lørdag 8. mars 2008

Høner!

Her kommer bilder av nok en ting jeg samler på; HØNER:)
Denne bloggingen får meg til å innse at jeg samler på altfor mye,og har altfor mange ting.. Sånn er det vel når man er datter av en skrotnisse:)
Høner har jeg egentlig aldri bevisst samlet på heller,det har bare blitt sånn at jeg har endel. Jeg liker den landlige stilen,og bor landlig til,så da synes jeg det passer med litt "bondeting".

Dette er den fineste og minste egghøna jeg har. Og også den dyreste,det er jo gjerne sånn med antikviteter at jo mindre tingene er,jo mer koster de. Denne har jeg fått i gave fra mamma.

Egghøner i opalin.

Dette er den sist ankomne i hønefamilien,jeg har fått den av det antikvitetsglade venneparet jeg har fortalt om på bloggen tidligere.

Disse og de under er kjøpt på antikvitetsmesser. Jeg er veldig glad i å gå på sånne messer,og det er der jeg har kjøpt mange av tingene mine. Men jeg kjøper sjelden dyre ting,jeg synes det er moro å finne fine ting som ikke koster så mye,det er da man føler at man har gjort et kupp:)

Ingen av disse tingene er påskepynt,de er på kjøkkenet hele året. Men det veksler litt hvor mye de står framme da!


Denne bollen er ny,og den bruker vi ofte til å ha eggene i på søndagsmorgenen.

Dette er den største egghøna jeg har,den er det jo faktisk mulig å ha egg i! (de andre er jo altfor små...)

Gamle eggeglass. De er ganske skjeve og slitt,men det er det jeg liker så godt:)


Disse eggvarmerne kjøpte jeg for et par uker siden,jeg falt så for dem:) Mannen trodde ikke sine egne ører da han hørte at jeg hadde BETALT for disse,han mente at de kunne jeg jo bare laga selv.. Det kunne jeg sikkert også... Men er de ikke søte da?? En til hvert barn:)

Nå skal vi kose oss med hjemmelaget pizza,det blir en rolig kveld med tv og litt godis:)
KOS DERE I KVELD:)

15 kommentarer:

Helene S sa...

Så nydelige egghøner du har. Liker slike veldig godt, men somregel er de jeg har sett priset så høyt at jeg rett og slett ikke får meg til å kjøpe dem.
Du hadde fått deg en flott samling, og siste tilskudd med eggvarmere til barna var jo bare søte :0)
God helg, Silje
Klem

Emmeline sa...

Jeg ler og ler her jeg sitter.... Må si meg enig med mannen din i det med at du faktisk har BETALT for disse eggevarmerne???
Jeg kunne ha satt ungene mine til å laget noen til deg gratis. Det er ikke mange år til det tyter ut vinduene dine av sånne eggevarmere som ungene har laget på skolen, Men koselige ja det var de virkelig!
Du har så mange fine innlegg her i det siste, tror ikke jeg har kommentert dem. Skjønner at du er litt av en samler:) Det er IKKE jeg, så jeg har lite nips rundt omkring her egentlig. Men artig å se hønesamlingen din. Høner og kaniner?? Du kan virkelig feire påske med pomp og prakt med alle disse tingene. Syns du hadde laget en lekker påskedekorasjon med egg her tidligere:) GØY og enkel utførelse, og ikke minst VELDIG fint!! Ha en fortsatt god lørdagskveld, og hvis du ikke sover i morgen kveld kl 23.40 så anbefales altså det samlemani programmet--skrekk og gru!!!

Maret sa...

Koselige høner dette, eg har ei sjølv, men berre ei. Då er det litt verre med eggeglassa, samla litt på det ei tid.
Men så er det det med plassen då, alt tek slik plass. Og så er det så kjekt å ha.
Og egge-varmarane, ja kvifor ikkje. Det har vi sett i dei fleste utgåver, og desse var då koselege nok.
Ha ein fin søndag.

Solstad sa...

klukk...klukk ..her var det masse flotte tupper :) Eggvarmerene var veldig søte.....sikkert lette å lage , kanskje du kan sette din mann på det ;) Klem

Syersken sa...

Så mange flotte høner det var å se her! Har alltid ønsket meg slike, minner meg om min mormor som hadde en. Synes det er koselig å samle på ting jeg,men så var det plassen da..Ha en super søndag.

Kine sa...

så søte egghøner,må si du har mye å henge fingrene i altså:) Og så koselig på loftstua,LB gardinene er sååå lekkre...men uhyggelig lekker pris oxo:/ ha en fin søndag!!!*klæm*

Hulda sa...

Så kjempesøte høner og haner du har. De passer jo godt i denne påsketida. :) Likte veldig godt den lille høna, som du fikk av moren din. Har ingen slike selv.

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Mange fin høner! Jeg holder på å tove en høne, regner med å bli ferdig denne uken. Søte eggeglass!
Sånne eggevarmere hadde jeg tenkt å prøve å lage med ungene, men vi får se om akkurat det prosjektet blir prioritert.

elin1976 sa...

Høner er flotte. Akkurat nå skal jeg til å sy noen til påske. Jeg synes det er noe koselig med dem jeg. Dine er nydelige. Ta godt vare på slike gamle skatter:O)

Anita sa...

Du er såå søt da!! Og det er eggevarmerne også! Håper bare ikke du betalte masse for de;o) Skulle likt å besøkt foretningen til faren din, hvis han driver ennå da?? Hvis du vil se lillemor her i huset som nyfødt, må du gå inn på Mitt glade hundeliv, og abc Wednesday der!! Hun er min!! Nå tror jeg at jeg skal lage et nytt innlegg fra soverrommet vårt! Ha en flott kveld og uke start! Klemmer fra Anita

Oslojente i Bergen sa...

takk for hyggelig hilsen!

Da skal jeg prøve meg litt frem tror jeg...fikk et tips om borrelås med tape på ene siden, men får se. Kan jo være greit å bare bruke tape først for å se om jeg faktisk vil ha det sånn?!?

Ha en fin uke.

Karoline sa...

hei silje.
her var det masse fine innlegg. har ikke glemt verken deg eller de andre bloggvennene mine, are gått sånn i ett! jobb og "verkstedassisten" tar mye tid. er en del mere jobb enn akkurat bare selve smykket, kjeder skal bestilles, noen loddes i gullsmed( av min mann, men noe gjør han i en lokal snill gullsmed), mailer frem og tilbake m spm ol, bestillinger av sølv, nyt sandpapir, poleringsmaskiner og bla, bla...er så mye en ikke tenker på umiddelbart, men noe blir nok enklere med bedre rutiner akkurat nå mangler vi liksom alltid enten noe utstyr som må ha en ny del, eller så er det lite sølv igjen og vi bølir stående fast til bestillingen vår er på plass eller sonm nå- må ha smykkeposer umiddelbart....!!! som sagt- rutiner....heldigvis har dette bare med oss og gjøre, smykkene er like fine. så nå tar jeg meg en kraftif bloggrunde mens mannen er i snekkerboden...;)
så fin loftstue du har, må være så deiligd en slik ekstrastue! vil ha!!!
kosleige høner og eggpynting. har handlet inn litt til vi drar til fjells, alt til helgen er det jo påskeferie, som tiden flyr...
ha en super uke.
klem

Ann-Cathrin sa...

Mange fine høner:) Satt å tittet i en hobbybok på sånne eggvarmere i går...tenkte jeg skulle prøve med barna i barnehagen...jeg begynner nemelig å jobbe i morgen!!!!!!Ha en super dag:)

Anne-Berit sa...

For en samling med egghøner du har,og så fine de var alle sammen,og de gamle egg-glassene var helt nydelige.Artig kommentar fra mannen din,det er så typisk mannfolk å komme med sånne "dumheter",hehe.(Men pittepittelitt rett har han jo).De er enkle å lage,men nå slapp du jo det,ikke sant?Ha en flott tirsdag:o)

Anita sa...

Så bra at du likte den!! Jeg har gått og smilt siden jeg fant ut at jeg skulle overraske deg med en sånn en! Er jo så koselig og kunne glede noen! Fikk kun lastet opp 1 og ett bilde jeg igår, så det tok sin tid:op Ha en koselig og rolig dag! Klem fra Anita