mandag 31. mars 2008

Nostalgi


Denne flotte gyngehesten har Ferdinand fått av pappa. Han er veldig opptatt av den,men også litt redd for å sitte oppå den,for den er litt høy. Men han flyr rundt og peker på "hætten" (som han kaller hest...),og synes det er veldig stas! Jeg synes gamle leker som denne er så flott!
Tusen takk pappa:)

Og her tar Augusta ettermiddagslurene sine,hun koser seg skikkelig i denne vugga! Den er gammel,men ny i familien. Vi fikk den av mamma da Ferdinand var ca 8 måneder,så han rakk å ligge i den et par ganger,før den ble stående i loftstua med gamle bamser i. Nå er den tatt fram på ny, og Leander-vugga i taket skal taes vekk. Den er nemlig litt for liten,og altfor kjedelig for Augusta nå,hun må være der det skjer,kan jo ikke gå glipp av noe:) Hun er 4 måneder nå,og liksom ikke noe baby lenger:)

Hun liker å ligge og kikke ut av vinduet,og tilslutt lukker hun øynene forsiktig igjen,og er i drømmeland:)










Denne har jeg fått av Livy og Tussaluso, tusen takk kjære dere!


Jeg ser,som flere av dere,at det er ganske mange som har fått den nå,og gjør derfor det samme som dem: Gir den videre til alle bloggere som er innom her!


Ha en flott dag!

21 kommentarer:

Smilla sa...

Åh.. sånn gyngehest hadde jeg også når jeg var liten :O) Morsomt!

Bloggen din er veldig koselig!

Anita sa...

Nydelig som alltid!! Nå skal jeg bevilge meg en liten rast med Home And Away!! Ha en koselig ettermiddag! KLem!

Lene sa...

så nydelig blogg du har silje! Har vært innom her noen ganger nå, og det er alltid så hyggelig å følge med på bloggen din!

Miss.T sa...

For en nydelig vugge !!! Enig at det er kjekt med gamle leker.. de er mye mer forseggjort en disse nye plastlekene som selges overalt : )

Ha en fin uke.

Trines Hus og Hage sa...

Så koselig gyngehest og nydelig vogge! Ja, herlig nostalgi!!! Slikt gir så fin stemning.
Ha det fint! Klem Trine

borghild sa...

Nyyydelig gyngehest, og enda nyyydeligere vugge!! Du har så masse fint til barna dine, ja, til resten av huset også!! Klem B:-)

christinasinteriør sa...

Hei! Så nydelig og delikat vugge. Det fine teppet og sengesettet også! Veldig fine navn på barna dine!

Ha en fin uke videre!!!

Hulda sa...

Så fin gyngehest! Virkelig sjarmerende med slike gamle leker, ja. Husker det sto en lignende hest på tannlegekontorets venteværelse, da jeg var lita. ;) Likte godt vugga, så koselig ut. Veldig fine blondegardiner du har også. Tror ungene deres har det veldig trygt og godt, får den følelsen når jeg leser det du skriver. :)

Huset i Hagen sa...

Hadde en fetter med sånn gyngehest. som jeg lånte hver gang jeg var på besøk. Vakker vugge også! Jeg likte veldig godt disse nostalgiske bildene du viser her. :0)

Lena sa...

Vuggen din er jo aldeles nydelig...vi hadde også en vugge til lillejenta vår, en rosemalt en som alle i familien har brukt..hadde vi bare hatt plass, så skulle vi hatt den stående i stuen fremdeles, men det blir for trangt..
Synd, for de er jo så koselige!
Ønsker deg en flott dag:)

[morgrethe] sa...

Fine gamle ting du viser i dag Silje. Koselig at lille frøken snupp ikke er baby lenger, bare 4. måneder gammel. *smil* Ha en fortsatt koselig uke Silje.

Mona. sa...

Heisann !! Så fin gyngehest dere har fått,utrolig koselig med gamle leker !!! Søskenbarnet mitt hadde akkurat maken da vi var små,men hun var også litt skeptisk pga. de lange beina....! Satt jo som på en trone,og balansen var vel ikke helt stødig ,enda....! Nydelig vugge også,må være herlig å sovne der,mens hun titter ut av vinduet ;O) Ha en fortsatt fin dag,Silje :O)

Lene sa...

Hei på deg :)

Såå koselige gyngetng og tang hos deg i dag :) Vogga var bare skjønn - og den gyngehesten minner meg sååå utrolig mye om gyngehesten jeg hadde som liten. Kan det være samme type, tro? Vet du når denne er fra?

Ha en fin kveld :)

Klem - Lene :)

Anita sa...

Antikk messe!! Kanskje jeg skal snike meg dit en tur også;o) Stå på utsiden å gjette på hvem du er:o))) Jammen var du kjapp med kommentaren din denne gangen!! Hadde jo akkurat lagt ut innlegget! Kjempe koselig det da! Ha en koselig kveld! Klemmer fra Anita

Silje sa...

Så koselig gyngehest du har fått. Morsomt med slike gammle leker.

Altid like koselig og lese i den flott bloggen din.

Livy sa...

Heisann Silje!
Står det bra til?
Så nyedlig den vugga er! Ikke sant det er koselig å ha den ståene slik at barna kan være der det skjer! Signes vugge har blitt for liten den da, plutselig hadde hun klart å få ut leker over kanten, så nå er den (desverre) byttet ut med lekegrinna. Herlig gybgehest Ferdinan har også - det er så koselig med slike leker altså!

Ønsker deg en fin onsdag!
*Klem*

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Nusselig vugge og flott hest!
Hadde en gammel gyngehest da jeg var liten, og den skulle jeg hatt i dag. Den er sikkert blitt kastet.
Skjønt sengesett!
:O)

Ann-Cathrin sa...

Dine innlegg er jo alltid så skjønne. Du klarer alltid å få frem stemningen, og har jo så mange vakre ting:) Morsom gyngehest!

Livy sa...

Hei igjen Silje!
Har blitt utfordret til å vise hva som er mitt "best og pest" hjemme - nå er det tid for å sende denne videre - håper du tar denne på stark arm!

"Reglerna är enkla!
*Länka till bloggen du fått utmaningen ifrån.
*Gör ett inlägg om ditt "Bäst och Pest".
*Skicka sedan utmaningen vidare till fem bloggar
Lycka till!"

Ønsker deg en fin torsdag!
*klem*

Fru Fjeldhammer sa...

Koslig med gyngehest da...

har en utfordring til deg på siden min!!

Ha en fin kveld

Mia sa...

Den gyngehesten er bare såååå fin! Det er så herlig med slike gamle leker, og denne var jo bare nydelig. Herlig også den gamle vuggen. Slik sjarm og nostalgi, og artig at den er i bruk også.