onsdag 27. februar 2008

Figgjo

Som jeg har skrevet tidligere i bloggen samler jeg på dette Figgjo-serviset i alle farger. Jeg har mest gult,men før helga kom mamma med en hel eske av dette grønne,som hun hadde kjøpt på auksjon. Det er et frokostservise til 12,med flere andre deler også. Jeg hadde det til 4 fra før,og har brukt det masse,for jeg synes fargen er så nydelig. Tusen takk mamma:)

Nå er det jo bare å be inn til kaffeslabberas:)




Nå har jeg denne muggen i tre forskjellige farger:) Jeg bruker de mye til å ha blomster i. Om ikke altfor lenge er de fulle av MARKBLOMSTER.

ha en fin kveld:)

31 kommentarer:

Hobbyhuset-Merete sa...

Så søtt servise!! er så lekker farge på det syns eg..dus og fin. kan godt tenke meg at muggene passar fint til å ha blomar i :o) Snill mamma har du og, heldige du!
Ha ein fin kveld du og :o)

Livy sa...

Så utrolig fint service!!! Snill mamma du har da! Kan tenke meg det blir koselig rundt bordet når koppene kommer frem, og markblomstene står på bordet!

Kjersti sa...

Åh, likte muggene spesielt godt! :)

Helene S sa...

Så fint service. Elsker pastellfarger på gamle servicer så dette hadde vært midt i blinken for meg;0)
Godt du har en mamma som tenker på deg når hun kommer over en slik skatt!

My little footprints sa...

Hei!
Ja det var et pent servise! Så morsomt å ha det i ulike farger! Mitt er er 8 år gammelt, noe billig jeg og samboeren min kjøpte når vi flyttet sammen! Ikke noe pent i det hele tatt, så det blir nok utskifting etterhvert!
Leste innlegget ditt under! Som sykepleier må jeg bare si meg enig ; Noe så unødvendig med dette bånde de hadde satt for stramt fast! Forstår godt at badet var etterlengtet! Både mor og barn koste seg sikkert masse når det endelig var tide med et herlig bad! Det var godt at det nå er borte, og jeg krysser fingrene for at det ikke vil komme igjen!
Ønsker deg en fortsatt herlig kveld!
Klemmer fra meg

Karoline sa...

utrolig fint. herlig bilde av muggene med de skjønne fargene. funnet sted i dk??
natta:)

Silje sa...

Så flott servise du har fått, fin farge på det.De blir nok veldig koselig og dekke på med. Mamman din er snill.

Hulda sa...

Virkelig fint servise fra Figgjo! Jeg har også mye derfra, men mest med små blomster på. Bruker de asjettene daglig, faktisk. Det så ut til å være en god fasong på disse koppene, sikkert gode å drikke av. Så søte mugger også!

Jeg klipper Tuva selv, ja. Hun er ikke det minste redd. Vi klipper jo med frisørsaks, så hun merker det jo ikke i det hele tatt. Men, man må lære disse hundene opp til dette fra de er valper, ellers står de ikke stille når man skal børste og klippe. Hun er nok dessverre, IKKE så snill og fredelig akkurat. Ganske så vilter og litt rampete. Hun er nervøs for fremmede, så da må vi passe ekstra på, hun kan glefse da, om hun føler seg trua.

Trønderpia sa...

Så fint et servise!
Veldig koselig og nostalgisk. Også så masse mamma`n din hadde fått tak i, snill mamma :)

Du må blogge noen bilder av muggene fulle av markblomster, når den tid kommer.

Ha en fin kveld! Klem

Mari sa...

åååå, for ett nydelig servise..., falt nesten pladask jeg nå., herlige farger.., snill mamma du:-)

Anonym sa...

Min oldemor hadde samme servise i grønt,som min mor har arvet...


..det er helt nydelig....du er heldig!!!


hilsen en som håper å få arve engang

Ingrid sa...

Så skjønt med de pastellfargene, Silje! Heldig du som fikk en hel eske av mamma'n din! :)

Timotei sa...

Flott servise i en nydelig grønn-farge! Så fint med den borden rundt kanten.

mali-mo sa...

For et kjempefint servise! Jeg har også et fra Figgjo, ser ut soom det er samme grønnfarge, men mitt har en hvit bord rundt kanten. Koppene er dessuten LITT for retro fasong på til at de er noe særlig å drikke av, syns jeg da. Men dine kopper var kjempefine.

mali-mo sa...

Huff. Leste akkurat innlegget under. Huff og huff og noe så unødvendig. Blir helt opprørt jeg når jeg hører at sånne ting faktisk skjer. Jammen bra at det er over nå. Forstår så godt at du ble lei deg, kjenner de følelsene godt fra egne opplevelser når vi fikk prinsessen vår. Kos deg masse med det lille gullet og nyt hverdagen!

Ann-Cathrin sa...

Så vakkert:) og for en snill mamma da!! Ha en fin dag:)

Anita sa...

Åh! Såå nydelig! Jammen er du heldig! Nå har jeg lagt ut bilde av din lille venn på bloggen min så hvis du vil vente med å se den til den kommer i posten får du holde deg unna *ler*!
Ha en fortsatt god torsdag!

Mona. sa...

Oioioio,så fine de var.....jeg elsker jo denne grønne,jeg også,men jammen er det fint å ha alle fargene sammen....så heldig du var !!! Tenk så koselig det blir med blomstene oppi.....sukk...!! Idag åpner Fretex her i byen,og gjett to ganger hvem som skal dit.....hihiii :) Kos deg,og ha en fortsatt fin dag.

Mamma Millan sa...

Men vilken vacker servis...så snygg!!

Millan

Anne-Berit sa...

Hei og takk fot besøk og hilsen på min blogg.Så nydelig det serviset var,og så snill moren din var.Blir nok stas å dekke på med det kan jeg tenke meg.Ha en flott dag:o)

Olstad sa...

For ett utrolig vakkert service jeg husker min farmor hadde slik (undrer hvor det er nå...)

Så masse du har fått så snill mamma du har. Muggene var da fantastiske i alle fargene.

frk. støwer sa...

heisann.
ramla innom den koselige bloggen din for første gang i dag. :)
For et nydelig service fra Figgjo! Jeg ble rent misunnelig når jeg fikk se bildene. Herlig farge! Slikt må jeg prøve å finne jeg også!!!

Ha en fin kveld!

hilsen frk. støwer

HildeS. sa...

Så nydeleg servise og for ein nydeleg farge:)

borghild sa...

Dette serviset var virkelig fint!! Har aldri sett det før, men likte det kjempegodt! Mønsteret kom så godt frem på bildene dine, og så gøy å kunne blande alle de fine fargene!!:-)

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken underbar servis - vilken ögonfröjd! Härliga färger :)

Kram Jes

Annettenett sa...

SÅ FINT SERVICE!!!! Tror ikke jeg har sett det før, akkurat helt perfekt jo:)

Cathrine sa...

Nydelig service du har fått deg.Får skikkleig sommer stemning av å være inne her.. Ha en fin helg

Garden Angel sa...

Så herlige vårfarger!!!
Kjempeflott!
Å så herlige tottelitter og en liten lanke under her:)
Må bare fortelle deg en(søt?)historie fra min lille nevø var baby. Jeg elsker små barnetotter og elsker å snuse litt på dem...Ok! Jeg er kanskje en smule rar.
Men, iallefall. Jeg satt liksom der med lillegutt på fanget og kunne ikke motstå de nusselige små føttene...flirer nå:)))
Dermed satt tante der og susset litt på de søte små...men til min store forskrekkelse, oppdaget jeg at søte lille gull hadde inntørket bærsj(ja du hørte riktig) på hælen, som tante nettopp hadde susset på....
Han hadde antakelig sparket nedi bleien på forrige skift, uten at mamman hadde sett at han hadde fått noe på seg...ehe..
Skal love deg at tante kikket litt ekstra neste gang hun sussen på de føttene;))) Ha ha ha

Leste innlegget under her også.
Godt at dere får badet tulla nå da:) Det er jo kjempekos!
Synd det der med infeksjonen! Skjønner godt at det har vært en nedtur for deg.

Kos dere i helgen!
Goood klem fra meg(",)

aase sa...

Så heldig du er, mamman din er snill hun!!! Mamman min er også snill, hun skal passe Viktoria ikveld så jeg kan reise på scrappetreff!!!

Lekkert service, lenge siden vi har hatt mange deler av det grønne inne nå!!!

På søndag skaljeg pynte opp litt hjemme, da blir det inspirasjon her først tror jeg!!

God helg!!!!

Trine sa...

*åh misunnerlse* Jeg samler nemlig på alt gønt...av figgjo.. Ha ha... Hadde en slik eske dukket opp hos meg, så hadde jeg svevet på skyer en stund. Min favoritt er nok det grønne og hvite figgjo settet med gull møsnter. Men har litt av dette settet også, og andre grønne figgjo ting. Eneste jeg ikke liker er det med krokus og grønt...vet ikke hvorfor egentlig!!! Nå ja...kos deg masse med serviset ditt!!! Du har virkelig en stor skatt der ja!!!

Ha en super søndagskveld også!

Trønderpia sa...

Hei!

Var på leting etter deler til mitt servise i går, som er et Egersund servise.
Da var jeg innom både Finn, Qxl og GiBud, og på alle de plassene fant jeg deler til Figgjo-servisene dine. Er ikke sikkert du trenger noe, men tenke jeg ville si i fra likevell.
Så forresten den store muggen i gul,og det mangler du jo, tjihi :)

Ha en fortsatt fin dag, nydelig grønnfarge på serviset ditt!
Klem fra meg (på lånt pc)