fredag 29. februar 2008

Endelig helg!

I går var denne Tilda-kaninen hos Anita, i dag er den i stua hos meg! Og den er enda finere i virkeligheten! Tusen takk,Anita! Lille kanin vil forresten hilse til søsteren sin i Bergen!
¤


Jeg er lei av tulipaner som drysser etter få dager,og har kjøpt denne kunstige buketten. Jeg synes den pynter fint opp,og alle tror at den er ekte!





Denne bollen minner meg om farmoren min. Vi lagde marsipan hos henne hvert år da vi var små (og helt fram til i forfjor),og da brukte hun en slik bolle,bare større,til å lage marsipanen i. Farmor er 85 år,og er en kjempesprek og flott dame. Augusta og jeg har besøkt henne i dag. Farmor har en livsglede og et humør man sjelden ser maken til,og klarer seg helt selv. Da vi bygde huset vårt i 2006 besøkte hun oss under byggeperioden,og spratt opp stigen fra 1. til 2.etasje så lett som bare det. Ikke dårlig:)

Nå er det fredagskveld,og vi gleder oss til gullrekka på tv (vi foretrekker den på TV2 da...)

GOD HELG!

19 kommentarer:

Hulda sa...

Så nydelig den kaninen var, akkurat som tatt ut av boka. Kjempesøt! Syns det var en god idè med den kunstige buketten, den ser jo veldig natrutro ut. Likte også bollen med appelsinene, den var enkel og fin.

Anita sa...

Hysj ikke si det til noen, men jeg er på jobb!! Pause da! Så fine bilder du har tatt! Ser hun har blitt litt skrukkete, men... ha en flott kveld!

Ingrid sa...

Hei Silje! Så fin Tilda-kanin! Har lyst til å prøve meg på å sy en Tilda-figur en gang.. har bøkene, men har liksom ikke funnet tid.. det er så mye man har lyst til å gjøre når det blir en ledig stund.
Tulipanene var fine - jeg trodde også de var ekte først! Hvor har du funnet dem? Jeg er såå glad i tulipaner.. så noe sånt hadde jo vært genialt!
En slik bolle har mamma også.. hun bruker å ha juledekorasjon i den, så jeg fikk slike assosiasjoner nå.
Her i huset er det gullrekke og pizza på gang. Ha en fin kveld! :o)

Ingrid sa...

Hei igjen! Ja, å heve kneveggene er sikkert lurt! Får vel utnytta soverommene litt bedre da. Hvor mange soverom har dere, og har dere alle oppe på loftet?
Ser ut som vi har ganske lik smak når det gjelder hus ja! :) Liker den nostalgiske stilen med symetri.
Tror jeg har spurt om det før, men hvilken husleverandør var det dere bruke? Husker du fortalte at dere hadde forandret en del på det selv..
Koselig at du tenker på meg når du tørker oppvasken da! :)
Klem

My little footprints sa...

Heisan!
Kaninene til Anita er jo bare så nydelige, skikkelig søt er den!
Så herlig å ha en bestemor som er i så god form, selv har jeg ingen besteforeldre, og savner det svært mye! Men jeg er heldig og husker noen gode minner fra dem, selv om jeg var veldig liten når de gikk bort.
Ønsker deg en kjempefin helg! Kos deg masse ;)Det skal jeg! I kveld er det salt sild, ahlgrens biler og ostepop som står på menyen ;)
Klemmer fra Beth

Livy sa...

God kveld i stua!
Så utrolig fine de tulipanene var, trodde også de var ekte! Så koselig å besøke deg i bloggen din, blir så glad når du har oppdatert den, du har så mye fint å skrive og vise oss:-) Kaninen var bare supersøt da! Skulle ønske jeg kunne sy også, men det kan jeg desverre ikke - men det går jo ann å shoppe litt da;-) Kos deg masse med det som er igjen av gullrekka - nå er det tid for Thomas&Harald! God helg:-)

Hege sa...

Kaninen var jo bare knallsøt - kanskje på tide å finne fram Tilda-bøkene igjen?

Millas hem sa...

Kaninen är så sööööt!
Vilka fina bilder...blir så sugen på en apelsin!
Kram Camilla

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Det var en skikkelig fin Tilda-kanin! Du spør etter tips om hortensiaen. Jeg er absolutt ingen ekspert på de blomstene, har ikke hatt noen i hus på flere år, og de går jo for å være litt vanskelige. Men jeg vet at de ikke må tørke ut og stå noenlunde lyst. Lykke til med din! Ha en strålende helg! Trine

Anita sa...

God morgen! Nå har jeg litt mere tid;o) Den kunstige tulipan buketten din er kjempflott, hvor har du kjøpt den?? En lokal interiør butikk eller?Kunne tenkt meg sånne, jeg skal ordne litt på soverommet, uten å male, en av dagene og da kunne jeg tenkt meg sånne på senge hylla! Sånne brune fat har mamman min også, syns de er kjempfine, men jeg tror hennes er litt større enn dine! Igår fikk jeg de nye badedamene fra Tilda i hus og ikke minst fikk jeg heklet ferdig lappene til teppet mitt! Så nå skal jeg igang med en Bade Tilda og etter på skal jeg ut og handle litt garn til et nytt og spennende prosjekt! Kommer nok bilder etterhvert! Også er det jo jobbing i kveld igjen! Sender en e-post en dag! Ha en kjempeflott helg videre! Stoore klemmer fra Anita!

Annettenett sa...

Å, så søt og fin liten kanin:)
God helg!

Emmeline sa...

Her kommer en hilsen fra lille kaninsøster:) Vi fant ut at vi ikke vet hvor du bor her i verden, men vi vet at storesøster Kanin rett og slett har flyttet inn på en kaninfarm....Sammen med MANGE ANDRE kaniner:)hehehe!

Flotte bilder av storesøster kanin, knallfine farger og stilig å se de vårlige tulipanene dine også. Du er flink til å fotografere syns jeg:) Ha en deilig lørdag, kos deg!

Emmeline sa...

Glemte helt å kommentere den nydelige brune skålen med orange appelsiner; skikkelig god gammeldags påskestemning fra syttitallet var dette:)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Så skjønn Tilda kanin! :O)
Har vurdert å kjøpe kunstige tulipaner jeg også!
De er jo skikkelig flotte, nesten som ekte.

Ha en god helg!
:O)

aase sa...

Takk for koselig besøk i bloggen min!!

Fordi jeg har blitt kjent med din blogg holder jeg nå på og stryker et lass med duker!! Her skal det fikset og ordnes overalt!! Tusen takk for at du og Livy har gitt meg gleden tilbake med alle deres gamle flotte gjenstander og fantastiske interiørvisninger. Mine gamle skatter har mer el mindre vært pakket bort i 6 år!!!nå skal det fram igjen!!

skulle ønske jeg hadde tid å sy meg noen kaniner også, men det får så være!!! de er bare så søte!!

Å forresten de tulipaner kunne jeg kjøre ganske langt for å få tak i!! De er de eneste jeg har sett som faktisk ser ekte ut!!

Ha ei flott helg videre!!

elin1976 sa...

Nydelig kanin...å nydelig søster i Bergen.
Har vært innom å sett til henne ogaå. he he
Ønsker deg en fin søndag. Masse klemmer fra Elin:O)

Malin sa...

Vilken fin hall du har.
Och vilken blogg hit kommer jag gärna fler gånger!
Titta gärna in i min nystartade blogg

Hälsningar
Malin

Ann-Cathrin sa...

Så fin kanin:) Og den tulipanbuketten var jo kjempefin:) Håper du har hatt en fin helg!

Anonym sa...

kaninen var stygg