fredag 8. februar 2008

Jenterom

Augustas rom er ferdig innredet (det har det faktisk vært i en uke!),og der er det høy rosafaktor!


Hun har (som oss andre) lystette liftgardiner på rommet sitt! Jeg lette lenge etter rosa stoff,men det fantes nesten ikke. Rosa var visst ikke så populært for tida,men jeg synes det passer så fint inn på et jenterom jeg da,så da får mote være mote:) Hadde først sett for meg gardiner i rosa- og hvitstripete stoff,men er kjempefornøyd med dette rosaprikkete! Det er faktisk et Høie sengesett som er sydd om til gardin!

Skuvseng fra 1890.



Disse kjøpte jeg på Disney Store i London i fjor høst,og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte resten av gjengen også! Ole Brumm utkledd som andre dyr er jo bare herlig! De er Limited Edition,så det spørs om de finnes neste gang jeg er i utlandet...

Kunstige tulipaner i vinduet. Utenfor ser dere lekeplassen som er ved siden av huset vårt!



Mailegs. Det var vel ingen bombe:)







Prinsessebamser:)




Rommet "by night":) Augusta sover jo på vårt soverom,så dette rommet er foreløpig mest til pynt. På andre siden av rommet har hun kommoden med klærne sine,og til høyre,bak døra er det er 150 cm bredt klesskap. Er vel der klærne havner etterhvert!
God helg alle sammen,og gratulerer med morsdagen!

39 kommentarer:

Dinah sa...

*sukk* noe sååå lekkert! Det rommet var jo bare helt hærrrlig! (på ekte sørlandsdialekt)
LiftG. var jo bare råkul!Den fikk jeg også lyst lage,bare i lyseblått..
Takk for titten,det var skjønt! ;)
Ha en fin helg

Anita sa...

Åhhh! FOr en drøm av et rom!!!! Helt fantastisk flink du er! En prinsesse verdig!!!! Her spises det potetgull over en høy sko! Dvs lillemor tar det ut og inn av skåla! Så noe mindre blir det etter hvert! Noe faller jo på gulvet! Forer henne godt med grøt først så orker hun ikke no særlig! Er kanskje litt salt for en liten frøken! Som tilbehør har vi Norge rundt!
Ha en flott helg!
Klemmer fra Anita

Donna D sa...

heilt nydelig!

Synes det var så fint at du IKKE har malt den gamle sengen og stolen. Smart med sengetøyet som gardin:)

Ha ei fin helg og god morsdag:)

Garden Angel sa...

Åååå så fint det ble!
Nydelig rom:) Så flink du er!!!
Kos dere i helgen da! Gratulerer med morsdagen til deg også:)

Karoline sa...

sukk, der vil jef sove!!!! dette var bare perfekt!!!!! alt var jo nydelig!!!!!!! sengen, hyller, gardiner i de utrolig søte vinduene, maileg, har den ene lik..., koppene, ja helt herlig!!! kanskje du bare skal sitte der å blogge fremover, koseliger og mer inspirerende skal du jo lete lenge etter. heldige augusta!!!!!! bokstaven? hvor er den fra?
god helg og morsdag!

Livy sa...

*sukk* for et aldeles nyyydelig jenterom! Liker godt fargene dine her jeg! Holder på med jenterom vi også(S er født i nov-07 hun også, og enn så lenge sover hun hos oss)er på utkikk etter rosa og hvit-rutete lift til rommet hennes, men det er vanskelig å finne! Et bra tips med sengetøyet da:-)Hvor har du kjøpt A'en forresten - skulle gjerne hatt noen bokstaver. Tipper at prinsessa deres kommer til å stortrives på det rommet! PS: Sengen var utrolig lekker! God helg!

borghild sa...

Nyyydelig!!!!!!!!
Akkurat sånn stil jeg liker!! Sommerfuglene, kaninene fra Maileg, tallerkenhylla, lyslenka og gardinene... Alt er bare helt perfekt!
Og så har du tatt senga mi!!;-) Akkurat en sånn jeg har vært på utkikk etter, men det er jo håpløst hvis man ikke har en i familien eller er villig til å gi en formue for den...
Du er iallfall kjempeflink!

Ha en super helg og morsdag!
Klem fra Borghild:-)

Hulda sa...

Utrolig så koselig rom Augusta får! Her var det mang skjønne detaljer, og mye herlig leketøy. Så fin den liftgardinen var, likte også lyslenken over speilet. Og så alle bamsene da - herlig!!
Jeg har maken sommerfuglelenke som du har dandert så fint over senga.

HildeS. sa...

*Sukk* åååå så nydeleg jenterom til prinsessa di.
Det er berre heilt fantastisk nydeleg:)
Skulle ønske eg var 1 år og fekk bu der inne,hehe:)
Ha ei fin helg, og god morsdag til deg også:)
Klem.

Silje sa...

Gud, så flott!!!:)
Augusta er heldig!:)
(for et nydelig navn forresten:))

Ann-Cathrin sa...

Så fint!!!! Du kan virkelig kunsten:) Så mange vakre detaljer, og så gjennomført! Heldige jenta di som har fått så fint rom:) God helg til deg, og takk for at du legger igjen så koselige kommentarer:) Klem

Karoline sa...

hei. takk for hilsen. er enda på rommet...og måtte vise det til mannen og liksom vise at jeg ikke er alene og at det er rom for massevis av maileg!!!!!du har vel ikke ønsket deg en slik til morsdag...?
tenker du til valentine. bokstavene er tre millimeter høye, vil være plass til en del tekst, og kan lage platen så stor du vil(nesten).
ang telleren på bloggen kan du gå inn på "sunset.se/tjanster/" registrer deg der og følg anvisningene. Der har de tellere for det man måtte ønske:-)
God helg!
Klem Karoline

Trønderpia sa...

En ekte prinsesserom, heldige Augusta. Må være alle småprinsessers drøm det der.
Så flink du er!
Ha en fortsatt fin helg!

Tussaluso sa...

Åååå, gud for eit fint innreda jenterom. Dette var akkurat slik eg ser for meg å innrede vesle-jenta vår sitt rom. Trur eg har spørt før, men kor kjøper du desse fine maileg bamsene. Her kjem ho nok til å like seg godt i åra framover. Kos deg på morsdagen.

lappquri sa...

Gosh for noen flotte engle vinger du har. Ha en fin morsdag og ei kreativ uke:-)

Lovise sa...

Du verden, det var litt av et rom. Jeg som ikke fikk noen døtre har gått glipp av noe der ser jeg:)
Nydelig var det.
Ha ei fin helg.

molly sa...

For et fantastisk prinsesserom:))
Nydelige detaljer, og ikke minst seng!
Må bare få si at jeg synes bloggen din er veldig koselig, og kjekke innlegg og vakre bilder;)
God morsdag til deg pg grattis med vel overstått dåpsdag til Augusta:)

Alma Merethe sa...

Heia. For et flott rom Augusta har fått. En prinsesse værdig.

Ellers så har eg koset meg i bloggen din. Masse flott å se og lese.

Ha en fin helg til deg og dine.
P.S. Håper det er greit at eg linker deg :)

Kine sa...

ÅHHHH!!For et HERRLI rom!!!Gubban du er bra flink altså....*Gremmes* hehe..Får liten lyst til å legge ut ferdig bilder etterhvert fra rommet til Sofie jeg,når jeg ser slikt lekkert rom:) Kan du ikke komme hit å dekorere også??*lol*Syr du lift på bestilling eller??Klemm!

Tone sa...

Så flott side du har og nydelige bilder..Tusen takk for kommentar..du var den første på min nye side.. det var hyggelig..

Annettenett sa...

Vidundelig prinsesserom! Så mange søte fine ting og tang her, heldige snuppa hun ja!
Ønsker deg en fin morsdag:)

cilla's blogg sa...

For et nydelig jenterom. Og den senga misunner jeg deg virkelig!
Heldige jenta di:)

Ha en fin morsdag:)

Huset i Hagen sa...

Gratulerer med morsdagen til deg også :0) Nydelige bilder du viser av jenterommet! Kantenke meg at prinsessen koser seg der ja! :0)

My little footprints sa...

Hei!
For et nydelig rom da! du har virkelig gjort en aldeles god jobb, så her vil nok den lille tulla trives! Den gamle sengen var jo helt skjønn, jeg så faktisk to stk på loppisen sist gang jeg var der, vuderte veldig om jeg kanskje skulle kjøpe en, jeg får se om de er der neste gang!
Ønsker deg en alle tiders morsdag!
Klem fra Beth

Lindas Hus.. sa...

ÅÅÅÅ,for et herlig jenterom.Der kommer nok Augusta til å trives.
Ha en trivelig morsdag.
Hilsen Linda :))

borghild sa...

Når du sa at dere ikke hadde gitt mer enn 1200 for senga, kastet jeg meg straks på telefonen til min mor. Mamma og pappa er ofte på auksjoner, og hun kunne også bekrefte at skuvsengene er blitt billigere de siste årene.. BRA for oss som liker de, da!! Så de ble satt på nytt oppdrag (fra før har de fått i oppdrag å få tak i en tallerkenhylle) for å kjøpe skuvseng. Så får vi se, da, om det blir noe etterhvert...
Klem B:-)

Emmeline sa...

Å så vidunderlig vakker Augusta har fått det på rommet sitt:) Blir helt inspirert og glad når jeg ser dette vakre rommet...JEG flytter gledelig inn og ligger der i all stillhet for resten av livet, hehehe.Det hadde nok kanskje blitt litt kjedelig for deg selvfølgelig! Men nydelig og inspirerende er det iallefall. Ler av at du har ENDA flere bamser på lager. Disney Storen er jo bare ubetalelig...Vi har vært der flere ganger, og min store jente fikk en Halloween Ole Brumm som selvfølgelig kun blir benyttet en gang i året, men hva gjør vel det?? Kul butikk iallefall, og gøyale figurer:) Dine Mailegs er jo superfine men det var i grunnen prinsessebamsene også!
Stilig med lykter rundt vinduet, veldig delikat. Håper du har hatt en fin morsdag Silje. Min ble slettes ikke verst... Ha en fin uke!

Sullemitt sa...

For et alldeles NYDELIG rom! Jeg elsker smaken din, du har virkelig et drømmehjem! Og jeg er så glad jeg fant denne bloggen, noe av det første jeg sjekker når dataen er slått på! :)

elin1976 sa...

Et fantastisk jenterom. Her tenker jeg prinsessa liker seg. Ser at du har et innlegg med denne is dama.he he. Etter prinsessas først møte med konfirmasjon og hva vi hadde til dessert så var dette det som stod øvers på ønskelista hennes til bursdagen. En slik is kake.....kan tro hun ble glad når hun fikk denne kaken. Hun var da 3 år....he he.
Ønsker deg en fin mandag. Masse klemmer fra Elin:O)
- å du, det kom ikke som noen bombe at du hadde Mailegs på rommet til prinsessa. Du skulle bare hatt begynt å abbonere på de nyeste av Mailegs sine figurer. he he

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Milde måne!

For et nyyyydelig rom ;) Det er utvilsomt det flotteste jenterommet jeg noen gang har sett !! Så utrolig flink du er Silje , du burde være kjempestolt :))

Ha ei god uke , klem !

Miss.T sa...

Heisann. For et nyyydelig prinsesserom : ) Så mange lekre detaljer...*superfint *

Gunn Torild sa...

Alle jenters drømmerom! Hilsen Gunn Torild - stor jente!

stompeline sa...

...åhh...så fantastisk mye fint:)elsker å se inne på bloggene deres, så mange fine ideer og inspirasjon. Jeg lurer på en ting, hvor har du fått tak i den søte røde postkassen?...skulle veeeldig gjerne hatt tak i en slik...på forhånd takk:)

janne - kathrine sa...

Så fint det ble på jenterommet!
Vannkannen var utrolig søt :-)
Og ja, selvfølgelig skal det være høy rosafaktor ;-)

Millas hem sa...

Hej!
Underbart säger jag bara..tackar också för inspirationen. Vi sks snart börja göra i ordning ett barnrum..så det behövs inpiration!!
Kram Camilla

Anonym sa...

For et utrolig nyyyyydelig barnerom. Veldig god smak du og så delikat som det er. Misunnelig jeg nå:)

Hilsen
LOTP

Silje sa...

Hei!

Skikkelig fint rom du har innredet! Jeg skal også sy liftgardiner til jenten min sitt rom. Er det lov å spørre om du har brukt noe annet stoff enn sengetøy, for å få det lystett? Du kan gjerne svare meg på sijefalkanger@hotmail.com

silje sa...

adressen er forresten siljefalkanger@hotmail.com

B sa...

Elsker rommet!! :)