt påskebord.
Nydelig bakverk.Får nesten lyst til å bake litt.Flott med gul glassur på.Du så deilig det så ut.
God Påske!Hilsen Linda :))

Hobbyhuset-Merete sa...

Så koseleg påskefest du har laga til!! søte påskeegg med spennande innhold for dei små :o) ønsker deg ei fin helg og ei superfin påske med masse kos!!

Emmeline sa...

Tusen takk for koselig hilsen, må bare få ønske deg god påskeferie før jeg drar avsted;) 20 påskeegg?? Det må jeg si, hehehe...
Men det var jo virkelig et kupp! Disse er jo av metall og kan brukes år etter år... og for en knallfin gave?? Du er FLINK Silje. Tror ikke jeg kommenterte den supersøte lenken med påskekyllinger i papir på bordet, den var bare helt unik og knallfin:) Jeg har sagt det før og sier det igjen; Inspirerende påskefest!

Anne-Berit sa...

Å,så koselig det så ut,og så mye godt du hadde å servere.Artig med påskeeggene til alle.Du kan kunsten å lage hygge for alle du,vi får jo litt av det vi som er innom bloggen din også,så takk for det,og ha en strålende helg og Påske:o)

Timotei sa...

Å, jeg blir så imponert! Alt du får til! Så lekkert alt sammen, kakene, kortene, og så egg til alle sammen. Så flink du er!

Garden Angel sa...

Så koselig!!!
Du er jo bare så flink!
Så gjennomført i alt du gjør:)
Flott dekket opp, og de eggene fra Tilda er bare så søte. Ungene mine har akkurat maken;)Nydelige invitasjoner også!
God Påske til deg Silje!
Stor klem fra meg(",)

Karna sa...

Åhhh så utrolig flott....ikke lett å overgå denne påskefesten.

Ha en fin helg!

Ingrid sa...

Søte Silje! :) Så snilt av deg at du vil sende et egg til sønnen min. Vi sier jo ja takk til det! :)
Nå er huset påskepyntet og vasket her også.. så i kveld skal vi kose oss! :)

Storeflittig Solveig sa...

Titter innom bloggen din, den er så fin!!

Nyyyydelig borddekking, du har virkelig lagt inn et ekstra gir her!!

Bildene dine er så klare, og fine, føles nesten som om vi har vært på besøk hos deg etter å ha sett dem.

Trønderpia sa...

Hei hei!

Hopper innom en tur, for å ønske deg og dine en riktig GOD PÅSKE!
Klemmer fra meg

Miss.T sa...

Wow !! alt gjennomført til minste detalj. Superfine påskeegg : ) jeg fikk vann i munnen av å se på alt det gode du bakt..mmmm... God påske !!

Trønderpia sa...

Hei igjen Silje!

Fant dette på QXL, og jeg syns det var så nydelig, tenkte jeg skulle nevne det for deg, i tilfelle du jakter på noe sånt.

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=532872922&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=10&Catg=11587&LanguageNR=0

Mvh Trønderpia

Ingrid sa...

Hei! Jeg har sendt deg adressa vår.. til den hotmail-adressen du oppgav.. har du ikke fått den? Skal prøve å gjøre det en gang til..

Ingrid sa...

Nå har jeg skrevet en mail til, til adressen siljewest@hotmail.com.. er det riktig adresse? si i fra om du ikke har fått mailen min da.
:)

vivian sa...

Phu!!! For en kreativ persjon du er. Hvor får du ideenne fra? Og ikke minst tiden til å lage til alt dette! Kjempe koselig. God påske.

Anonym sa...

Hei!! Flott blogg du har :) De Hvite asjettene du har her leter jeg etter... Svigermor har hele settet, middag,kaffe osv... men hun husket ikke hvor hun hadde kjøpt det (hun betalte 10kr pr del... vist det er det samme da...)