mandag 18. februar 2008

Teppedilla

Ferdinand har fått dette fine hekleteppet til rommet sitt! Det er dessverre ikke jeg som kan ta æren for det da:) Da jeg så de kjempeflotte granny squares'ene Mia og Anita hadde heklet,spurte jeg svigermoren min om hun kunne lære meg å hekle,og det kunne hun:) Jeg er ikke så flink med håndarbeid,mens svigermor er kjempeflink til å strikke,sy,hekle og alt som er:)
¤
Hun skaffet seg mønsteret til hekleteppet,og heklet en lapp for å vise meg. Planen var at vi skulle hekle til et av barna mine hver. Før jeg visste ordet av det hadde svigermor heklet ferdig lappene til Ferdinand's teppe,og da vi besøkte dem i går,hadde hun montert det ferdig også. Og her sitter jeg og har enda ikke lært meg å hekle... Dagene mine er nok for travle til å lære det også,så svigermoren min har,snill som hun er,tilbudt seg å hekle til Augusta også. Det skal gå i rosa og grønt. Her ser dere Ferdiands teppe,jeg synes det ble kjempefint!


Her ligger det på dagsenga han har på rommet sitt,men det ender nok opp i sprinkelsenga etterhvert.



Dette veggteppet kommer også fra svigermor,barna har fått hvert sitt,og jeg synes de pynter skikkelig opp på barnerommene!



Det er godt med snille svigermødre når man ikke kan eller rekker å lage ting selv:)

Ha en flott mandag!

22 kommentarer:

Syersken sa...

Du verden for en snill og ikke minst dyktig svigermor du har, hun har laget fantastiske flotte ting.
Koselig blogg du har. Ha en fin kveld.

Hobbyhuset-Merete sa...

Nydeleg!! herlege blåfargar på heklateppet og teppet på veggen er jo knallstilig!! snill svigermor du har ;o)

Lovise sa...

Ja det var et nydelig teppe du. Den svigermora må du ha valgt med omhu?

Annettenett sa...

Knallfint heklateppe ja! Heldig du som har henne, absolutt!

borghild sa...

Det var et kjempefint teppe!! Det er helt supert med en fingernem svigermor!!
Jeg kan bare ikke hekle, eller jeg har egentlig aldri prøvd ordentlig, bare kanter og blomster til pynt, og jeg ser for meg at det er kjedelig å hekle, selv om jeg elsker å strikke... Men nå har jeg sett så mange av disse teppene, og jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt påvirket. Du skal se jeg snart bikker over til heklingens verden jeg også, det hadde jeg aldri trodd... Tiden vil vise..
Ha en fin kveld,
Klem B:-)

Tussaluso sa...

Kjempeflott teppe svigermora di har laga. Eg har lenge tenkt å lære meg å hekle. Har sett ein del slike tepper hos andre bloggere, og er nok blitt påvirka av det. Men tidsklemma tar meg. Jobb, hus og 3 barn krever sitt. Ha ein fin kveld.

Elin sa...

Du har jo en drivende effektiv svigermor! Heldig er du, for teppene ble kjempefine! Lykke til med heklingen! (jeg har forsøkt et utall ganger, men det ligger visst ikke for meg.. :))
Ha en fin fin uke!

Anita sa...

Kjempefint! Såå flink hun er! Og så kjekt med en sånn svigermor!
Kommer fra Aftenvakt nå og har fått heklet 3 1/2 lapp i kveld også!!! Kjekk jobb! Nå skal jeg hvert øyeblikk komme meg i seng!
Ha en god kveld videre!

Emmeline sa...

La meg si det sånn: du er UTROLIG heldig med svigermoren din- Dette teppet er bare NYDELIG og minner meg om at min gode ide om å hekle den ytterste kanten i litt ulike farger var en riktig dårlig ide...
Jaja, finner vel en løsning-trolig må jeg klare det uten svigermor for å si det sånn!!
Teppet på veggen er utrolig flott, og dagens kanin var søt den også--Litt av en størrelse den hadde på potene sine må jeg si*ler høyt for seg selv som vanlig! Du må ha en fin fin kveld og takk for superkoselig hilsen, du er så grei og sier så mye fint Silje:)

Livy sa...

For en utrolig snill svigermor du har! Teppet er jo bare helt nydelig!!

Anonym sa...

Kjempefint blei det! Der minte du meg på at jeg heklet to slike tepper for 6 år siden, til mine fremtidige barn, ett blått og ett rosa. Folk mente min biologiske klokke tikket altfor fort, men jeg har lenge ønsket meg barn vet du! MEN jeg har jo ikke brukt det nå som jeg har fått barn! Iiik, teppene må fram med det samme! Jeg strikket forresten en hvit kant rundt hele teppe som avslutning, hvis det kunne være en ide for noen av dine blogg venninner:)
Klem fra Maria.

Ann-Cathrin sa...

Så flott teppe:) Så faktisk på et sånt i et gammelt ukeblad jeg fikk med av mamma her om dagen og fikk lyst til å lage:) Din svigermor har jo laget så mye fint til dere heldige:)

mali-mo sa...

Flott teppe! Har gått og tenkt på å hekle et sånt selv siden datteren vår ble født og hun er nå 1 år og fremdeles uten hekle-teppe..hehe, så det med tiden, eller mangelen på den, det kjenner jeg igjen. Kjempefin blogg du har!

Garden Angel sa...

Hei Silje!
Nydelige tepper! Heldig med svigermoren din:)
Snill dame hun der!
Du blir nok sikkert ferdig med teppet ditt etterhvert du også skal du se!
Man får vel aldri for mange tepper, eller hva?
Ha en fortsatt fin uke!
God klem fra meg(",)

BeBe`s blogg sa...

Fint teppe du har fått - og så må jeg si du har ei flink svigermor:) Jeg har laga et bittelite lappeteppe i lignende hekling, det ble til dukkevogna.

mali-mo sa...

Takk for koselig hilsen hos meg. Lampen er kjøpt på barnetrend.no. Tror den kostet i underkant av 200 kr. Litt dyrt for en nattlampe kanskje, men jeg tror jeg er iferd med å bli litt sånn tussete mor som syns at gullungen aldri får nok stæsj hehe.

Tove sa...

Så fantastisk snill og flink svigermor du har! Som vanlig nydlige bilder, du har det så flott hjemme hos deg:)

Lene sa...

Såå mye koselig håndarbeid du viser. Og så mååå jeg bare kommentere langøre - eller kaninen. Nusseligste jeg har sett .)

Ha en fin dag :)

älskar sött sa...

Helt underbart täcke och bonad!! Önskar att jag kunde virka så...=) Ha en underbart fortsatt fin vecka...kramar Malin

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Kjempesøtt teppe! Lucky you. :O)

Ingrid sa...

Så nydelig teppe! Heldig du som får dem begge heklet ferdig da.. Synes de er så fine de teppene jeg også, men i likhet med deg så har jeg ikke kommet i gang med å lære med å lage dem ennå...
Begynner å bli i bedre form jeg nå, så nå skal det blir litt blogging igjen. Har vært dødt på bloggen min lenge.
I morgen får vi høre om vi får tilslaget på ei tomt vi har lyst på.. spennende om det blir bygging! :)

Hege sa...

For et superlekkert teppe du har fått, heldige du! Tusen takk for titten i bloggen din, nå har jeg kost meg her leeenge! Kommer gjerne igjen:)