onsdag 13. februar 2008

Osteklokke


Jeg har lenge hatt lyst på en osteklokke,men har ikke funnet noen jeg har falt helt for liksom..
Mamma og jeg har et vennepar i 70-årene vi besøker en del,og de er lidenskapelig opptatt av antikviteter. Jeg nevnte for dem at jeg ønsket meg en osteklokke,og da kjøpte de denne for meg! Den er ganske gammel,og olivenslipt,som jeg synes er så kjempefint!
Så endelig har jeg fått en osteklokke,og denne var absolutt verdt å vente på!

Jeg klarer ikke å la være å kjøpe når løkplantene kommer i blomsterbutikkene.. Så nå blir det påskeliljer...

...og krokus!
Det har vært nok en nydelig vårdag her jeg bor,og jeg håper det blir mange flere!

Augusta og jeg har gått lang tur med to venninner og deres døtre.

Nå er det tid for middag! Takk for tips Maria:)

9 kommentarer:

liven sa...

Den osteklokken var kjempefin!!!
Løkplanter gir skikkelig vårfølelse......kanskje jeg må kjøpe meg noen også. Synest perleblomsten er så fin. Er en stund til at det blomstrer i hagen ennå:)

borghild sa...

Det var en kjempefin osteklokke!! Jeg har også hatt lyst på en lenge, og tenkte jeg skulle kjøpe en på Annas Rom neste gang jeg er der. Jeg ser forresten at dere har samme mønstertapet som vi har i lillegangen nede, hihi..
Ha en koselig kveld, klem B:-)

Anita sa...

God kveld Silje! Er det ikke nydelige når det går an å gå lang tur i våren!!! Osteklokken er kjempefin! Moro med en som ikke er lik alle andres! Løkblomster er jo også så fint! De erdekorative selv uten blomster! Vi har et bed her i hagen med hundre vis av løkblomster! Gleder meg såå til de kommer opp!
Ha en strålende kveld!
Klemmer fra ANita

Anne-Berit sa...

Så heldig du var som fikk den osteklokken,den var bare nydelig.Samme dilla her med blomsterløkene,så det blir nok handlet litt på lørdag går jeg ut fra,må ha,bare må ha...

Helene S sa...

Den osteklokken var verdt og vente på. Nyselig slipninger i glasset. Mye finere en "kopiene " som selges i de fleste interiørbutikker. Har noen av dem, men de kan jo ikke måle seg mot de gode gamle ;0)

Lindas Hus.. sa...

Hei!Deilig med vårlige dager.Skjønt å gå på tur med gode venninder.Nydelig osteklokke.
Flott mugge og deilige blomster.

Mor Grethe sa...

Ja den osteklokka var det verdt å vente på. Kjempefin var den. Jeg stod med noen løkblomster i hånden i dag jeg også, men valget falt på en hjerteformet eføy..."megastor". Siden min mann ikke bryr seg om Valentine...kjøpte jeg den til meg selv i protest!

Hulda sa...

Så fantastisk flott den osteklokka va, der var du virkelig heldig! Herlig den slipinga midt på. Flotte og vårlige bilder å se på her hos deg. Søt krukke med røde prikker på. :) Har tatt fram noe av mitt prikkete og vårlige porselen i dag. Herlig!

Fruen i Det Hvite Hus sa...

Så nydelig osteklokke du har.
Jeg har nettopp fått meg en gammel osteklokke selv etter å ha ønsket meg det lenge. :-)