søndag 24. februar 2008

Søndag


I dag har vår nydelige lille tulle badet for første gang! Hun er snart 3 måneder,så det er et øyeblikk vi har ventet på lenge! Årsaken til den lange ventetiden er at hun har hatt gule stafylokokker fra hun ble født,fordi de satt navnebåndet på ankelen hennes for stramt på på fødeavdelingen.. Ganske irriterende og veldig unødvendig,og det har faktisk vært en liten sorg for meg. Det er en bagatell i forhold til mye annet,men trist allikevel.. Etter to antibiotika-kurer (hun absolutt ikke ville ha...) og måneder med påsmøring av salve er endelig utslettene borte,og nå håper vi de holder seg borte også!!
Hun storkoste seg i vannet,og smilte mye! Så i kveld har kameraet gått varmt:)
¤

Dette var middagen vår i dag,pizzahorn med ost og skinke. Ikke noen typisk søndagsmiddag akkurat,men veldig godt og raskt å lage,og sist, men ikke minst en stor favoritt hos Ferdinand!

Vi har vært på tur ved sjøen igjen i dag,og den friske sjølufta har gjort oss trøtte,så det blir nok ikke sent i kveld:)


Disse bildene tok jeg i stua i går kveld. Bilder tatt i mørket uten blitz er jo ikke så veldig vellykket,men jeg synes det får fram en fin stemning.






Ha en flott ny uke alle som er innom:)
Takk,nok en gang,for kommentarene dere legger igjen:)

24 kommentarer:

Anita sa...

Åh! Så koselig da!Skjønner veldig godt at det er trist at hun først nå får bade! Er jo så masse kos rundt det! Her har også alle badet, men ikke for første gang da! Men Ane blir såå sint når hun skal opp at det høres ut som det er siste gang! Bader sammen alle sammen og de stoor koser seg! Vi er også slitne, selv om vi har slappet av på hytta, så sover vi ikke såå godt som her hjemme, så nå er det snart natta her også! Nydelige stemningsbilder fra hjemmet ditt!
Klemmer fra Anita!

borghild sa...

Så fint at hun endelig fikk bade, da!! Kjempekjedelig når sånne ting skjer, så unødvendig, liksom...
De hornene så kjempegode ut!! Sånne fikk jeg lyst til å lage i morgen. Bakte boller på formiddagen i dag, men glemte å pakke de inn i plast da vi dro til svigers på middag, er det mulig... De ble jo gode da jeg varmet de litt i microen, men fy så irriterende!!
Koselige stemningsbilder også:-)
Klem B:-)

Annettenett sa...

Åh, så herlig at lille tulla endelig fikk bade! Må føles veldig godt for deg også ja:)

Millas hem sa...

Hej igen!
Mums...vad gifflarna ser goda ut!
Kram Camilla

elin1976 sa...

Så herlig! Slike øyeblikk tar mange for gitt men ikke dere.
Nyt det. Å man reagere forskjellig å det er ingenting som er så trist som når det ikke går akkurat slik man hadde tenkt. Hadde det også litt slik med prinsessa som måtte ligge i pute de 6 første månende og ikke kunne bruke vanlige klær osv de første 6 månendene.

Akkurat det samme sa mannen da jeg disket opp med ikke ringere enn horn med pst og skinke inni. Skulle nesten trodd at du hadde vært her hos meg med kamera for de liknet veldig.

Livy sa...

Åååå ja jeg kan tenke meg det var kos å bade da! Så utrolig irriterende at hun fikk den infeksjonen, og så slitsomt og leit det er når de små er syke! Men det er veldg bra at hun er bra nå da:-)

De horna så bare uuuutrolig gode ut!! Ble sulten nå jeg:-) Ønsker deg en fiiin uke! *Klem*

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Så deilig for dere å komme i gang med badingen, skjønner godt at det har vært et savn....:) Så vakre stemningsbilder fra stuen din og:)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Så deilig å få et bad etter å ha ventet så lenge. Koselige bilder!
Mmm ..ble litt sulten nå..

Ha en fin dag! :O)

Hulda sa...

Så søt lita hand og fot. :) Så synd at hun fikk staflykokker på sykehuset. Hornene så deilige ut, ble helt sulten av å se på. Kanskje verdt å forsøke seg på noe slikt selv. :) Koselige bilder fra deg.

NinaS sa...

Huff & huff, men godt at det er over nå!
Søte bilder, forresten! Det er så herlig med babyer, og jeg begynner å bli litt syk etter min neste! (nr 4!!!)
Bare planer enda, for vi må flytte først. (og kjøpe hus og få i en jobb...)
Kan forresten ikke huske at jeg bakte noe som helst da noen av mine var 3 måneder, så all ære til deg! Sulten ble jeg også! :)

Karoline sa...

Å for noen deilige bilder. har hun virkelig ikke kunet bade hele den tiden dere har hatt henne? stakkers dere, skjønner godt det har vært litt trist, dog viktigst at hun er bra. skjønner kameraet gikk varmt. å sånne skjønne babyføtter.....skulle hatt 8-linger jeg.....er helt babygal....men som tidligere sagt- mine to er egentlig mer enn nok i mange år til, men da....da kan det være jeg må ha en til. Ellers får det bli en til cocker valp.....
ang danmark- vi har bestil på en koselig kro med bassengng og masse aktivtetter ute og inne for barn ikke langt fra legoland. svær hage, og ser for oss at vi kan sitte utenfor rommet når de sover. den heter Filskov kro. finner den lett med googling, hadde ikke adr ol foran meg. Videre skal vi noen dager til allborg, en herlig by som visstnok har det meste...også maileg...;)der har vi valgt en kro som er nær senntrum, men også her med gedigen hage og basseng. Her heter kroen Scheelsminde, google den også. Tar båt fra gøteborg, hater å sove på båter.....men skal ha noen dager i solo i for og etterkant hos venner m barn. og aller først er det Nice, eller rett utenfor i to uker. er det hver sommer, helt fantastisk!!! gleder meg helt enormt. lavendelåker i hagen, oliven, kreps, grilling, basseng og hav, sukk.....etter påsken skal jeg faktisk starte nedtelling....;) må få unna skiturer først...! gi en lyd om du ikke finner de, da skal jeg lete de opp for deg, men tror og håper det her er noe for deg og dere.
travel på jobb med rapporter olo, og er rene kontordamen i dag med bestillinger. har fått den responsen da vi var på ferie, artig, men så er det noe med døgnets timer, kankke mure han helt inne i verkstedboden vår heller;)
kobler av på kino i morgen, du aner ike hvor lenge siden......skal se drageløperen, leste boken i ferien. god!!!
her skravler jeg i veg, sånn jeg er i virkelheten....;)
ha en fin kveld og bad og kos dere.
klem.
Fine stemningsbilder også.
anbefaler forresten kanelbulllar, skal legge ut oppskriften, men den ligger fra en annen under et innlegg om votter på siden min litt nede. men ikke mye mel, ta bare til passe konsistens om du vil prøve!

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Hei Silje !

Så flott at hun endelig fikk sitt første bad :)

Horn , mmmmmm, de så himla gode ut , jeg har ikke spist frokost ennå jeg , så jeg tar gjerne med meg et ;)

Herlige stemningsbilder også! Ønsker deg en kjempeflott uke , klem Anniche

aase sa...

Takk for koselig besøk i bloggen min!!Nye besøk er bare så spennede. Jammen kom je gikke innom en blogg(din altså) som bare var så flott.

Så skjønne nusselige bilder av fot og hånd!! Det er så heeeeerlig!!
De hornene du har bakt fristet veldig til å skeie ut gitt!! Godt jeg ikke har tid å bake denne uken!

Flotte bilder av interiør hos deg, skikkelig koselige bilder, fikk bare lyst til å tenne alle lys å kose meg nå. Bakdelen er jo bare at jeg er på jobb. Skal vel knapt være innom stua før lørdag kl. 20.30 tror jeg.

ser at du har stor interesse for interiør og antik!! Da må du besøke meg i butikken min engang!!

Klemmer fra aase

aase sa...

Må jammen inn å kommentere en gang til her jeg altså!!! gosj så masse lekkert jeg fant her hos deg. Har tittet rundt i laaaaang tid nå. Så vakkert dere har det!!! Fantastisk flott pyntet og fikset overalt!!! du må være rene perfeksjonisten, fantastisk flott!!!!!

Det rosa barnerommet var helt.............ja vet ikke hva jeg skal si engang, jeg dååååååner litt istedet jeg..........

Har du funnet meg inne hos livvy eller????? Hun er jo bare helt deg, el du er bare helt henne!!!! Dere har et drømmehjem!!! Sier nå jeg, nytt hus er drømmen-. Vi har et gammelt hus fra 1920 kanskje, dårlig vedlikeholdt og påbygd på skikkelig 70 tallsvis. Grufullt!!! jeg får bare nyte synet av noe lekkert her istedet!!!

Selv om jeg har egen brukthandel sliter jeg med å få det slik jeg vil hjemme!!! blir liksom aldri slik jeg ønsker.

Når jeg ser alt det søte dere kjøper og bare setter opp her og der, blir jo så lekkert hos dere, men her.......nei!!!!!

Greit at jeg linker til deg eller????

Kine sa...

Ååå endelig fikk lille tuppa bade,kan skjønne det var deeeiliiiiig:))) Skikkelig unødvendig det der da,men sykehus er vel seg selv like:/
For noen søte kaniner,trodde du hadde et innlegg om schvære hybelkaniner jeg nå hehehe....og så koselig Ferdinand har det på sitt rom da,heldig du som har slik svigermor!!!!!Ha en kjempefin tirsdag:) klæm

Mia sa...

Nyyyydelige bilder av den lille! Kan tenke meg at hun (og mammaen) koste seg med det første badet. Kos var det sikker også med pizzahorn til middag.

Cathrine sa...

Heisann! Tenker det var godt til pia å få badet seg.Utrolig stramt di måtta ha satt bandet på henne da,ufattelig..Men nå er jo alt bra da,får nesten tenke slik,så gjør di vel ikke den feilen igjen. Ha en fin uke selv..

Emmeline sa...

Miljøgården er jo et kjent merke... De har vakre ting og jeg har flere ting derfra... Hmm du skal se at jeg plutselig er den lykkelige eier av en Siljekanin jeg også når påsken ringes inn, ringes og ringes... men du skjønner!
Det var nesten litt leit å se disse små hendene og føttene som ikke har fått bade. Alle mine barn har sett helt skrekkslagne ut når de har badet de første månedene, når jeg legger bildene ved siden av hverandre så kan man ikke se hvem som er hvem...Kun fire livredde babyer hehehehe!! Nå er de ikke redde lenger og tar gjerne en time i dusjen om sjansen byr seg for å si det sånn;)
Deilige pizzahorn du har bilde av, fristende! ELlers syns jeg at du har tatt nydelige bilder ( som vanlig) og så har du jo så mye fint og fristende hjemme hos deg, Koselig og stilig rett og slett!

Anki sa...

Så kjekt det må ha ært å endelig få bade da :-) Jeg skjønner godt at det har vært leit for deg, for da jeg fikk mine to, fikk jeg hard medfart under keisersnittet,. Det førte til at jeg måtte holde sengen en uke, og jeg så de ikke engang før de var nesten 10 timer. Og bleie skiftet jeg ikke før de var 8 dager... Uansett, kos dere med badingen fremover, og du, det var nydelige bilder du viste frem i dag!

Klem Klem

Inredningsgalen sa...

Så vackra bilder på den lille! Gör om till svart/vita foton och rama in, kommer bli superfint!

Frida sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har!
Kram Frida

Ingrid sa...

Herlige bilder av liten barne fot og hånd! :) Slike bilder ble det en del av her i huset også da lillegutt ennå var liten baby.. nå er han "storgutt" som han sier selv.. snart to år. Artig alder ja - det kommer stadig noen gullkorn!
Skjønner at det ble en slags sorg at du ikke kunne bade jenta med en gang. Vi mødre vil jo så gjerne at barna våre skal ha det best mulig på alle måter!
Fine stemningbilder fra huset ditt! :) Klem

Anita sa...

Kjære Silje! Nå er din kanin ferdig!! Men jeg tror jeg trenger din adresse igjen, kan ikke finne den! Ellers har vi igjen omgangssyken her i huset, hadde det jo også for 6 uker siden, håper sååå at jeg slipper unna, men..... Syr derfor kaniner for harde livet!! Sender deg en Mail, bare jeg får litt mere tid!
Klemmer fra Anita

Huset i Hagen sa...

Herlige bilder du har tatt! Det må være spesielt å ta sitt første bad etter 3 mnd. Det var sikkert veldig deilig! De hornene dine skulle jeg gjerne hatt en bit av ;0)